Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam temat już wałkowany  ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi otóż,  na zimnym silniku szarpie przy ruszania i jak odpuszczam gaz na wyższym biegu też,  po około 3 minutach jazdy objawy ustępują, żadne błędy nie wyskakują, wymieniłem: pompę paliwa, cewki, świece, czujnik temperatury wody, czujnik temperatury powietrza, na kompie żadnych błędów, pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo istotna jest wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Na jej wartość wpływ mają ;

1/ nieszczelności/zabrudzenia połączeń w układzie dolotowym ;

    - złej jakości filtr powietrza lub źle założony, zatkany wlot do filtra, zbyt mały przekrój dolotu,

    - zatkany przewód serwa, zatkane serwo,

    - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa,

    - przytkana odma olejowa,

   - zły stan uszczelek pod kolektorem ssącym,

   - zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone uszczelki,

  -  nieszczelność/zabrudzenie montażu czujnika ciśnieniowego tzw map sensora, 

  - nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków,

2/ przestawiony rozrząd, ( kiedy zmieniany ? )

3/ przytkany katalizator, ( czy było dużo jazd po mieście? )

4/ uszkodzona sonda lambda lub jej instalacja.

W  silnikach  benzynowych 1.4, 1.6/16V  podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w  granicach ;

    28 do 36 kPa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd i KZFR zmieniany był w zeszłym roku wszystkie uszczelki kolektora ssacego i wydechowego też uszczelka odmy też, jedyne co zauważyłem że map sensor w kolektorze jest luźny, dziwne jest też to że po odpaleniu na zimnym silniku pochodzi około 3 minuty wszystko jest ok

Edytowane przez Riddick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy pomierzyć podciśnienie w kolektorze dolotowym. Jeżeli będzie inne, to masz przyczyny powyżej.

Czujnik map sensora może być luźny, ale musi być szczelny. Przeczyścić czujnik i jego styki, sprawdzić oringi.

Sonda może być już zużyta i długo się nagrzewa ( sprawdzić styki, łącza, tylko oryginał, może być używka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie to zadławienie paliwem. Map sensor nie przetwarza prawidłowo podciśnienia. Jak może być luźny jeśli uszczelniają go dwa oringi - musi siedzieć sztywno - ciężko go się wciska na nowych oringach. Dwa złote i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś toczenie samochodu po hamowaniu na stacji. Może któryś tłoczek pracuje ciężko i wcale to nie oznacza, że musi się grzać tarcza hamulcowa.

Może to być również pedał gazu lub sama przepustnica. Tu trzeba analizować wartość zadaną do rzeczywistej - clip

Miałem podobnie  i z analizy wyszło na pedał gazu. (tyko na zimnym) i strzał w dziesiątkę. Było to wkurzające i z czasem coraz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witaj, mam ten sam problem, szarpie na zimnym , później jest ok, wymieniłem już pół auta, rozrząd + koło, czujnik wody, położenia wału, świece, cewki, przepustnicę, w serwisie Renault był, żadnych błędów, czujnik map sensor itp... Powiedz, czy udało Ci się  rozwiązać ten problem bo mam już dosyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukA76 napisał:

wymieniłem już pół auta, rozrząd + koło, czujnik wody, położenia wału, świece, cewki, przepustnicę,

-Producenci sond zalecają wymianę sond lambda ( na oryginał ) po przebiegu, ok ;

        - 150.000 do 200.000 km przebiegu,

        -  podobnie jak ze zmiana paska rozrządu,

- Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

      - zasilanych gazem LPG,

      - z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.,

2 godziny temu, lukA76 napisał:

w serwisie Renault był, żadnych błędów, czujnik map sensor itp...

Jeżeli jest awaria sondy, to wywala błąd, ale przy częściowym zużyciu błędu brak, reakcji brak..,

Częściowo zużyte sondy, mogą być powodem szarpania na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, wymienię sondę choć mechanicy twierdzą, że na zimnym silniku nie powinna ona mieć  nic do rzeczy dopiero kiedy się rozgrzeje przesyła dane do komputera . Kupię nową, oryginał ( tak jak wszystko wcześniej ) , to już mały koszt przy tym wszystkim  . Wymienię i dam znać czy pomogło.

Pozdrawiam.

Łukasz

Sonda wymieniona- oryginal- bez zmian

pompa paliwa wymieniona-nowa Hella- bez zmian

 

Nowe objawy:

Na rozgrzanym silniku po postoju ok 15 minut po uruchomieniu obroty 400-500, falują, kiedy chce się ruszyc nie ma szans, podczas przegazowania dziwny przerywany dźwięk w wydechu , po paru razach przegazowania  normalnie można juz jechać....

Na zimnym silnkiu pierwsze parę metrów szarpie, później jedzie już normalnie.

 

Edytowane przez lukA76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!