Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z diagnozą. Obroty wariują w Megance 1ph2


gniewko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Opowiem historię od początku.

Auto Megane 1ph2  silnik 1.4 16v .  Megane zakupiłem w marcu. Od początku miałem problem z obrotami. Wymieniłem więc w ciemno, licząc na szczęście,czujnik temperatury powietrza i silnik krokowy od razu pomogło. W czerwcu przed montażem lpg wymieniłem świece zapłonowe, uszczelki  w przepustnicy i kolektorze,bo miałem nieszczelności. Po zamontowaniu gazu nie było już jakichkolwiek problemów z autem. 

Od kilku dni zauważyłem,że auto ma zbyt niskie obroty( nawet 500 ) na biegu jałowym i czasem gaśnie. Do tego zdarza się że obroty falują w naprawę różnych przedziałach a szczególnie na nagrzanym silniku, raz 1500-2000, 2500-3000, i  tak nawet do 4000 tyś,aby po chwili zgasnąć.Na zimnym są tylko podwyższone obroty około 1200 i nie gaśnie ,a czym silnik cieplejszy to gorzej. Tak samo dzieje się na benzynie jak na lpg, więc wykluczam coś z gazem. Sprawdziłem szczelność kolektora i uszczelek na przepustnicy i są w porządku. Aby w ciemno nie wymieniać wszystkiego,  podłączyłem do kompa  (DDT2000 2.3.0.1 kabel viaken kkl) i wywaliło takie oto błędy:

 

      1.Output device:capteur pression collecteur.  Panne mémorisée du capteur de pression absolue collecteur---- Czujnik ciśnienia kolektora.zapamiętane uszkodzenie czujnika ciśnienia kolektora

      2.Output device:capteur température air.panne mémorisée du capteur de température d'air-------  Czujnik temperatury powietrza.zapamiętane uszkodzenie czujnika temperatury powietrza

      3.Input device:commande régulateur de ralenti: stepper.panne mémorisée regulation ralenti.----  zapamiętane sterowanie awaryjne Sterowanie bezczynnością .Regulator prędkości jałowej: krokowy

      4.other device.pannes génériques Entrees/sorties---- inne urządzenia ogólne wejścia / wyjścia


 Błędy przetłumaczyłem sobie w google translate. Nie rozumiem tylko o co chodzi w ostatnim, może ktoś wie?

 Następnie usunąłem wszystkie błędy. Po tym zabiegu jak na razie obroty na zimnym niskie(od razu po odpaleniu 500), a jak się nagrzeje nie ma wahań,natomiast gaśnie na jałowym. Teraz pytanie. Czy możliwe żeby to były stare błędy,? Wcześniej nic nie kasowałem. Zrobiłem już kilka kilometrów, ale żaden błąd nie wyskakuje, a problem nie zniknął. Może ktoś coś podpowie,bo nie znam się na diagnostyce.

 

Dodam że odpala od strzała i bez problemu.

 

 

Dobra jako że rozwiązania brak to pytanie z innej beczki: Czy po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba te oringi wymieniać? Bo znajomy  mi  powiedział że one są jednorazowe i tylko raz się je zakłada, potem na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś szczelność kolektora ssącego i uszczelek na przepustnicy?

 Co ze szczelnością, czystością całego układu dolotowego? 

 W aso, przy czyszczeniu przepustnicy trzeba te oringi wymieniać, aby być pewny szczelności na100 %.

Warto zmniejszyć przerwy na świecach do ok. 0,7 mm, sprawdzić styki, wtyczkę, czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika, oraz przeczyścić ponownie silnik krokowy.

Warto wymienić wszystkie filtry na markowe; purflux, mann, knecht.  

Warto poczytać ; Jakie ciśnienie kolektora ssącego?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 wytłumacz mi bo ni jak nie mogę zrozumieć , co ma producent filtra do stabilności obrotów silnika zakładając ,że filtry są założone zgodnie ze sztuką i silnik nie bierze tzw lewego powietrza czyli układ dolotowy jest szczelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle się koledzy przekomarzają, a problem leży w dawce paliwa, która jest za duża.

Zapala dobrze, bo dobrze działa silnik krokowy i układ dolotowy jest szczelny.

Sprawa wygląda na odłączony czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Trzeci błąd jest prawdziwy - sterowanie awaryjne, a reszta powiązana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni pojeździłem i żadnych błędów nie wywala. Niestety brak czasu,nie pozwolił mi na wymianę tych uszczelek. Poczytałem trochę i może być coś z kolektorem. Sprawdziłem dziś ciśnienie (czy podcisnienie?)w kolektorze (pression collecteur absolue mesurée)i na jałowym pokazuje mi 362mb.

5a1dd9a5ee85c_IMG_20171128_1119241.thumb.jpg.e348d5bcc96749be56cba55290d8ca20.jpg Powinno być  320 mb  +/- 40 mb według tematu podanego od Andrzeja-2010.

 Podczas dodawania gazu ciśnienie spada dużo bardziej niż powinno  i wzrasta też za dużo. 5a1dd9fc5b480_IMG_20171128_1120111.thumb.jpg.e5a7242794069e98fdfc1d6f79e10c19.jpg

Natomiast wartość (pression atmosphérique) ciśnienia wynosi 1007 mb i jest stała. Wrzucam linki do obejrzenia.

 

 

Czy wartość sondy lambda powinna być stała? Bo jedna wartość górnej(amont) się zmienia,a druga sonda(aval) jakby stoi w miejscu. 

 

Jeszcze pytanie który to czujnik ciśnieniowy? Był on w tym temacie na końcu.

 

Edytowane przez gniewko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor podmieniłem na drugi zobaczymy jak będzie chodził jutro. 

Panowie naprowadziliście mnie na dobry trop. Po wymianie map sensora jest poprawa i to duża ,auto nie gaśnie wcale ,trzyma obroty równo i tylko ze 2 razy miałem niewielkie wahania obrotów ( około 500 obr/min)tylko na nagrzanym silniku,na zimnym jest ok . Jutro podłączę kompa ,sprawdzę czy nic nie wywala. Przypuszczam że to uszczelki przy przepustnicy te wahania  ,po niedzieli wymienię bo aura nie sprzyja niestety na roboty pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam panowie właśnie czyszczę przepustnicę i mam pytanie: Czy przepustnica może przepuszczać płyn do czyszczenia gaźników? Bo moja przepuszcza  a widziałem filmik z czyszczenia i tan płyn stał w przepustnicy . I jeszcze jedno pytanie czy da się wyjąć puszkę od filtra powietrza w Megane ? Bo za Chiny nie mogę jej wyjąć.

 

 

Edytowane przez gniewko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymień lub wyczyść silniczek krokowy,wyczyść przepustnice. Mi to pomogło w takim problemie.

Jeszcze mogą skakać z powodu sondy lambda za katalizatorem.

Edytowane przez serek56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiem , że to było ponad 2 lata temu, ale może warto dokończyć temat, może komuś się przyda. Czyszczenie przepustnicy,  silniczka krokowego czy wymiana map sensora nie pomogło. Wymiana oringow w przepustnicy również. Okazało się że winny był czujnik przepustnicy. Jak podmieniłem od kolegi przepustnice, było dobrze. W ramach eksperymentu stwierdziłem że zamienię  czujniki i okazało się że mój czujnik nie działał jak powinien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!