Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto szarpie i się tłucze przy ruszaniu gdy jest mokro i zimno


Rekomendowane odpowiedzi

Mam poważny problem, gdy jest mokro, zimno po dłuższym postoju autko odpala i w chwili ruszania na pierwszym biegu ( przeważnie ruszam ze skręconymi kołami aby wyjechać z parkingu ) jest dość mocny łomot i jadę jak po wertepach, po tarce. Czasami jeszcze jak drugi bieg zapodam sytuacja się powtarza. Po chwili ucisza się wszystko i czasami jeszcze ruszając z pod świateł sytuacja się powtarza. Po przejechaniu czasem 100 metrów czasem 500 problem znika i cały dzień jest spokój.
Pierwsze podejrzenie padło na sprzęgło - wymieniłem na Valeo - po miesiącu usterka wraca. Przyszło lato - w lecie to zjawisko nie występuje ! Kolejna zima problem wrócił - znów wymiana sprzęgła ( teraz jakiś Hart )- po miesiącu powrót usterki, wymiana linki sprzęgła - miesiąc spokoju i od nowa. Znów w lecie nie ma problemu przyszła obecna zima i od nowa - wymiana sprzęgła tym razem Sachs - miesiąc spokoju nawrót usterki ( zima teraz lekka ale mokro ) kolejna linka zmieniona tym razem innej firmy było to tydzień temu - dzisiaj już delikatnie szarpało. Co to za diabeł w tym aucie siedzi i gdzie ? Czy to jakieś przeguby, czy inne cóś ? To może doprowadzić do choroby psychicznej i do nienawiści do firmy Renault ( Scenic jest zaraz po Twingo kupiony ).
Pomocy bo majstrowi ręce opadły.
Edytowane przez Rekdasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zjawisko występuje jak jest wilgotnie. Jedną z możliwych przyczyn są nieodpuszczające hamulce. Bardzo podejrzany ręczny jak również ciężko pracujące jarzma.

Przy blokadach, lub przeciążeniu wilgotna tarcza pracuje skokowo na półsprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce, ręczny wykluczone - są nowiutkie tarcze i klocki Brembo - jarzma paluszkami się przesuwają, a poza tym to czuć i słychać z przodu. Ewidentnie w chwili przyłączania napędu, jak jest dobry dzień to i drugi bieg chwilę szarpie i na 3 coś można poczuć przy zmianie. Jeszcze mogę wymienić koło zamachowe ale było oglądane - poza tym gdyby miało feler to by cały czas występował. Efekt jest taki jak byś przy 10km/h zapiął 4 bieg - nawet odgłos trochę podobny.

Edytowane przez Rekdasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

To zjawisko występuje jak jest wilgotnie. Jedną z możliwych przyczyn są nieodpuszczające hamulce. Bardzo podejrzany ręczny jak również ciężko pracujące jarzma.

Przy blokadach, lub przeciążeniu wilgotna tarcza pracuje skokowo na półsprzęgle.

Chyba nie tedy droga. 

 

Jeżeli po wymianie sprzęgła (nie napisałeś czy kompletnego) przez jakiś czas jest ok to znaczy że tam trzeba szukać przyczyny. 

Jak wyglądało 1 sprzęgło ? Co uszkodziło się w 2 (valeo) ?

 

Mi wygląda to na problem po stronie koła zamachowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wymienione z czystej przyzwoitości - jak wyciągam sprzęgło to zakładam nowe bo za dużo roboty aby nie skorzystać z okazji, Sprzęgła za każdym razem kompletne wymieniane - ostatnie dodatkowo z tą łygą co tam włazi. Na ostatnim był ślad przegrzania na "słoneczku" było mocno niebieskie. A tak poza tym nic szczególnego na nich nie widać. Koło zamachowe oglądane wygląda ok. Poduszki silnika nowe, ogólnie w moich autach zawsze jak się "śrubka" trzęsła to byłą wymieniana na nową i w tym też tak jest i to mnie najbardziej wkurza. W sumie to zjawisko wystąpiło na trzech sprzęgłach i dwóch linkach. Pytanie dlaczego nawet jak się linkę ruszyło to zjawisko znika na pewien czas ? Tu nie ma większej ingerencji w układ napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako ciekawostka - chwilowo szarpanie ustało - po wymianie poduszki silnika ( tej ze sznurkiem ) - a jednak nadaje się do archiwum X. Wymienione też zostały końcówki drążków i wszystkie tuleje stabilizacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!