Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elf evolution 900 did 5w30 Megane 3


takatnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem olej elf evolution 900 did 5w30 do mojej megan 3 1.5 dci 2012 r. ale czytam na Internecie i chyba zły mi wepchali , zalali mi go już co robić zlać go czy mogę jeżdzić ??

Edytowane przez takatnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz FAP to bym zastanowił się jednak nad wymianą na nisko popiołowy z normą RN0720. Musisz wiedzieć o tym, że podczas spalania oleju wytwarza się popiół który odkłada się w filtrze  FAP. Wypalana jest tylko sadza pochodząca z paliwa a popiół zostaje praktycznie na zawsze. Przemyśl to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uważam. Paliwa samochód spali kilkanaście ton i sadza zostanie wypalona.  Co by było gdyby leciał też popiół. Oleju przez ten sam okres spali kilka litrów i producent zaleca specjalny nisko popiołowy by nie szkodzić FAP. Popiół spala się w temperaturze powyżej 1000 st. C a w czasie wypalania FAP jest około 630 st C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między C3 a C4, w zależności oczywiście od oleju to około 0,2-0,3% w zawartości popiołów. Czyli 100 ml spalonego oleju silnikowego można porównać do 1 l oleju 2T Ravenola (zawartość 0,03%), który jest tak bardzo polecany. Przy proporcjach 250ml 2T na 50l ON, będzie to równe ze spaleniem 200l ON z dodatkiem 2T. Nie licząc oczywiście samego popiołu z ON (norma mówi o <= 0,01% zawartości po koksowaniu).

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie różnica bardzo mała. W sumie to można by jeździć jak nie pobiera oleju. W swoim poście powyżej chciałem zwrócić uwagę na to, że popiół i sadza to dwie różne rzeczy. Sadza to rodzaj węgla który spala się w odpowiednich warunkach a popiół to ciało stałe trudne do usunięcia z filtra. I dlatego wbrew zaleceniom wielu użytkowników między innymi tego forum nie leję żadnego oleju do paliwa. Olej silnikowy spala się w bardzo małych ilościach natomiast 100 % wlanego oleju do paliwa jest spalane. I tak przez rok można spalić nawet 5-10 litrów oleju i  powstały popiół pozostanie w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to nawet niektórzy mechanicy mówili, żebym lał do paliwa cokolwiek, nawet przepracowany olej silnikowy :-D Bo oni testowali i "działa super". Oczywiście ich uwagi wsadziłem sobie wiadomo gdzie ;)

Chociaż koledze kiedyś w starej koparce zabrakło paliwa, a że miał akurat 10l oleju silnikowego, to wlał i pojechał dalej :-D

Ja dolewam do ON preparaty, które nie pozostawiają popiołów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leję Ravenol do swojego 1.9dci. Dlaczego ? Bo z nim silnik pracuje dużo ciszej. Wystarczy raz na jakiś czas zatankować auto bez niego. A co do popiołu, to myślę, że przy sprawnym filtrze nawet, gdy się zapcha to można go zdemontować i wyczyścić. Są firmy, które to robią.

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedź . Więc zostawiam ten olej co jest trudno ale przy następnej wymianie (zrobię ją szybciej tak koło 10 tyś) zwrócę uwagę aby zalać już odpowiednim .

Edytowane przez takatnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

Olej silnikowy spala się w bardzo małych ilościach natomiast 100 % wlanego oleju do paliwa jest spalane. I tak przez rok można spalić nawet 5-10 litrów oleju i  powstały popiół pozostanie w filtrze.

Dolewam co 2-gie/ 3- cie tankowanie RAVENOL SCOOTER 2-Takt półsyntetyk. Wg. danych po spaleniu praktycznie nie zostawia popiołu.

U mnie się sprawdza, przebieg pomiędzy wypaleniami to około 1700 km. Większość jazd to dłuższe trasy, miasta ok.10 % .

Kolego aniewa, warto spróbować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Kolego aniewa, warto spróbować

Ale po co? Siemens-Continential to nie Delphi i pompa się nie zaciera. Po co dodatkowy koszt i kłopot. Czy były znane przypadki, że pompa Siemens-Continental opiłkowała z powodu nie lania oleju do paliwa?  Jeżeli tak to może dołączę do grona dolewających olej do paliwa. Gdybym nie miał FAP-a może bym się zastanawiał. U mnie przebieg między wypaleniami to 600-700 km, obecnie 60-70 % to  miasto. Wiem, że to trochę za często ale ten samochód tak ma od początku. Może to kwestia czujnika FAP który może mylnie za wcześnie sugeruje pełne zapełnienie filtra i stąd częstsze wypalanie.

 

 

 

 

 

fapZresztą w Delphi też nic nie lałem do paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!