Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie z rezystorem efekt nierówej pracy się pogłębił. Teraz się już cieplej robi to problem się zmniejsza. Gdyby temperatura na zewnątrz jest powyżej 12 stopni problem nie występuje. Najgorzej jest na minusie wtedy auto zapali pochodzi 1 min tak nawet w miarę poprawnie i gaśnie. Można dodać gazu i trzymać na 1300 obr wtedy pracuje dobrze albo odrazu jechać i się nie zatrzymywać.

EDYCJA:

Byłem dzisiaj na podłączeniu. Błędów nie stwierdzono, lecz elektryk stwierdził że problemem będzie czujnik temperatury paliwa, na rozgrzanym silniku pokazuje temperaturę 60 stopni paliwa a na polu było 0. I mówił żeby kombinować z rezystorem, bo te auta miały wadę fabryczną i wymiana czujnika raczej nie pomoże, na zimnym pokazuje niby dobrze ale wystarczy zrobić 10 km i już jest 60 stopni temperatura paliwa. A rezystancja nie koniecznie 8,2 kOhm mówił, może potrzeba innej rezystancji że trzeba kombinować, i ćwierć watowy że za słaby może być. Tylko nie dopytałem go czy załóżmy jest temperatura 4 stopnie paliwa to trzeba go oszukać aby widział że ma więcej czy mniej ?

No i mówił że DPF przytkany już trochę ale to nie przez to, na biegu jałowym 15 mbar a jak dodawał gazu to 50 mbar, choć na moim interfejsie do telefonu znalazłem takie dane z czujnika ECM Particle Filter Pressure Diff i sprawdziłem w czasie jazdy, na biegu jałowym ok 14 mbar, przy jeździe 60 na 4 biegu po prostym odcinku ok 40 mbar, a przy przyspieszaniu dynamicznym 180 mbar mi pokazuje. Max wartość odnotowało mi 200 mbar, ale raczej tak do 170/180 mbar dochodzi o ile wskazanie jest dobre, bo niektóre dane pokazuje błędnie, np średnie spalanie 30 l / 100 km, chwilowe 20 l / h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 godzinę temu, Piotrek88 napisał(a):

... Max wartość odnotowało mi 200 mbar, ale raczej tak do 170/180 mbar dochodzi o ile wskazanie jest dobre, bo niektóre dane pokazuje błędnie, np średnie spalanie 30 l / 100 km, chwilowe 20 l / h

Możesz jeszcze sprawdzić "przepływ układu wydechowego" ? Na moje oko to masz nie trochę a porządnie przypchany DPF, dziwne że błędu nie generuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Piotrek88 napisał(a):

na zimnym pokazuje niby dobrze ale wystarczy zrobić 10 km i już jest 60 stopni temperatura paliwa.

Wskazuje prawidłowo. Na rozgrzanym silniku paliwo na powrocie może posiadać taką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, maniek-02 napisał(a):

Możesz jeszcze sprawdzić "przepływ układu wydechowego" ? Na moje oko to masz nie trochę a porządnie przypchany DPF, dziwne że błędu nie generuje.

A jakie wartości byłyby ok dla tego silnika ? Szukając informacji, znalazłem że do 200mbar jest ok przy obciążeniu dochodzącego do MAX.

 

4 godziny temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Fachowiec stwierdził że tu jest obieg przez pompkę i paliwo się przelewa dość szybko, ale kto wie, może nie ma racji, jak mi się uda to sprawdzę organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Piotrek88 napisał(a):

A jakie wartości byłyby ok dla tego silnika ? Szukając informacji, znalazłem że do 200mbar jest ok przy obciążeniu dochodzącego do MAX.

W dużym uproszczeniu: na biegu jałowym 5-10, przegazówka na luzie bez obciążenia nie powinno przekraczać 50, przy pełnym obciążeniu max.130. Sprawdź sobie przepływ układu wydechowego dla potwierdzenie powinno być przy pełnym bucie na 3 lub 4 ok. 800 m3/h. Ile gram sadzy pokazuje komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg auta to 145 tys. Odnośnie przepływu wydechu i ilość gram sadzy nie mogę znaleźć takiej pozycji na moim interfejsie na telefonie w Car Scanner. Wczoraj jechałem pod góre na 4 biegu 130 km/h to mi pokazało 230 mbar. Wlałem dzisiaj do paliwa środek DPF GO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!