Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzmocnienie silnika + ew. chip


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w ostatnim czasie zastanawiam się nad zmianą samochodu na coś z 1.8T. Jednak trochę szkoda mi sprzedawać mi moją Megi. Przyszła mi myśl aby wzmocnić ten silnik co teraz mam i wykonać chip tuning. Mam silnik o oznaczeniu F9A, myślałem aby zacząć od pompy oleju z wersji 130 konnej, następnie wydajniejszy intercooler, potem turbo z wersji 130 chyba że ktoś może mi coś doradzić lepszego co by pasowało. Na koniec chip tuning. Jak myślicie po takich zabiegach jaki może być orientacyjny przyrost mocy w porównaniu z wersją 120 konną? Pozdrawiam

 

P.S. W tej chwili mam zalany silnik olejem ELF 10W40 mogę go bez żadnych efektów ubocznych (uszczelki) zmienić na ELFa 5W40?

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest ok, turbo ładnie ciągnie, żadnych problemów obecnie. Widziałem co można z fabrycznych części wyciągnąć. Bardziej mi chodzi o taki upgrade tego co mam. Zastanawiałem się nad 180KM, ale seria tyle pewnie nie uciągnie dlatego się pytam, być może ktoś przeprowadzał podobne modyfikacje i jest w stanie pomóc. Tak jak pisałem, zastanawiam się najpierw nad pompą oleju ze 130 konnej wersji, intercooler wydajniejszy i potem ewentualnie turbo (tylko nie wiem które najlepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szkoda że nie zakupiłem silnika F4RT od razu ;P Wracając, zakupiłem bo miałem wtedy taką możliwość. I tak uważam, że lepszym wyjściem jest ten 1.9 120KM niż 1.5

 

P.S. Czytałem już ten temat ;)

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.01.2018 o 09:47, marek789 napisał:

W tej chwili mam zalany silnik olejem ELF 10W40 mogę go bez żadnych efektów ubocznych (uszczelki) zmienić na ELFa 5W40?

Jeżeli silnik jest w dobrym stanie, to nic nie stoi na przeszkodzie na zmianę oleju na full synthetic i po przebiegu ok.6000 km wymienić olej z filtrem. Polecam  VALVOLINE SynPower 5W40 .

Dnia 10.01.2018 o 22:06, marek789 napisał:

zastanawiam się najpierw nad pompą oleju ze 130 konnej wersji,

Bardzo dobry pomysł dla jednostki 120 KM. Przy wymianie miski zalecana  kontrola panewek oraz odmy olejowej i magistrali olejowej turbiny.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o 1.8 T na początku, posiadałem tak i powiem szczerze, z dobrym egzemplarzem 1.9 dCi 120km zbiera się lepiej ale są to minimalne wartości. A teraz przejdę do tematu, z tego co się orientowałem CHIP do tego silnika może zrobić nawet 150-160 km, cena jaką mi powiedzieli to 1500 zł ( to było już rok temu, teraz może jest inaczej ), no i wiadomo silnik musi być stan ideał tak jak Pan wyżej, pompa od wersjii 130 km oraz profilaktycznie panewki, jeżeli osiągniesz taką moc to na pewno będą dostawać. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaka powinna być prawidłowa kompresja w tych silnikach? Ludzie na forach piszą różnie. Sprawdziłem u siebie i mam od 29 do 30,5 bar na cylindrach. Czy to są wartości w porządku? Niektórzy piszą że powinno być około 35 inni zaś o 25..

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pomiarem ciśnienia sprężania należy wykonać kontrolę/regulację zaworów.

Dla tego silnika, ciśnienia sprężania mają wartości ; 28 do 32 barów .

Różnica między najsłabszym i najlepszym cylindrem nie powinna przekraczać 10%.

Dla spokoju wewnętrznego, przy tym przebiegu, minimum modernizacji to ;

-wymiana pompy oleju na nową w wersji 120 KM, 

-olej na full synthetic,

-plus olej 2T do paliwa.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Ok, czyli rozumiem kompresja jest w porządku. Przebieg w opisie jest ogólnie samochodu, taki jak mam na liczniku. Przebieg silnika z ktorego został zdemontowany przez nas to ok. 150k km. Jest sens zmieniania pompy która daje chyba dobre ciśnienie? No chyba że się psują tak z dnia na dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe luzy zaworowe mogą podnieść wartości ciśnienia sprężania.

Koszt pompy oleju nie jest duży, dla świętego spokoju ja bym wymienił, mimo prawidłowych wartości ciśnienia oleju.

Pompa w tej wersji silnika, podobnie jak w 1,5 dci przed modernizacją, to pompa mówiąc delikatnie "wątpliwa" i  w większości przypadków ( pomijając zawór odmy olejowej ) jest główną przyczyną padania turbiny oraz panewek.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe reguluje się przez zmianę grubości tzw szklanek;

a/ przez zamianę miejscami ,

b/ przez zakup nowych,

c/ przez szlifowanie wewnętrznego trzonka szklanki,

d/wartości luzów ; 

- zawory ssące:  0,20 ± 0,05 ,

- zawory wydechowe:  0,40 ± 0,05 

Można by się zastanowić nad montażem zestawu wskaźnika i czujnika ciśnienia oleju np; 

Wskaźnik ciśnienia oleju AutoGauge SMOKE 52 mm

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!