Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie przy redukcji biegu ,na zimnym silniku MEGANE ii


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM , mój problem polega na gaśnięciu silnika (zimnego) przy redukcji biegów przed rondem lub skrzyżowaniem . np z  2.5 tysiąca wciskając sprzęgło gaśnie .

 

- wymieniony filtr powietrza

- przepustnica wyczyszczona

- wymieniony czujnik położenia wału 

 

 

Edytowane przez miecznikx1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podłącz pod komputer i się zobaczy. Czujnik wału wymieniłeś, jednak częściej przyczyną takiego gaśnięcia jest czujnik wałka rozrządu. Zobaczymy co powie CLIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeglądałem Faktury i  okazuje się że miałem wymieniony czujnik pozycji wałka rozrządu a nie czujnik wału .

Miałem też zerwany pasek rozrządu ale ponoć nic się nie stało więc wymieniono pasek , a silnik nie był ruszany . 

2018-02-19 21.04.49.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym nieprawidłową pracę zaworu KZFR, bo wnioskuję, że czujnik wału i czujnik wałka odczytują prawidłowo impulsy rowniez z przesuniętego koła i dlatego z ograniczonym źródłem zasilania w paliwo i w powietrze (bez udziału pedału gazu) silnik może gasnąć dostając wyprzedzony zapłon.

Wygląda na to, że opór mechaniczny sprężyny domykającej zawór jest za mały do gęstości zimnego oleju.

Można pod tym kątem sprawdzić na clipie lub z braku takiej możliwości zamontować na czas prób pełnowartościowy zawór.

W duży mróz miałem podobną sytuację i problem zażegnany.

Ta usterka na gorącym objawia się, że silnik z  poślizgiem reaguje na wzrost wciśnięcia pedału gazu "tzw miękki gaz".

Oczywiście to wszystko po 100 procentowej pewności poprawnie złożonego rozrządu i szczelności kolektora dolotowego.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wyglada   na  to  ze  to  ten  zawór  kzfr  ponieważ  ostatnio padł  mi czujnik polozenia wałka rozrzadu i jedna cewka  wymienilem  4 cewki i czujnik i nadal gasł  .Wiec zainteresowałem sie zaworem KZFR   wymontowalem go i rozebralem od dolu wyciagajac sprezynke  , czytalem kiedys na forum ze trzeba ja rosciagnac i tak zrobilem . Złozylem go sklepalem  i  okazuje sie ze auto nie gasnie i  przed rosciagnieciem sprezynki slychac bylo zawory przy 2000 obrotów , a po  juz  nie   wiec planuje zakupic zawór kzfr. Dzieki kolego jabrze  za  podpowiedz :-)

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!