Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

cewki i check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy z prędkością 130km/h zaczął mrugać check engine . Po powrocie do domu sprawdziłem kompem i są następujące błędy. 
0313 wykrycie wypadania zapłonu z niskim poziomem paliwa 
0351 cewka 1: zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie 
0354 cewka 4 : zwarcie do uziemienia lub przerwa w obwodzie 
świece niedawno założone nowe NGK 
myślicie, że to uszkodzone cewki ?

Edytowane przez timi96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece wymieniane 1msc temu . A co jeśli chodzi o błąd  wykrycie wypadania zapłonu z niskim poziomem paliwa ?

 

I jeśli okaże się, że to cewki to Delphi to dobra firma czy raczej beru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy polecają beru i sam takie mam. Jednak jeśli nieduża różnica między delphi a beru to warto rozważyć kupno beru. Na temat cewek delphi niestety się nie wypowiem.

 

Jeśli chodzi o błąd to zazwyczaj wina leży po stronie świeć lub cewek.  Długotrwała jazda z wypadającym zapłonem spowoduje też błąd sondy i jest niezbyt dobra dla katalizatora.

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch według mnie pogorszył się jakościowo, dodatkowo jest masa podróbek.

Masz 2 cewki to wymiany (jeśli to one) to warto rozważyć kupno Beru. Tańsze cewki to loteria, lubią padać nawet po 2tys. km.

Jeśli chcesz autem pojeździć to szkoda oszczędzać na najważniejszym elemencie silnika o zapłonie iskrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie wygląda na małe przerwy na świecach. Energia wyładowania przy tej częstotliwości jest bardzo duża, a zwarcie odczytane jest kalkulatorem.

Przed kombinacjami z cewkami należy to sprawdzić, bo pewnie mechanik się niepokwapil, żeby to wykonac przed montażem nowych świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, timi96 napisał:

 

Wykrec świece i odczytaj szczelinomierzem odstęp między elektroda i kowadełkiem. Po barwie oceniasz jakość spalania( doboru świecy do ciepłoty silnika ).

Wartość szczeliny 0,7 mm.

Często nowe mają 0,5-0,6 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem znów kompa i przejrzałem go całego co do błędów i oto one :/

IMG_20180201_164121.jpg

 

co do cewek jest już wiadome bo zaminiłem miejscami i teraz błąd na 2 i 3 cylindrze, a wcześniej 1i 4, ale co z resztą ? 

czy do tego może się przyczynić już słaby stan akumulatora czy raczej to nie ma nic wspólnego 

zauważyłem, że jadąc trzymam silnik na obrotach powyżej 35tys obrotów zaczyna migać check engine 

Edytowane przez timi96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień cewki na nowe, marki beru.( jakiej marki są cewki? )

Właściwe świece oraz prawidłowe szczeliny na świecach to podstawa.

Jeżeli szczeliny będą większe, to też korzystnie jest zmniejszyć je na 0,7 mm.

Po tych zabiegach powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 cewki mam beru i 2 cewki bosch 

 

a co z resztą błędów ? mogę one występować właśnie przez świece i cewki ?

i mam wymienić wszystkie 4 cewki ?

Edytowane przez timi96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jeśli jest prawidłowo ładowany nie ma związku z prawidłowa praca silnika.

Elektrozawór opar paliwa musi po zapłonie otwierać odpowietrzenie filtra węglowego, bo w przeciwnym razie może skutecznie blokować odpowiednia ilość wtryskiwanego paliwa. To on może być przyczyną za wysokiej temperatury spalin, czyli błędów sond lambda.

Już wiesz, że dwie cewki koniecznie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!