Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0 sedan 2005


Banan92

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem na kupnie Meganki. Na czym się skupić przy kupnie benzynowej wersji z silnikiem 2.0?

  • Czy te silniki są bardziej awaryjne od 1.6?
  • Jak wychodzi ze spalaniem?
  • Czy elementy zawieszenia różnią się pomiędzy wersjami? Jeśli tak to czy są dużo droższe?
  • Jak wychodzi z eksploatacją i kosztami utrzymania tych silników?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, jako iż nie do końca wiem na co zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Są bardzo mało awaryjne - uważam, że lepszy jest tylko 2.0T F4R.

2. Co do spalania to zależy od kultury jazdy. Mój  2.0T pali mniej niż żony 1,6 - ale ona żyłuje często silnik na niskich biegach. 2.0 ma większą moc więc szybciej przyśpieszasz do prędkości "przelotowej" = mniejsze spalanie.

3. Zawieszenie jest takie same (sprężyny tylko są innej charakterystyki).

4. Koszty to olej, rozrząd itd i jak szanujesz i poprzedni właściciel szanował - czytaj zmieniał często olej - nic więcej.

Silnikiem się nie martw - jeżeli oczywiście ktoś nie cofnął licznika z 200tys km. Martw się o bezwypadkowość, realny przebieg i ogólnie żeby wszystkie elementy elektroniki podczas zakupu były sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na którego patrzyłem miał malowane prawe tylne nadkole, chyba jest trochę szpachli w dole ale poza tym to blacharka super. (Ciężko żeby auto 13-to letnie nie miało żadnych przygód parkingowych) Jedną przednią lampę miał zmienianą. Przebieg udokumentowany w ASO z jednym właścicielem zza granicy. Elektronika sprawna, jeździło się przyjemnie, chociaż kierownica chodziła trochę ciężej niż w poliftowej Megance mojego kumpla, ale różnica bardzo mała. Przebiegu ma z 240 000 no i to widać po drążku zmiany biegów i uchwytach i klamkach.

 

Dzięki za odpowiedź Mireczek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Banan92 napisał:

Ciężko żeby auto 13-to letnie nie miało żadnych przygód parkingowych

Zgadza się i nie chodzi o "puknięcia" tylko o np. wspawaną ćwiartkę czy klepane przednie podłużnice. 240tys to dla tego silnika nie jest jeszcze dużo i jak był regularnie serwisowany to ja bym się o niego nie martwił -zwłaszcza jak piszesz że przebieg jest pewny.

9 minut temu, Banan92 napisał:

uchwytach i klamkach.

To akurat było widać już po niewielkim przebiegu - tak, że to standard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nagrzeje silnik to posłuchaj czy cicho pracuje, jak klekocze jak diesel. Jeżeli tak to przy wymianie rozrządu dojdzie koszt koła zmiennych faz rozrządu - ok 400zl. 

To są dobre silniki, ale mogą się pocić olejem - to norma, mają już swoje lata, uszczelniacze robią się twarde i puszczają.

Poza tym silnik bardzo dobry.

 

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo widziałem,  żeby był spocony - myty raczej nie był.

 

moje następne pytanie: w tej wersji jest koło zamachowe dwumasowe, prawda? Koszt takiego to koło 2 tys złotych. Jak często to się psuje i czy wychwycą mi to na przeglądzie przed zakupem w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowiec wychwyci takie uszkodzenie jak już jest konkretniej padnięte. Ale przy tym przebiegu i silniku to koło dwumasowe polata jeszcze drugie tyle. To nie diesel tak, że tutaj nie martw się o koło dwumasowe - no chyba że jesteś pechowcem :-) . Raczej niech sprawdzi sprzęgło bo w tych modelach sprzęgła nawet zamienniki są drogie - bo się nie psują tylko zużywają :-) Chociaż jak nie jeździła kobieta na półsprzęgle, to z tym przebiegiem sprzęgło jeszcze polata.

18 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

To są dobre silniki, ale mogą się pocić olejem

Zwłaszcza zpod miski olejowej - to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dobrze to słyszeć.

 

A powiedzcie mi, jak jest z montowalnością gazu w tych silnikach 2.0? Pytam, bo nie wiem czy za bardzo mnie nie bedzie bolec po portfelu tankowanie tego samochodu. Dysponując takim silnikiem fajnie bedzie mu docisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki bardzo dobrze znoszą gas (jak podczas jego montażu silnik jest w dobrej kondycji). Jak chcesz wiedzieć więcej poczytaj dział forum - LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!