Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto szarpie i się tłucze przy ruszaniu gdy jest mokro i zimno


Rekomendowane odpowiedzi

Mam poważny problem, gdy jest mokro, zimno po dłuższym postoju autko odpala i w chwili ruszania na pierwszym biegu ( przeważnie ruszam ze skręconymi kołami aby wyjechać z parkingu ) jest dość mocny łomot i jadę jak po wertepach, po tarce. Czasami jeszcze jak drugi bieg zapodam sytuacja się powtarza. Po chwili ucisza się wszystko i czasami jeszcze ruszając z pod świateł sytuacja się powtarza. Po przejechaniu czasem 100 metrów czasem 500 problem znika i cały dzień jest spokój.
Pierwsze podejrzenie padło na sprzęgło - wymieniłem na Valeo - po miesiącu usterka wraca. Przyszło lato - w lecie to zjawisko nie występuje ! Kolejna zima problem wrócił - znów wymiana sprzęgła ( teraz jakiś Hart )- po miesiącu powrót usterki, wymiana linki sprzęgła - miesiąc spokoju i od nowa. Znów w lecie nie ma problemu przyszła obecna zima i od nowa - wymiana sprzęgła tym razem Sachs - miesiąc spokoju nawrót usterki ( zima teraz lekka ale mokro ) kolejna linka zmieniona tym razem innej firmy było to tydzień temu - dzisiaj już delikatnie szarpało. Co to za diabeł w tym aucie siedzi i gdzie ? Czy to jakieś przeguby, czy inne cóś ? To może doprowadzić do choroby psychicznej i do nienawiści do firmy Renault ( Scenic jest zaraz po Twingo kupiony ).
Pomocy bo majstrowi ręce opadły.
Edytowane przez Rekdasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zjawisko występuje jak jest wilgotnie. Jedną z możliwych przyczyn są nieodpuszczające hamulce. Bardzo podejrzany ręczny jak również ciężko pracujące jarzma.

Przy blokadach, lub przeciążeniu wilgotna tarcza pracuje skokowo na półsprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce, ręczny wykluczone - są nowiutkie tarcze i klocki Brembo - jarzma paluszkami się przesuwają, a poza tym to czuć i słychać z przodu. Ewidentnie w chwili przyłączania napędu, jak jest dobry dzień to i drugi bieg chwilę szarpie i na 3 coś można poczuć przy zmianie. Jeszcze mogę wymienić koło zamachowe ale było oglądane - poza tym gdyby miało feler to by cały czas występował. Efekt jest taki jak byś przy 10km/h zapiął 4 bieg - nawet odgłos trochę podobny.

Edytowane przez Rekdasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jabrze napisał:

To zjawisko występuje jak jest wilgotnie. Jedną z możliwych przyczyn są nieodpuszczające hamulce. Bardzo podejrzany ręczny jak również ciężko pracujące jarzma.

Przy blokadach, lub przeciążeniu wilgotna tarcza pracuje skokowo na półsprzęgle.

Chyba nie tedy droga. 

 

Jeżeli po wymianie sprzęgła (nie napisałeś czy kompletnego) przez jakiś czas jest ok to znaczy że tam trzeba szukać przyczyny. 

Jak wyglądało 1 sprzęgło ? Co uszkodziło się w 2 (valeo) ?

 

Mi wygląda to na problem po stronie koła zamachowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wymienione z czystej przyzwoitości - jak wyciągam sprzęgło to zakładam nowe bo za dużo roboty aby nie skorzystać z okazji, Sprzęgła za każdym razem kompletne wymieniane - ostatnie dodatkowo z tą łygą co tam włazi. Na ostatnim był ślad przegrzania na "słoneczku" było mocno niebieskie. A tak poza tym nic szczególnego na nich nie widać. Koło zamachowe oglądane wygląda ok. Poduszki silnika nowe, ogólnie w moich autach zawsze jak się "śrubka" trzęsła to byłą wymieniana na nową i w tym też tak jest i to mnie najbardziej wkurza. W sumie to zjawisko wystąpiło na trzech sprzęgłach i dwóch linkach. Pytanie dlaczego nawet jak się linkę ruszyło to zjawisko znika na pewien czas ? Tu nie ma większej ingerencji w układ napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako ciekawostka - chwilowo szarpanie ustało - po wymianie poduszki silnika ( tej ze sznurkiem ) - a jednak nadaje się do archiwum X. Wymienione też zostały końcówki drążków i wszystkie tuleje stabilizacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!