Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj popołudniu chcąc odpalić auto napotkałem się na problem , mianowicie wciskam guzik start na zegarach pojawiają się normalnie kontrolki gasną i silnik zaczyna kręcić niestety nie odpalił , wiec próbuje odpalić drugi raz i nic rozrusznik nawet nie kręci a jeszcze wczoraj wieczorem odpalał normalnie. Czy ktoś może miał taki problem i wie jak sobie poradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa;

-sprawdź stan akumulatora oraz klem,

-sprawdź stan bezpieczników,

-jak rozrusznik będzie kręcił z dużo prędkością a nie zapali silnik, to sprawdź ;

a/ stan świec żarowych,

b/ czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

c/ czy jest paliwo w zbiorniku?

d/ kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

akumulator jest nowy z wczoraj , klemy wporzadku , ropa jest. I tu moje pytanie chodzi o bezpieczniki obok akumulatora? I niestety rozrusznik po pierwszej próbie odpalenia przestał kręcić całkiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki na akumulatorze

Pierwszy z lewej - bezpieczniki Kabina; rozrusznik i ostatni bezpieczniki pod maską (funkjce silnika)

Innymi słowy kabina to sterowanie rozruchu i sygnalizacja - grzanie świec i włączenie solenoidu to prawy i środkowy to główny prąd rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujcie ze to mogą być głównie bezpieczniki , wcześniej miałem problem z centralnym zamkiem okazał się przepalony bezpiecznik wewnątrz kabiny. Mam nadzieje ze to błache , bo po tym jak zakręcił a potem totalnie przestał byłem zmieszany bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie będą główne bezpieczniki. Podejrzewałbym coś w module pod maską.

Grzanie świec jest sygnalizowane?

Jeśli tak, to dopiero po jego pracy następuje możliwość włączenia rozruchu, czyli prądu 18A do włączenia rozrusznika. Należy na złączu PPM1 (pin3) sprawdzić, czy tam zaraz po grzaniu świec występuje napięcie.

W zasadzie to jest temat rzeka. Najważniejsze, żeby wszystkie połączenia prądowe i masowe miały właściwe przewodzenie.

 

Należy wziąć pod uwagę, że napięcie na pełnym,zimnym akumulatorze jest pod obciążeniem (np świec żarowych) obniżona o nie mniej niż 0,7V, a "będix" do "zatrzasku" potrzebuje min. 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jutro odpalić samochód za pomocą dobrych kabli z innego samochodu z pracującym silnikiem.

Jeśli wtedy nie będzie kręcił rozrusznik dopiero należy szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik rozrusznika w module UPC sprawdzony? Jeżeli tak to podaj bezpośrednio z akumulatora zasilanie na cewkę rozrusznika. Jeżeli zakręci to będziesz wiedział, że rozrusznik jest sprawny a przyczyną będzie prawdopodobnie uszkodzony moduł UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!