Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po 14 latach eksploatacji muszę wymienić tylne tarcze hamulcowe i przy okazji chciałbym wymienić uszczelnienia w tylnym zacisku. W nowym zestawie naprawczym

na tym wew. pierścieniu są namalowane trzy kolorowe paski , patrz czerwona strzałka. Nie wiem po co to jest , czy ma to jakieś znaczenie podczas montażu ?

I jeszcze jedno , czy można użyć jakiegoś smaru może gliceryny technicznej tak aby tłoczek dobrze się przeciskał po gumie w czasie składania.

 

Pozdrawiam

Zacisk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczą te kolorowe paski to niestety nie wiem, ale jeśli chodzi o smarowanie to według mnie bardzo dobra jest ta pasta ATE >>>LINK<<<

Możesz sobie nią posmarować tłoczek, wnętrze zacisku, te gumki i wszystko lekko Ci wejdzie. Ona w żaden sposób nie wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym. Sklep pierwszy z brzegu, absolutnie nie sugeruję jego wyboru.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, w załączeniu nowe zdjęcia . Mam pewien dylemat. Po rozebraniu części okazuje się że osłonki gumowe na tłoczkach są całe, na obu zaciskach. Nie wiem czy jest sens je rozbierać żeby wymieniać oring i osłonki , skoro stare są całe. Ale jest to jakaś okazja do zrobienia regeneracji . Z drugiej strony auto ma już 14 lat, przebieg 180 tyś. i ponoć wymiana tych uszczelnień jest zdecydowanie dość trudna, zdecydowanie trudniejsza niż na przednich. I ostatnie zdjęcia , kupiłem na Allegro w sklepie Motoart z Opola nowe tarcze, niby wyglądają jak oryginały. Zapłaciłem za nie 400 zl za komplet. Wiem, że teraz jest dużo podróbek, no ale te wyglądają jak FRANCE :-)  . Macie jakieś doświadczenie z tymi częściami? Oczywiście można kupić TRW w cenie 450 zł za sztukę ale moje auto ma już 14 lat i nie sądzę abym chciał nim jeszcze jeździć następne 14 lat, więc stąd mój wybór , choć nie chciałbym żeby okazało się to zwykłym Chinolem co się rozpadnie po 2 tys km.

 

pozdr

20180417_200046.jpg

20180417_205756.jpg

20180417_205908.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego to odpuść sobie te uszczelniacze. O wiele ważniejsze jest wymienienie płynu hamulcowego na nowy.

Tarcze wg, mnie są oryginały i pewnie też robione przez TRW. Że są tańsze, to internet czasami wymusza dość atrakcyjne ceny części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bravo8 napisał:

Wiem ,że producenci zalecają wymianę co 3 lata , ale bez przesady.

To nie jest przesada.

7 minut temu, Bravo8 napisał:

5-6 lat to wydaje mi się bardziej odpowiedni czas.

Niestety jesteś w błędzie, a bezpieczeństwo i zdrowie (Twoje, pasażerów, innych) jest najważniejsze... Jak Ci się płyn zagotuje, pedał stanie się miękki i stracisz możliwość praktycznie jakiegokolwiek hamowania to wtedy będzie za późno na przemyślenia w stylu "mogłem wydać te 100-150 zł...".

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnej analizie nie zdecydowałem się na wymianę uszczelnień w zaciskach. Gumowe osłony były całe, zaciski nie przeciekały. Tłoczki dobrze się wkręcały. Wymieniłem tarcze hamulcowe i cały płyn hamulcowy w układzie.
 
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!