Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"WYSTRZAŁOWA" świeca


fleer88

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

w piękny sylwestrowy wieczór moja Renia dostarczyła mi atrakcji. Jadąc spokojnie 70 km/h poczułem lekkie dławienie i spadek mocy. po dodaniu lekko gazu usłyszałem ogromny huk spod maski. Kiedy otworzyłem maskę zobaczyłem że Świeca wystrzeliła z gniazda , cewkę wyrzuciło na bok pod maską no i Silnik mocno buczał. Mam 2 cewki BERU i 2 Lucasy. 4 miechy temu przy wymianie cewek wymieniłem świece na eyquem. 2 Cewki zmieniłem na Lucasa ponieważ stare beru  zalały się i miałem problemy z równą pracą silnika. Jak się potem okazało między cewką a świecą była wilgoć. Całe zajściez latającą świecą  miało miejsce na gazie. Dodam że niedawno urwałem taką " ślepą kiszkę " na dolocie i posklejałem ją na własną rękę. DLA CZEGO WYWALIŁO ŚWIECĘ.?? czy przez lewe powietrze które dostało się np przez nieszczelne sklejenie ??Świeca ogólnie jest cała i porcelana się nie zbiła. Cewka do wyrzucenia bo ją aż rozdęło . wtyczka do cewki całą połamana więc trzeba wstawić nową.  WSTAWIĆ NOWĄ ŚWIECĘ W GNIAZDO CZY ODDAĆ DO PONOWNEGO GWINTOWANIA  POKRYWĘ ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wkręca się w głowicę a nie w pokrywę.

Albo świeca była źle/słabo wkręcona, albo był zniszczony gwint w głowicy. 

Nie rozumie określenia   """ niedawno urwałem taką " ślepą kiszkę " na dolocie i posklejałem ją na własną rękę """

Co ma dolot powietrza do świecy ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam pewnie źle napisałem. chodziło mi o RURA WĄŻ PRZEWÓD POWIETRZA  od filtra powietrza. tam jest taka  ślepa odnoga i ona mi się urwała. ie wiem może za dużo powietrza w kontakcie z gazem negatywnie wplywa na pracę silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro świeca wyskoczyła to pewnie gwint do poprawy (albo za słabo była wkręcona, wykręciła się i pewnie z paru gwintów ja wyrwało) lub co gorsza - i w to wątpię, zerwało cały gwint w głowicy. Tak czy siak gniazdo do inspekcji i ponownego gwintowania lub co gorsza do regeneracji. W niezależnie od wszystkiego głowicę powinno się zrzucić. Można gwintować ez demontażu ale opiłki w cylindrze pewne (można to zminimalizować smarując gwintownik wazelina wtedy opiłki przyklejają się do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintowanie bez ściągania to druciarstwo.

Wiem, bo miałem tak robione w poprzednim aucie (Ford Galaxy 2.3 benzyna)

Ja zmieniałem świece i podejrzewam, że sam za mocno je przykręciłem i naruszyłem gwint w głowicy - stąd wystrzał.

Po naprawie - rozwierceniu i wkręceniu tulejki z gwintem z dwóch stron (tak, że w środku była świeca) auto nigdy nie powróciło do dawnej sprawności. Zawsze był problem z tym cylindrem.

Z perspektywy czasu to wiem, że mogłem nową głowicę szukać a nie naprawiać, ale wiem też że takie rzeczy da się ogarnąć lepiej niż mi to zrobili, ale trzeba zwalić głowicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!