Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawdzić moduł od świec żarowych?


szlachcik333

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, szlachcik333 napisał:

dobra okej ale czy jeśli dziwnym trafem okazało by się że nie grzeją odpowiednio mimo że oporność mają prawidłową.

Jakim mostkiem czteroprzewodowym sprawdzałeś świece?  Totalna bzdura, bo nawet się nie da podłączyć. Ten opór jest poniżej 1 om. Czterdzieści procent procent więcej i świeca do wymiany.

Tylko i wyłącznie za pomocą pomiaru prądu żarzenia w układzie. Można również bezpośrednio z aku tylko trzeba bardzo uważać.

Skoro układ daje tylko w granicach jednej sekundy to prosty wniosek, że na zasilaniu jego przy prądzie ok. 50A jest spadek napięcia. Ten opór to tylko ok. 0,2 om

Nie kombinuj z pomiarami czujnika bo tam jest dobrze. Trzeba zdjąć wtyczkę z układu sterowania świecami i dokładnie przyjrzeć się tym połączeniom.

Od żarzenia masz oddzielny bezpiecznik, ale pewnie nie masz czym zmierzyć tak dużego prądu.

Jeśli wyeliminujesz ten olbrzymi spadek napięcia w zasilaniu możesz zabrać się za sprawdzenie świec.

Nic nie trzeba wykręcać. Zrozumiałym jest, że świeca musi pobrać moc ok 120W na cylinder i wytrzymać ją w czasie.

Będzie mniej - świeca nie będzie "iskrzyła - rzucała iskrami".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam swoje uwagi co do tego problemu.

Kiedyś jeździłem taka meganą 1.5 dci z 2005 roku.

Miała dokładnie taki sam problem od nowości, że chciała kręcić silnikiem prawie na dotyk klawisza.

I nie odpalała jak było zimno.

Skończyło się na serwisowym przeprogramowaniu komputera .

Wtedy zaczęła naprawdę długo grzać te świece, przy sporych mrozach było to nawet do 15 sekund.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, kacper69 napisał:

 

Skończyło się na serwisowym przeprogramowaniu komputera .

Wtedy zaczęła naprawdę długo grzać te świece, przy sporych mrozach było to nawet do 15 sekund.

 

Tak z 7V na 11V

Na 11V w duże mrozy tyle czasu grzeje.

W opisywanym problemie, w bieżących temperaturach ten czas nawet dla 7V świec jest znacznie dłuższy niż u kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!