Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam temat już wałkowany  ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi otóż,  na zimnym silniku szarpie przy ruszania i jak odpuszczam gaz na wyższym biegu też,  po około 3 minutach jazdy objawy ustępują, żadne błędy nie wyskakują, wymieniłem: pompę paliwa, cewki, świece, czujnik temperatury wody, czujnik temperatury powietrza, na kompie żadnych błędów, pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo istotna jest wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Na jej wartość wpływ mają ;

1/ nieszczelności/zabrudzenia połączeń w układzie dolotowym ;

    - złej jakości filtr powietrza lub źle założony, zatkany wlot do filtra, zbyt mały przekrój dolotu,

    - zatkany przewód serwa, zatkane serwo,

    - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa,

    - przytkana odma olejowa,

   - zły stan uszczelek pod kolektorem ssącym,

   - zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone uszczelki,

  -  nieszczelność/zabrudzenie montażu czujnika ciśnieniowego tzw map sensora, 

  - nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków,

2/ przestawiony rozrząd, ( kiedy zmieniany ? )

3/ przytkany katalizator, ( czy było dużo jazd po mieście? )

4/ uszkodzona sonda lambda lub jej instalacja.

W  silnikach  benzynowych 1.4, 1.6/16V  podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w  granicach ;

    28 do 36 kPa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd i KZFR zmieniany był w zeszłym roku wszystkie uszczelki kolektora ssacego i wydechowego też uszczelka odmy też, jedyne co zauważyłem że map sensor w kolektorze jest luźny, dziwne jest też to że po odpaleniu na zimnym silniku pochodzi około 3 minuty wszystko jest ok

Edytowane przez Riddick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pomierzyć podciśnienie w kolektorze dolotowym. Jeżeli będzie inne, to masz przyczyny powyżej.

Czujnik map sensora może być luźny, ale musi być szczelny. Przeczyścić czujnik i jego styki, sprawdzić oringi.

Sonda może być już zużyta i długo się nagrzewa ( sprawdzić styki, łącza, tylko oryginał, może być używka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie to zadławienie paliwem. Map sensor nie przetwarza prawidłowo podciśnienia. Jak może być luźny jeśli uszczelniają go dwa oringi - musi siedzieć sztywno - ciężko go się wciska na nowych oringach. Dwa złote i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś toczenie samochodu po hamowaniu na stacji. Może któryś tłoczek pracuje ciężko i wcale to nie oznacza, że musi się grzać tarcza hamulcowa.

Może to być również pedał gazu lub sama przepustnica. Tu trzeba analizować wartość zadaną do rzeczywistej - clip

Miałem podobnie  i z analizy wyszło na pedał gazu. (tyko na zimnym) i strzał w dziesiątkę. Było to wkurzające i z czasem coraz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witaj, mam ten sam problem, szarpie na zimnym , później jest ok, wymieniłem już pół auta, rozrząd + koło, czujnik wody, położenia wału, świece, cewki, przepustnicę, w serwisie Renault był, żadnych błędów, czujnik map sensor itp... Powiedz, czy udało Ci się  rozwiązać ten problem bo mam już dosyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukA76 napisał:

wymieniłem już pół auta, rozrząd + koło, czujnik wody, położenia wału, świece, cewki, przepustnicę,

-Producenci sond zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) po przebiegu, ok ;

        - 150.000 do 200.000 km przebiegu,

        -  podobnie jak ze zmiana paska rozrządu,

- Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

      - zasilanych gazem LPG,

      - z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.,

2 godziny temu, lukA76 napisał:

w serwisie Renault był, żadnych błędów, czujnik map sensor itp...

Jeżeli jest awaria sondy, to wywala błąd, ale przy częściowym zużyciu błędu brak, reakcji brak..,

Częściowo zużyte sondy, mogą być powodem szarpania na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, wymienię sondę choć mechanicy twierdzą, że na zimnym silniku nie powinna ona mieć  nic do rzeczy dopiero kiedy się rozgrzeje przesyła dane do komputera . Kupię nową, oryginał ( tak jak wszystko wcześniej ) , to już mały koszt przy tym wszystkim  . Wymienię i dam znać czy pomogło.

Pozdrawiam.

Łukasz

Sonda wymieniona- oryginal- bez zmian

pompa paliwa wymieniona-nowa Hella- bez zmian

 

Nowe objawy:

Na rozgrzanym silniku po postoju ok 15 minut po uruchomieniu obroty 400-500, falują, kiedy chce się ruszyc nie ma szans, podczas przegazowania dziwny przerywany dźwięk w wydechu , po paru razach przegazowania  normalnie można juz jechać....

Na zimnym silnkiu pierwsze parę metrów szarpie, później jedzie już normalnie.

 

Edytowane przez lukA76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!