Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak działania centralnego zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pewien problem z działaniem centralnego zamka. Opisze sytuację od początku. Miałem problem, bo autko przestało mi całkowicie odpalać. Elektryk stwierdził, że wysypał się immobilajzer, więc odciął go w sterowniku i wgrał emulator. Autko chodzi bez problemowo. Niestety od tego czasu przestał mi całkowicie działać centralny zamek. Tak jak wcześniej działał z pilota i podczas przekroczenia odpowiedniej prędkości ( o ile się nie mylę to 20km/h ) centralny zamykał autko. Aktualnie teraz nie działa centralny w ogóle, ani z pilota ani automatyczne zamykanie po przekroczeniu prędkości. Przy zamykaniu drzwi kierowcy kluczykiem również nic się nie dzieje. Centralny jedynie działa jak ręcznie zamknę autko poprzez wciśnięcie guzika zamykania drzwi w środku samochodu ( ten przy włączniku awaryjnych). Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć co się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli? Jak pytałem się elektronika ze Śródmieścia odnośnie braku działania centralnego to powiedział mi, że ten sterownik nie ma nic wspólnego z centralnym, bo on steruje tylko silnikiem, a nie elektroniką. Czyli teraz mam do wymiany sterownik czy ponownie do zrobienia czy może jakieś inne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralny siedzi w UCH, module komfortu. Emulator powinien wrzucić do komputera silnika DME i centralny powinien działać. Ja tak mam zrobione.

opcja 1) leć do elektryka z reklamacją

opcja 2) kup sobie sam moduł centralnego z pilota i wepnij pod przełącznik centralnego zamka (np. taki zestaw http://allegro.pl/uniwersalny-sterownik-centralnego-zamka-na-pilota-i7087844511.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=N2FiOTI3NzUtMmQzNS00NTgxLTk3M2ItNzMyMmYzMjkyZTE5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2f292a04-1bf3-446e-8299-c2c6d3905e37)

opcja 3) kup zestaw nieco droższy z 4 siłownikami, w tym, 1 masterem i jak Ci się jakieś drzwi przestaną zamykać (co mnie nie zdziwi, to elektronika francuzów) to będziesz miał zapas siłowników - ja tą opcje wybrałem w poprzedniej megance, bo kupiłem już bez centralnego na pilota (http://allegro.pl/zamek-centralny-centralka-4-silowniki-2-piloty-12v-i7130052459.html) i co do tej opcji mogę poświadczyć, że nie będziesz narzekał, mi pilot łapał nawet z 300m. Podpięcie nie jest trudne, wystarczy zdemontować najlepiej radio i sam przełącznik centralnego. Wrzucasz do środka uiniwersalny moduł, wpinasz orginalną wtyczkę z niego i lutujesz (lub w inny sposób) mostkujesz min. 4 kable. + z radia, który jest stały w pamięci anteny bodajże, minus też w radiu znajdziesz, później 1 kabel otwarcia np. do 1 pinu (z pięciu) w przełączniku, a drugi kabel do ostatniego pinu w przełączniku centralnego. Jeśli chcesz blisko masz awaryjne, też możesz podpiąć to będzie sygnalizował otwarcie jednym i zamknięcie 3 mrugnięciami np :-) A w opcji tych sterowników masz możliwość podnoszenia szyb z 3 przycisku jak się wepniesz do przełączników otwierania szyb. Polecam. Jak masz sprawne siłowniki i nie potrzebujesz kierunków, to jest to robota, która zajmie CI góra godzinę nawet, jeśli nie ejsteś obcykany w elektryce samochodu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ogieR8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wróciłem od elektronika. Powiedział mi, że moduł zarządzający pracą silnika nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem. Stwierdził, że problem może leżeć po stronie BSI, gdyż tam jest sterowanie wszystkiego poza silnikiem.
Tak jak było pisane wcześniej według mnie skoro jest opcja zamykania przez centralny przy przekroczeniu prędkości to wychodzi na to, że sterownik silnika powinien to rzucać na centralny tak? Chyba czas dać do innego elektronika? Fajna opcja jeżeli chodzi o wpięcie uniwersalnego sterownika centralnego pod przycisk, ale chciałbym, żeby jednak oryginalny działał z tą opcją zamykania przy przekroczeniu prędkości ok 20 km/h. Czy dać do innego elektryka,żeby na nowo wgrał emulator? Czy już się dalej w to nie bawić? Poglądowo  wrzucam fotkę mojego sterownika silnika.

Fotka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieduże co prawda osobiste doświadczenie, ale jednak mi mówi, że jeśli coś się pieprzy w elektronice renault, to uciekaj do innego rozwiązania, nawet najtańszej chińszczyzny, gorzej nie będzie. A jeśli bd brnął w oryginał, prędzej czy później auto bd na tym kroku stawiać opór. Sam dojdziesz z czasem do wniosku, że lepiej zrobić coś swojego, niż oddać się inwencji francuskiej elektroniki i elektryki :-D

 

problemy z centralnym, immobiliserem, szybami elektrycznymi, światłami awaryjnymi, falujące zegary, nawet zalewająca się fabrycznie skrzynka z głównymi bezpiecznikami >30A, a do tego moduł komfortu, który nie jedna osoba wyciąga w zime na noc, bo jak złapie ją mróz to brak elektryki w aucie, włącznie z przechodzącym sygnałem immobilisera.. to i wiele więcej bolączek to chyba normalka w francuskiej myśli technologicznej, nie musiąc już o technicznych sprawach jak belki tylnego zawieszenia, które na drążkach skrętnych siedzą w naszych autach w formie doświadczenia, a wkładki zamków się sypią nagminnie :-D

Edytowane przez ogieR8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli w takim razie chciałbym sobie wstawić uniwersalny moduł centralnego zamka i chciałbym, żeby również działało otwieranie centralnego z kluczyka w drzwiach to musiałbym wypiąć stary siłownik master z drzwi kierowcy i wstawić nowy (np. ten z aukcji z linka poniżej) i pociągnąć od niego przewody do modułu i podłączyć według instrukcji i wtedy zamykanie centralnego powinno też działać z kluczyka w drzwiach? Bo wszystkie siłowniki też mi normalnie działają. Nie działa zamykanie z kluczyka tak jak wcześniej pisałem, bo cały centralny padł tylko z przycisku w autku zamyka.

http://allegro.pl/zamek-centralny-metalowe-piloty-4-drzwi-kierunki-i7197503691.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowy moduł centralnego założony. Pięknie działa. Pytanie mam odnośnie kierunków. Czy z przycisku świateł awaryjnych idzie się wpiąć,żeby obie strony mrugały przy zamykaniu/otwieraniu autka? W włączniku mam 5 przewodów. Podpiąłem się pod jeden i działa tylko strona pasażera. Z tego co widziałem na schemacie autka impuls z włącznika awaryjnych idzie na przekaźnik,który daje sygnał na drugą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!