Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0 sedan 2005


Banan92

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem na kupnie Meganki. Na czym się skupić przy kupnie benzynowej wersji z silnikiem 2.0?

  • Czy te silniki są bardziej awaryjne od 1.6?
  • Jak wychodzi ze spalaniem?
  • Czy elementy zawieszenia różnią się pomiędzy wersjami? Jeśli tak to czy są dużo droższe?
  • Jak wychodzi z eksploatacją i kosztami utrzymania tych silników?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, jako iż nie do końca wiem na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są bardzo mało awaryjne - uważam, że lepszy jest tylko 2.0T F4R.

2. Co do spalania to zależy od kultury jazdy. Mój  2.0T pali mniej niż żony 1,6 - ale ona żyłuje często silnik na niskich biegach. 2.0 ma większą moc więc szybciej przyśpieszasz do prędkości "przelotowej" = mniejsze spalanie.

3. Zawieszenie jest takie same (sprężyny tylko są innej charakterystyki).

4. Koszty to olej, rozrząd itd i jak szanujesz i poprzedni właściciel szanował - czytaj zmieniał często olej - nic więcej.

Silnikiem się nie martw - jeżeli oczywiście ktoś nie cofnął licznika z 200tys km. Martw się o bezwypadkowość, realny przebieg i ogólnie żeby wszystkie elementy elektroniki podczas zakupu były sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na którego patrzyłem miał malowane prawe tylne nadkole, chyba jest trochę szpachli w dole ale poza tym to blacharka super. (Ciężko żeby auto 13-to letnie nie miało żadnych przygód parkingowych) Jedną przednią lampę miał zmienianą. Przebieg udokumentowany w ASO z jednym właścicielem zza granicy. Elektronika sprawna, jeździło się przyjemnie, chociaż kierownica chodziła trochę ciężej niż w poliftowej Megance mojego kumpla, ale różnica bardzo mała. Przebiegu ma z 240 000 no i to widać po drążku zmiany biegów i uchwytach i klamkach.

 

Dzięki za odpowiedź Mireczek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Banan92 napisał:

Ciężko żeby auto 13-to letnie nie miało żadnych przygód parkingowych

Zgadza się i nie chodzi o "puknięcia" tylko o np. wspawaną ćwiartkę czy klepane przednie podłużnice. 240tys to dla tego silnika nie jest jeszcze dużo i jak był regularnie serwisowany to ja bym się o niego nie martwił -zwłaszcza jak piszesz że przebieg jest pewny.

9 minut temu, Banan92 napisał:

uchwytach i klamkach.

To akurat było widać już po niewielkim przebiegu - tak, że to standard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nagrzeje silnik to posłuchaj czy cicho pracuje, jak klekocze jak diesel. Jeżeli tak to przy wymianie rozrządu dojdzie koszt koła zmiennych faz rozrządu - ok 400zl. 

To są dobre silniki, ale mogą się pocić olejem - to norma, mają już swoje lata, uszczelniacze robią się twarde i puszczają.

Poza tym silnik bardzo dobry.

 

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo widziałem,  żeby był spocony - myty raczej nie był.

 

moje następne pytanie: w tej wersji jest koło zamachowe dwumasowe, prawda? Koszt takiego to koło 2 tys złotych. Jak często to się psuje i czy wychwycą mi to na przeglądzie przed zakupem w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowiec wychwyci takie uszkodzenie jak już jest konkretniej padnięte. Ale przy tym przebiegu i silniku to koło dwumasowe polata jeszcze drugie tyle. To nie diesel tak, że tutaj nie martw się o koło dwumasowe - no chyba że jesteś pechowcem :-) . Raczej niech sprawdzi sprzęgło bo w tych modelach sprzęgła nawet zamienniki są drogie - bo się nie psują tylko zużywają :-) Chociaż jak nie jeździła kobieta na półsprzęgle, to z tym przebiegiem sprzęgło jeszcze polata.

18 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

To są dobre silniki, ale mogą się pocić olejem

Zwłaszcza zpod miski olejowej - to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dobrze to słyszeć.

 

A powiedzcie mi, jak jest z montowalnością gazu w tych silnikach 2.0? Pytam, bo nie wiem czy za bardzo mnie nie bedzie bolec po portfelu tankowanie tego samochodu. Dysponując takim silnikiem fajnie bedzie mu docisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki bardzo dobrze znoszą gas (jak podczas jego montażu silnik jest w dobrej kondycji). Jak chcesz wiedzieć więcej poczytaj dział forum - LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!