Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Samochodem


xGrK220

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, xGrK220 napisał:

 Gdzie on ( filtr paliwa ) się wogóle znajduję i czy nie jest połączony z pompą? 

Filtr paliwa od wersji megan II znajduje się w zbiorniku paliwa.

Cewki, świece, przewody zapłonowe nowe. Pozostaje do zrobienia ;

 -  wymiana filtra paliwa,

-  wymiana filtra powietrza, 

-  regulacja luzów zaworowych, 

-  pomiar podciśnienia w przewodzie dolotowym, ( map sensor,  wpływa na wielkość dawki paliwa ).

Układ dolotowy musi być szczelny i czysty ( filtr powietrza, przepustnica, krokowiec ), paliwo czyste, dobrze filtrowane.

Jeżeli te zabiegi nie pomogą, to konieczna wizyta na clipie. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, xGrK220 napisał:

Zdjęcie z internetu ale u mnie jest tak samo ten kabel ma być odłączony?

To jest pochłaniacz par paliwa i musi być wszystko podłączone, często to jest przyczyną, że silnik nawet nie odpala.

Filtr paliwa znajduje się pod podłogą blisko zbiornika ale gdyby był zamulony to prędzej na zimnym silniku miałbyś problemy niż na rozgrzanym.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ciekawią te świece, skoro pisałeś, że elektrody upalone po bardzo krótkim czasie. To że fajki z przewodów się urwały to w zasadzie nic niezwykłego. Sam kiedyś miałem takie przewody, z których fajki zeszły z samego kabla, a były całkiem nowe. Próbując reklamować je dowiedziałem się, że zostały nieprofesjonalnie zamontowane i ogólnie mam się pocałować w tylną część ciała :-D 

Ale te świece...zrób zdjęcie chociaż jednej bo jestem bardzo ciekawy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wróciłem z warszawy i odrazu działam z tym samochodem na środę/czwartek będę miał ten multimetr i sprawdze to ale dręczą mnie 2 rzeczy o których nie mam pojęcia 

 

Ten wężyk od pochłaniacza mam wyjęty on tak ma być?  

 

Czy lepiej go wsadzić albo wyjąć i zaślepić ? Coś wogóle to da?

 A druga od czego jest ta wtyczka koło akumulatora bo odpięta jest u mnie?

20180416_161716.jpg

20180416_161930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewapisał Ci wcześniej, że wężyki powinny być podłączone od tego pochłaniacza.

Co do wtyczki przy aku to nie jest to czasem wtyczka silniczka od obiegu zamkniętego/otwartego w aucie? Naciśnięcie przycisku od tego w samochodzie coś daje, słyszysz pracę tego silniczka? On się psuje w tych autach, zaczyna pukać i najlepiej go odłączyć zamiast bawić się w wymianę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kiedyś miałem to samo auto co Ty, z tym samym silnikiem i szczerze Ci powiem, że tego pochłaniacza w ogóle nie było...Nie miałem nawet pojęcia o jego istnieniu, a dowiedziałem się przypadkiem śledząc jakiś temat z nim związany tu na forum. Zacząłem szukać tego ustrojstwa u siebie i nie znalazłem. Silnik w mojej ocenie pracował dobrze, a już na pewno nie było takich problemów, jak u Ciebie. Nie chcę jednak nic sugerować, Kolega wcześniej pisał, że powinno być podłączone, więc sam nie wiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wrociłem od samochodu i mam teraz pytanie jedno choć wiem  że głupie :P 
Zaślepiłem tą rurę od tego pochłaniacza choć pewnie to nic nie zmieniło bo dalej objaw  mały jest ale rownież coś tak jakby pomogło :P 
A Pytanie mam odnośnie Filtra Paliwa :-)
co dziwne jak objaw jest to w okolicach tego filtra jest tak jakby piszczenie i czy objawy które opisałem na stronie 1 mogą wynikać właśnie z zapchanego filtra paliwa? Brak mocy na rozgrzanym silniku falujące obroty itp ? 
Planuje go jutro/weekend wymienić i chce jeszcze dostać mniej więcej od was Panowie informacji na temat tego ustrojstwa :P 
Nie wiem czy moje myślenie jest dobre ale jeśli błedne to niech mnie ktoś poprawi 
Na zimnym silniku gdy jest na ssaniu to wieksze ciśnienie paliwa jest i dlatego objawów jest brak ?
A gdy sie rozgrzeje i filtr jest zapchany to może tak być ze nie dostaje takiego ciśnienia i dlatego brak mu mocy bo paliwa wtrysk dostaje za mało ? 

 

A tak na marginesie prosiłbym z was o doradzeniu jaki filtr zakupić czym tu sie kierować mogą być linki nawet ja każdemu z was zaraz podziękuje tu na forum.

i czy wymiana filtra jest trudna ?

Btw czy ten filtr jest w puszcze i całą sie wymienia czy cos ala filtr powietrza że trzeba tylko otworzyć włożyć i po kłopocie? 
Dziekuje jeszcze raz za waszą chęć i pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie jakies nowe sugestie? 

 

Wymieniłem filtr paliwa i powietrza dalej jest to samo.

Ale co mnie zdziwiło po wyjęciu kabli po koleji z świec praca silnika się nie zmieniła a co dziwne po wyjęciu kabla z cewki skakała iskra. Ona tak ma skakać?   Z drugiej cewki to samo tylko nie aż tak widoczne. Oprócz tego słychać taki dźwięk z tych cewek.

Tak ma być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz co sugerowałem Tobie 13.04 ;

 -  w I kroku to zmiana; przewodów zapłonowych oraz świec zapłonowych ( zmniejszyć odstęp elektrod do ok.0,8 mm ) 

     i obserwowanie zachowań silnika i stanu świec,

-  w II kroku, wymiana filtra powietrza i paliwa, 

 - w III kroku, kontrola/regulacja luzów zaworowych,

-  w IV kroku, zakup cewek f-my beru z wyższej półki,

-  w V kroku, pomiar podciśnienia w przewodzie dolotowym  ( czyszczenie przepustnicy ).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Gadałem z bratem ciotecznym który kiedyś naprawiał samochody aczkolwiek już tego nie robi i tak traf chciał że był u niego Znajomy którego Tata pracował w serwisie renault i po części pomaga tacie i pierwsze co powiedział że jak na jego ucho pracy silnika gdzieś łapie mi lewe powietrze.. patrzył szukał i nie mogliśmy nic znaleść ale zasugerował żebym chwilę zaczekał to zadzwoni do Ojca
Co usłyszeliśmy że prawdopodobnie wie gdzie może być usterka po tym co syn mu wytłumaczył ( Odłaczył krokowca i samochód pracował dziwnym trafem równo) Ale Ojciec stwiedził że to może być rownież podcisnienie do sprawdzenia bo zalewa silnik a nie podaje odpowiedniej dawki powietrza czy jakoś tak.. Nie znam się i nie pamietam co już dokładnie mówił mi.. 
I z tego co wiem kazał synowi poszukać za kolektorem jakiej małej skrzynki coś jak podełko zapałek gdzie dochodzą 3 gumowe rurki i wtyczka jakaś 
Orientujesz się gdzie to może być bo sprawdziłbym to jutro zanim oddam auto w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!