Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie z rezystorem efekt nierówej pracy się pogłębił. Teraz się już cieplej robi to problem się zmniejsza. Gdyby temperatura na zewnątrz jest powyżej 12 stopni problem nie występuje. Najgorzej jest na minusie wtedy auto zapali pochodzi 1 min tak nawet w miarę poprawnie i gaśnie. Można dodać gazu i trzymać na 1300 obr wtedy pracuje dobrze albo odrazu jechać i się nie zatrzymywać.

EDYCJA:

Byłem dzisiaj na podłączeniu. Błędów nie stwierdzono, lecz elektryk stwierdził że problemem będzie czujnik temperatury paliwa, na rozgrzanym silniku pokazuje temperaturę 60 stopni paliwa a na polu było 0. I mówił żeby kombinować z rezystorem, bo te auta miały wadę fabryczną i wymiana czujnika raczej nie pomoże, na zimnym pokazuje niby dobrze ale wystarczy zrobić 10 km i już jest 60 stopni temperatura paliwa. A rezystancja nie koniecznie 8,2 kOhm mówił, może potrzeba innej rezystancji że trzeba kombinować, i ćwierć watowy że za słaby może być. Tylko nie dopytałem go czy załóżmy jest temperatura 4 stopnie paliwa to trzeba go oszukać aby widział że ma więcej czy mniej ?

No i mówił że DPF przytkany już trochę ale to nie przez to, na biegu jałowym 15 mbar a jak dodawał gazu to 50 mbar, choć na moim interfejsie do telefonu znalazłem takie dane z czujnika ECM Particle Filter Pressure Diff i sprawdziłem w czasie jazdy, na biegu jałowym ok 14 mbar, przy jeździe 60 na 4 biegu po prostym odcinku ok 40 mbar, a przy przyspieszaniu dynamicznym 180 mbar mi pokazuje. Max wartość odnotowało mi 200 mbar, ale raczej tak do 170/180 mbar dochodzi o ile wskazanie jest dobre, bo niektóre dane pokazuje błędnie, np średnie spalanie 30 l / 100 km, chwilowe 20 l / h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 godzinę temu, Piotrek88 napisał(a):

... Max wartość odnotowało mi 200 mbar, ale raczej tak do 170/180 mbar dochodzi o ile wskazanie jest dobre, bo niektóre dane pokazuje błędnie, np średnie spalanie 30 l / 100 km, chwilowe 20 l / h

Możesz jeszcze sprawdzić "przepływ układu wydechowego" ? Na moje oko to masz nie trochę a porządnie przypchany DPF, dziwne że błędu nie generuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Piotrek88 napisał(a):

na zimnym pokazuje niby dobrze ale wystarczy zrobić 10 km i już jest 60 stopni temperatura paliwa.

Wskazuje prawidłowo. Na rozgrzanym silniku paliwo na powrocie może posiadać taką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, maniek-02 napisał(a):

Możesz jeszcze sprawdzić "przepływ układu wydechowego" ? Na moje oko to masz nie trochę a porządnie przypchany DPF, dziwne że błędu nie generuje.

A jakie wartości byłyby ok dla tego silnika ? Szukając informacji, znalazłem że do 200mbar jest ok przy obciążeniu dochodzącego do MAX.

 

4 godziny temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Fachowiec stwierdził że tu jest obieg przez pompkę i paliwo się przelewa dość szybko, ale kto wie, może nie ma racji, jak mi się uda to sprawdzę organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Piotrek88 napisał(a):

A jakie wartości byłyby ok dla tego silnika ? Szukając informacji, znalazłem że do 200mbar jest ok przy obciążeniu dochodzącego do MAX.

W dużym uproszczeniu: na biegu jałowym 5-10, przegazówka na luzie bez obciążenia nie powinno przekraczać 50, przy pełnym obciążeniu max.130. Sprawdź sobie przepływ układu wydechowego dla potwierdzenie powinno być przy pełnym bucie na 3 lub 4 ok. 800 m3/h. Ile gram sadzy pokazuje komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg auta to 145 tys. Odnośnie przepływu wydechu i ilość gram sadzy nie mogę znaleźć takiej pozycji na moim interfejsie na telefonie w Car Scanner. Wczoraj jechałem pod góre na 4 biegu 130 km/h to mi pokazało 230 mbar. Wlałem dzisiaj do paliwa środek DPF GO.

EDYCJA: Po zrobieniu 600km ze środkiem DPF GO trochę spadło podciśnienie na biegu jałowym jest teraz 9mbar, a przy max obciążeniu pod tę samą górę 160 mbar,  przy jeździe na prostym odcinku też spadło z 40 na 30mbar. A wracając jeszcze do czujnika temperatury paliwa, rezystor 8,2 kOhm podnosi odczyt temperatury z 8 na 15 stopni, rezystor 4 kOhm na 30 stopni, zaś 1 kOhm to odrazu na telefonie mi pokazuje 60 stopni. U mnie zaś 8,2 kOhm nie za bardzo poprawia prace silnika, zmienia się przy użyciu rezystora 4 albo 2 kOhm. Ale silnik już mi się zagrzał i nie zdążyłem sprawdzić, może jutro się uda.

Edytowane przez Piotrek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, 

 

Panowie mam taki sam problem w swoim k9k 636, szarpie po chwili od odpalenia gdy temperatura w nocy spada do 0. I tak się zastanawiam czy jeśli dodanie rezystora ma na celu oszukanie ECU odnośnie rzeczywistej temp. paliwa to czy problemem nie jest to, że ta temperatura jest po prostu za niska 🤔 A czy ktoś wymieniał tą grzałkę w filtrze paliwa ? Jakie parametry pracy powinna osiągać ?

Idąc tym rokiem rozumowania co myślicie o tym podgrzewaczu,

 

https://allegro.pl/oferta/przeplywowy-podgrzewacz-paliwa-stanadyne-12v-150w-do-diesla-diesel-14929326644

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ten sam objaw po dłuższym postoju jak jest zimno to odpala na strzała chwile chodzi na troszkę wyższych obrotach i po minucie może dwóch zaczyna szarpać i wariować zauważyłem, że dzieje się tak kiedy te podwyższone obroty zaczynają spadać na normalne (takie jak są kiedy silnik jest rozgrzany). Czy może ktoś rozwiązał ten problem proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem, dzisiaj było 10 stopni i jest ten sam cyrk, odpala wzorowo, po 30-40 sek zaczyna się delirium. Podstawowe parametry wyglądają ok, ciśnienie na listwie na jałowym 280 bar, korekty 1.02 0.9 1.06 1.02, czujniki temperatur płynu, pow., cieczy wskazują prawidłowo... Co to może być ?? BTW jakie parametry powinna mieć Lambda, przepływomierz i EGR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś uporał się z problemem, że po jakimś czasie od odpalenia zaczyna szarpać silnikiem w niskich temperaturach po dłuższym postoju. Z tego co poczytałem to tylko założenie rezystora coś daje i też nie każdemu. Czy wymiana czujnika temperatury paliwa mogła by pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przede wszystkim czy dotyczy to tylko silnika K9K 636 czy też innych wariacji? U mnie przy odpalaniu zachechła, zakopci na biało, działa, ale po chwili obroty falują na postoju lub podczas jazdy lekko podszarpując autem. Na rozgrzanym nie ma problemu ani z odpalaniem ani szarpaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, WysokiPlon napisał(a):

W moim przypadku winę ponoszą wtryskiwacze, a właściwie ich cewki z oporem 30-40 Ohm każda

Coś tu nie gra, przy takich wartościach oporu stosu piezo a nawet 1000 razy większym sterownik i tak by nie otworzył wtryskiwaczy. Silnik by nie odpalił a dopiero mówić o nierównej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!