Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci 88KW - budowa bloku silnika - wyciek oleju


Robaq06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na temat wycieków oleju w 1.9 dci 88KW było już trochę tematów. W moim przypadku leje spod obudowy klawiatury z czym mam nadzieję sobie poradzę ale martwi mnie wolny króciec bez jakiegokolwiek wężyka, z którego ewidentnie leje olej. Cały blok silnika w oleju wraz z obudową skrzyni/dwumasy. Znajduje się on po prawej stronie silnika nad głowicą. Zdjęcia poniżej.

Czy ktoś wie do czego służy i czy faktycznie powinien tam być wężyk? Żadnego wolnego wężyka nie znalazłem.

Odpowietrzenie skrzyni korbowej wydawało mi się że w całości przez odmę ale może się mylę? Jak to wygląda u was ?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc z waszej strony

Dzięki

Paweł

2.jpg

3.jpg

1.jpg

Edytowane przez Robaq06
korekta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest króciec plastiku który jest z listwą wtryskową razem i tam leje się paliwo jak rozszczelni się któraś rurka od wtrysku! więcej będzie widać jak zdejmiesz ten plastikowy dekiel na dwie śruby od góry !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź

Chciałem zdjąć tą pokrywę, odpiąłem wtyczkę ze świec ale przeszkadzała rura dolotu z prawej ,  chyba że jest jakiś sposób na jej zdjęcie bez rozkręcania samego dolotu ?

A wracając do króćca to czy nie powinno tam być jakiegoś wężyka odprowadzającego to co ewentualnie spłynie poza komorę silnikową ?

U mnie pewnie leje ten olej, który wydostaje się spod pokrywy zaworów ?

Bede wdzięczny za fote tego elementu u Ciebie

 

Dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 u mnie żadnego wężyka nie było i nie wydaje mi się żeby fabrycznie coś tam było  co do dekla to chyba bez poluzowania albo odsunięcia rury dolotu faktycznie może nie zejść  a fotkę jak nie zapomnę to cykne dopiero we wtorek tyle ze mam zdiętą głowice ale pewnie będzie widać co i jak

element o którym mowa to jakoś osłona<obudowa listwy wtryskowej się n1d4fd4f8657fe71f388b5eac1d012148.thumb.jpg.90786f5db240387d586a42fda20fd77f.jpgIMG_1056.thumb.JPG.dba921a1f9aaac6988f6590dcf0fe3d2.JPGazywa :-)

Edytowane przez sopranovw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

Byłem dzisiaj w ASO i podpytałem o szczegóły. Było dokładnie tak jak mówisz! :-) To jest spust paliwa w razie rozszczelnienia któregoś z zaworów i tam powinien być wężyk odprowadzający ubytki poza komorę silnika.

U mnie olej ponoć leci z połączenia dolotu z tą gumową rurą (zdj 1 tam gdzie znak ?)

Tam nie ma uszczelki bo teoretycznie olej nigdy się w tym miejscu nie powinien pojawić. Wygląda na to, że najprawdopodobniej turbina dostaje powietrze z resztkami oleju i puszcza dalej i w miejscu połączenia zbiera się olej.

Po zdjęciu wężyka z odmy przy włączonym silniku stwierdzili że ciśnienie jest za wysokie także najprawdopodobniej puszcza gdzieś przy pierścieniach tłokowych ale ogólnie do diagnostyki co mnie trochę martwi.

Jak sądzisz ma to sens ? Czy w Twoim przypadku rozbiórka głowicy była wynikiem koniecznego remontu silnika ? Jak tak to co było powodem jeśli mogę wiedzieć?

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ! dokładnie to samo ! nie sama turbina tylko tylko olej z odmy i nie stwierdzone przez serwis tylko sam jestem mechanikiem tyle że po przebytej chorobie już nie moge pracować w zawodzie ale jak dmucha z dołu to albo same pierścienie albo tak jak u mnie cylindry jajowate i spore koszty tak że drugi słupek raczej

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 interpunkcja -mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, udało się rozwiązać problem z cieknącym olejem?? U mnie niedawno pojawił się podobny problem + zauważyłem, że turbina włącza się z opóźnieniem tj. wcześniej włączała się przy ok. 1600 obrotów, a teraz 2000 - 2100. Byłem podpytać u 2 mechaników, bez zaglądania powiedzieli, że turbina do regeneracji a to koszt 1500-2000 zł. Myślicie, że trafna diagnoza??

20180405_161406.jpg

 

Ile zapłaciłeś w ASO za taki "przegląd" ???

Edytowane przez Gość
dodatkowe pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości?

Z którego roku?

Jaka moc?

Stan przebiegu auta jest niski, więc czy to turbina jest do roboty to należy ;

 - zrobić wizję lokalną turbiny, egr - u, układu dolotu, map sensora, zaworu odmy,

 - podpiąć clipa i zrobić analizę pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!