Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Grandtour z 1.2 Tce 115 KM


Pole

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czy siak lepsze takie niż z niezbyt pewną albo niewiadomą historią. Można by dyskutować, że o auta zastępcze ludzie nie dbają itp. ale nie do końca jest to prawda ponieważ odpowiadają oni za nie od pobrania do zdania praktycznie jak za swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba żartujesz z tym dbaniem o  auto zastępcze.

Użytkownik dba tylko o karoserię, z silnika nikt go nie rozliczyt.

O służbowe to różni kierowcy dbają, ale jak dostaną takie zastępcze z serwisu to sprawdzają np. ile pojedzie na jedynce ,a potem dwójce, ile pójdzie na autostradzie itp.

Kiedyś dostałem z ASO na czas naprawy lakierniczej takie auto. Miało rok, 22 tys km, a czułem się w nim, jak by miało ponad 10 lat przebieg ponad 300 tys.

 Wszystko stukało, skrzynia zgrzytała, sprzęgła prawie już nie było.

Dodatkowo jak włączyłem info na kompie o średnim spalaniu , którego poprzedni użytkownik nie skasował . Pokazało 14 litrów/100 km. To prawie 3 x  tyle co pali moje auto.

Jak dolewałem płyn do spryskiwaczy to zerknąłem na bagnet oleju. Smoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście lepsze byłoby demonstracyjne - i czegoś takiego bym się spodziewał bardziej, ale to chyba już nie Megane III. Ale z autopsji: kiedy ja kupowałem swoją Megane III (komis przydilerski), miałem do wyboru kilka egzemplarzy z wyjątkiem jednego, który został zaadaptowany na potrzeby dilera, tzn. jeździł nim chwilowo kierownik komisu; za jakiś czas samochód i tak poszedł do sprzedaży, nie był przerejestrowywany. Niemniej, jeśli jest tak jak pisze @kacper69, to akurat można bardzo łatwo zweryfikować oglądając samochód, który - że przypomnę - jest jeszcze 4 miesiące na gwarancji. Do tego dochodzi zakup na fakturę VAT, więc dochodzi jeszcze odpowiedzialność sprzedawcy itd.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, kacper69 napisał:

Użytkownik dba tylko o karoserię, z silnika nikt go nie rozliczyt.

Dokładnie, chodziło mi głównie o karoserię ale niektórzy dbają też o silnik. Zależy od człowieka.

54 minuty temu, kacper69 napisał:

O służbowe to różni kierowcy dbają, ale jak dostaną takie zastępcze z serwisu to sprawdzają np. ile pojedzie na jedynce ,a potem dwójce, ile pójdzie na autostradzie itp.

Chyba nie wszyscy. Ja nie sprawdzam, a użytkuję i służbowe i zastępcze.

2 minuty temu, konwil napisał:

Do tego dochodzi zakup na fakturę VAT, więc dochodzi jeszcze odpowiedzialność sprzedawcy itd.

I to przez dwa lata od daty zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil

Pytałeś o kolor - srebrny.

------

Zapytałem o przeciekanie, bo egzemplarz był akurat umyty do oglądania i był zaskakująco mokry w bagażniku i wilgotny na przodzie (kolumna kierownicy/nawet osłony przeciwsłoneczne były wilgotne.

Nie wiem na ile to od niestarannego mycia (polania myjką części bagażnika), a na ile to może być przeciekanie od deszczu.

 

----

Alternatywnie analizuję też Megane IV z bogatym wyposażeniem, ale to już jednak przekracza budżet, bo życzą sobie 66 z groszami :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Pole napisał:

Pytałeś o kolor - srebrny.

Fajny kolor :-) Polecam bo "mniej się brudzi".

Przed chwilą, Pole napisał:

Nie wiem na ile to od niestarannego mycia (polania myjką części bagażnika)

To chyba by musieli myć przy otwartym bagażniku. Kto tak robi?

Przed chwilą, Pole napisał:

a na ile to może być przeciekanie od deszczu.

Deszcz też nie powinien powodować by było mokro w bagażniku. No chyba, że gdzieś się wilgoć dostaje. A sprawdzałeś w okolicach koła zapasowego czy nie ma tam wody? Warto.

1 minutę temu, Pole napisał:

Alternatywnie analizuję też Megane IV z bogatym wyposażeniem, ale to już jednak przekracza budżet, bo życzą sobie 66 z groszami :rolleyes:

Hm... a za ile jest ta MIII? Jeśli różnica nie będzie duża to może warto się zastanowić i pomyśleć nad częściowym finansowaniem z zewnętrznego źródła? Z drugiej strony z tego 66 z groszami po 2-3 latach zostanie pewnie 40 z groszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

Przy kole zapasowym stała woda. Rzekomo mają idiotów od mycia i zdarzają się przypadki, że myli przy otwartych drzwiach/klapie.

Na ile to prawda to się nie dowiesz :bash:

Za Megane III Grandtour, która jest przedmiotem wątku chcą 51.

 

Ta Megane IV, o której mówię jest bardzo bogato wyposażona i ma silnik 1.2 TCe 130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, pbet napisał:

Z drugiej strony z tego 66 z groszami po 2-3 latach zostanie pewnie 40 z groszami.

To są chyba marzenia. 

Clio co ma bardziej 2 lata a nie 3 można kupić np poniżej 30 tys zł. To tylko cena wywoławcza , może się coś jeszcze urwie.

Ato auto  nowe kosztowało ( cennikowo ) 56 tys zł.

oto przykład.

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/39463/renault/clio-1-5-dci-business

3 letnia megane też jest do kupienia za ~50% ceny nowej , tu przykład.

http://www.alphabetpoleasingowe.pl/sprawdzone-samochody-poleasingowe/renault-megane-60995

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Business za 56 tysięcy? Cena faktycznie niska. Może dlatego, że jest poleasingowe, kręciło blisko 50kkm rocznie i jest w najbiedniejszej wersji wyposażenia? Tu piszemy o benzynie, a one wolniej tracą na wartości niż diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam i użytkuje  takie auto w identycznej wersji od X 2016.r Wtedy kupione nowe za  58 tys. Teraz przejechane  nieco ponad 23 tys km. W środku sucho, nigdzie grama wilgoci. Z minusów - bierze nieco oleju- w moim wypadku ok 1l  na 8-10 tys km. Ja jestem zadowolony zarówno z mocy, jak i wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Na rynku jest wyraźny odwrót od diesli (...)

To prawda, wynika to z różnych rzeczy, np. z faktu wprowadzania ograniczeń i dyskusji ogólnoświatowej nt. silników spalinowych z naciskiem na większą szkodliwość diesla.

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

(...) zakup używanego jest dodatkowo obarczony bardzo dużym ryzykiem, a Renault niestety szczególnie.

Tu moja i mojego najbliższego otoczenia praktyka totalnie przeczy wyżej postawionej tezie. Dobrze byłoby, gdyby powtarzanie ww. tez było poparte argumentami. Choć obiektywnie trzeba przyznać, że silniki dCi z lat 2002-2005 narobiły w branży niezłego bigosu i popsuły opinię Renault. TSI też popsuły VW; i D4D Toyocie. Ale producenci jakieś wnioski z tego wyciągnęli - przynajmniej o tym świadczy lektura niniejszego Forum i fakty, podawane przez UŻYTKOWNIKÓW silników dCi.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!