Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd czujnika pedału przyspieszania - szarpanie silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim samochodem. Na wstępie dodam, że samochód jest z instalacją LPG. Ogólnie auto odpala i jeździ prawidłowo, silnik pracuje równo i cicho. Problem pojawia się przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu przy ok 2000 obr./min. Czuć wtedy delikatne pojedyncze szarpnięcia. Poniżej i powyżej tego zakresu obrotów problem nie występuje. Objawy są identyczne przy jeździe na benzynie jak i LPG. Nie wpływa to jakoś na komfort jazdy ale irytuje mnie świadomość, że coś jest nie tak. Ostatnio wymieniłem świece zapłonowe ale nic nie pomogło. Podjechałem do mechanika sprawdzić czy są jakieś błędy w sterowniku silnika i okazało się, że był błąd czujnika położenia pedału przyspieszania. Czy ktoś z Was spotkał się z podobną usterką? Nie chciałbym od razu wymieniać pedału gazu na nowy a nie ma możliwości wizualnej oceny ścieżek potencjometru czujnika - jest on nierozbieralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym zakresie obrotów najczęściej wycierają się ścieżki potencjometru pedału gazu. I to jest raczej nienaprawialne. Chyba czeka Cię jednak wymiana tego potencjometru. Były opisywane na tym forum bardzo podobne przypadki z tym, że dotyczyły megane-scenic II o sporym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. Chyba będę musiał poważnie zastanowić się nad wymianą pedału. Nie wiem czy mój przypadek jest jednostkowy czy to typowa usterka w tym modelu ale w internecie bardzo trudno znaleźć taką część nową, trafiłem tylko na kilka używanych ale nie chce ryzykować, że kupię tak samo uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygody z moją meganką chyba dopiero się rozpoczynają. Wymieniłem pedał gazu na nowy i okazało się, że niepotrzebnie. Objawy szarpania przy przyspieszaniu nadal występują, chyba nawet coraz intensywniej. Zauważyłem a w zasadzie usłyszałem, że po włączeniu zapłonu przepustnica oprócz pisku wydaje z siebie coś jak chrobotanie. Nie wiem czy wcześniej też tak było. Tak więc problem nie rozwiązany. Jak by tego było mało jest kolejny: pojedyncze stuki w okolicy lewego koła. Najczęściej jeden stuk przy zakręcie w prawo, jeden stuk przy przyspieszaniu oraz stukanie przy bujaniu samochodem na boki na postoju trzymając za relingi dachowe. Ale najlepsze na koniec. Zaczyna wariować instalacja elektryczna w tylnej części pojazdu tzn.: wciskam hamulec - włącza się tylna wycieraczka, włącznikiem natomiast nie da się jej włączyć, włączam wsteczny - wycieraczka zaczyna pracować ale bardzo powoli, światło cofania słabo jarzy razem z lewym kierunkiem i prawą postojówką, dodatkowo włączają się na chwilę przednie światła led, szyby elektryczne tylne nie działają wtedy wcale i co chwila słychać przekaźnik blokady drzwi i pojawia się komunikat "sprawdź funkcję zabezpieczenia przed dziećmi" Przypadkowo udało mi się zlikwidować cały ten cyrk włączając na chwilę lewy kierunkowskaz. Na razie prawie wszystko działa dobrze oprócz tylnej szyby po lewej stronie. Silnik przy podnoszeniu i opuszczaniu działa tylko ok. sekundy po wciśnięciu przycisku w drzwiach i żeby całkowicie zamknąć/otworzyć szybę trzeba go użyć kilka razy. Cała sytuacja powtórzyła się już dwukrotnie. Wiem, że z zawieszeniem muszę podjechać do mechanika, ale z pozostałymi problemami będzie trudniej. Proszę o pomoc od czego można by zacząć szukać usterek. Czy też macie tak, że po włożeniu karty i wciskaniu pedału gazu do oporu bez odpalania silnika to z przepustnica stuka takim metalicznym dźwiękiem. Najlepiej słychać to w garażu przy otwartej masce i drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mój problem polega na tym, że szarpanie silnikiem występuje przy ruszaniu oraz zmianie z 1 na 2, przy wyższych biegach też jest w niewielkim stopniu wyczuwalne. żeby jeździć łagodnie muszę bardzo ostrożnie posługiwać się sprzęgłem, szybkie puszczenie powoduje szarpnięcia. Proszę o ewentualne sugestie, osobiście bardziej skłaniałbym się do defektu elektronicznego niż mechanicznego (sprzęgło). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karek2 napisał:

osobiście bardziej skłaniałbym się do defektu elektronicznego niż mechanicznego (sprzęgło). 

I tu jesteś w błędzie, gdyż szarpanie występuje głównie przy ruszaniu oraz zmianie z 1 na 2 .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!