Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Po kilku dniach spędzonych na użeraniu się z samochodem - Megane II ph I cc 1.9 dci 120 km , postanowiłem poszukać pomocy na forum..

Samochód działał normalnie, ale co jakiś czas po wciśnięciu pedału gazu przyśpieszał ospale (jakby bez turbiny) – pomagało wówczas popuszczenie gazu i wciśnięcie go ponownie. Zrobiłem test przy pomocy ELM i wyskoczyły mi takie o to błędy:

 

1.thumb.png.6123d2b2ae88e3774ee056b900d0768b.png

 

Zacząłem od wymiany czujnika doładowania turbiny (używany ale oryginalny) – nic to nie dało.

Następną rzeczą jaką zrobiłem była wymiana przepływomierza (na używany oryginalny) – jak się okazało jeden z pręcików był ułamany.

To również nie pomogło a z samochodem jest tylko gorzej. W ogóle nie można się nim rozpędzić, zachowuje się tak jakby silnik miał 30 km, aż strach w mieście jeździć – potrzebuje kilku minut i 3 biegu by rozpędzić się do 50 km/h. Obecnie ELM pokazuje takie błędy:

 

2.thumb.png.43bd9a858fd1952a89f986fbb8a7eaed.png

 

Doszedł więc P0110.

Sytuacja zmienia się w chwili odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia doładowania – wówczas samochód ma ok 60 -  70 % mocy – tzn. przyśpiesza ale jakby bez turbiny. Po podpięciu czujnika objawy wracają (towarzyszy temu dziwny dźwięk – jakby świst / gwizd). Dodam jeszcze, że wszystkie styki przeczyszone (w tym kostka w zaworze sterowania turbiną) i wymieniona został na nową kostka przepływomierza..

 

Panowie – czy ktoś ma jakieś sugestie ?

Edytowano przez urbn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ostatnio dużo było jazd po mieście? Kierunek poszukiwania prawidłowy, z tym że na 100 % użyty przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania muszą być oryginał. Nic nie napisałeś jak reaguje silnik po odpięciu wtyczki z przepływomierza. Zalecam sprawdzić filtr powietrza, EGR, czystość i szczelność układu dolotowego oraz stan świec żarowych, wymienić profilaktycznie filtr paliwa na markowy ( mann, knecht, purflux)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- EGR wyczyszczony

- odpięcie wtyczki od przepływomierza - brak reakcji

- czujnik ciśnienia i przepłymowierz założone oryginalne,

- Filtr powietrza wyczyszczony (był w dobrej kondycji);

- układ dolotowy przepatrzony - nie widać nieszczelności, wszystkie łącznie są ok

 

Stanu świec zarowych przyznam się nie sprawdzałem - odpala na dotyk. Nie sprawdzałem ich bo prawpodobonie nie w nich problem (nie byłoby chyba różnicy w w pracy silnika przy podpiętym / odłączonym czujniku ciśnienia doładowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg auta? Warto zaślepić wyczyszczony EGR.

Przepływomierz musi być oryginał i o takim samym numerze jak ten stary. Jeżeli auto nie reaguje na odpięcie kostki od przepływomierza to masz; uszkodzony/niewłaściwy przepływomierz, uszkodzoną wiązkę elektryczną przepływomierza, uszkodzone uszczelnienie. Po odpięciu przepływomierza, auto powinno jeździć znacznie lepiej, gdyż komputer ustawia się na wartości domyślnej. Błędy zarejestrowane, świadczą o uszkodzonym przepływomie-rzu, czujniku ciśnienia i świecach żarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Po odpięciu przepływomierza, auto powinno jeździć znacznie lepiej, gdyż komputer ustawia się na wartości domyślnej. Błędy zarejestrowane, świadczą o uszkodzonym przepływomie-rzu, czujniku ciśnienia i świecach żarowych.

 

Napisał, że po odpięciu przepływki nie ma różnicy, więc obstawiam, że przepływka jest ok, miałem takie same błędy ostatnio w 1,9 jtd, tez pokazywało przepływkę, a okazało się, że EGR był zacięty.

 

@urbnPisałeś, że EGR czyszczony, ale czy sprawdzone było czy on w ogóle działa poprawnie? u mnie nie pokazywało błędy EGR tylko własnie błąd przepływki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechałem ok 100 km z odpiętą przepływką i czujnikiem doładowania, objawy są następujące:

- moc ok 50 %, turbina się nie włącza 

- przy mocnym wciśnięciu gazu słychać jakby chrobotanie (przy podłączonej przepływce tego nie ma) oraz kiedy obroty silnika dojdą do ok 2100 zaczyna mocno kopcić z wydechu (ciemno siwy dym) 

- na odłączonej przepływce check iniection raz się pojawia a innym razem (po ponownym zapłonie) nie. Na podłączonej błąd ten występuje prawie cały czas

- na odłączonej przepływce podczas jazdy cały czas wyświetla się symbol grzania świec żarowych (cały czas)

 

Przy odłączonym przepływomierzu i podłączonym czujniku doładowania - moc prawie zerowa - ciężko sie rozpędzić. 

 

Dziś powinienem otrzymać nowen świce bo wczoraj je zamówiłem.

Czy wskazane objawy nie świadczą czasem o tym, że turbnina się posypała ?

 

Przebieg pojazdu 210 tys., w grudniu planowałem wymianę rozrządu. EGR sprawdzałem mechanicznie - zawór się przesuwa. 

Edytowano przez urbn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie węże, którymi idzie powietrze od turbo masz całe? Ja miałem podobne objawy w 1,9jtd jak był pęknięty wąż Turbo - IC, auto miało mniej mocy, dymiło na czarno, przechodziło w tryb awaryjny

 

Ok, doczytałem, że masz wszystko całe. Do usunięcia

Edytowano przez Tiagra4700

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

-Przy mocnym wciśnięciu gazu słychać jakby chrobotanie (przy podłączonej przepływce tego nie ma) oraz kiedy obroty silnika dojdą do ok 2100 zaczyna mocno kopcić z wydechu (ciemno siwy dym). Rozumie, że wyniki te są przy użyciu części sprawnych i w 100 % oryginał.Czy można określić, zamiast chrobotania/terkotanie -to by potwierdzało tezę kolegi Tiagra4700 o niesprawnym EGR, który uszkodzony terkocze. Wyczyszczony EGR, nie znaczy sprawny. 

-Uszkodzony EGR to ; spadek mocy silnika, słaba reakcja na gaz, zwiększone zużycia paliwa, nierówna praca silnika, kopcenie. Rozłącz kostkę z EGR-a, zobacz jak turbina chodzi? Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji EGR. W większości przypadków EGR blokuje się w pozycji otwartej. Zabrudzony EGR otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie. Uszkodzony EGR może wpływać na błędy przepływomierza i czujnika doładowania. Dla Twojego dobra, w większości przypadków, przy tym przebiegu albo nowy EGR albo zaślepiony.

czujnik-cisnienia-doladowania.thumb.jpg.46632688c82fc36c466e7f4210a89bfa.jpg    czujnik   doładowania 

-Natomiast check injection, może być na skutek; awarii świec, niewłaściwego filtra paliwa, zapchanego katalizatora, zapchanej turbiny, uszkodzonego zaworu odmy olejowej, włącznika ŚWIATŁA STOP, paliwa o nieprawidłowej jakości .

-Co do turbiny - to trzeba zobaczyć i przekonać się naocznie-dotykowo, podobnie jak z EGR. 

-Przy tylu danych, kumaty mechanik szybko postawi właściwą diagnozę.

-Warto zapoznać się z tematem; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś czy kierownica w turbinie chodzi lekko? Elektrozawór sterujący doładowaniem sprawny? Wężyki podciśnienia szczelne i czy któryś nie spadł? Świece sobie daruj, nie mają związku z objawami które masz.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po wielu samodzielnych bojach poddałem się. Samochód zaprowadziłem do serwisu pod Kaliszem (France - Servis POLECAM). Diagnoza prosta - uszkodzona turbina. Samochód odbieram w środę. Regeneracja + robocizna wyniesie mnie ok 1.100 zł. 

 

Temat do zamknięcia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...