Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo silnie szarpanie przy ruszaniu - 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj samochód wyciął mi bardzo brzydki numer. Przy ruszaniu pojawiło się bardzo silne o dużej częstotliwości szarpanie. Przy większym dodaniu gazu przy ruszaniu objaw nie występuje. Najgorzej jest jak przy prędkości ok 10-12 km/h wciśnie się sprzęgło i następnie puści dodając gazu następują takie drgania, że deska rozdzielcza omal nie wyskakuje. W pierwszej chwili podejrzewałem sprzęgło ale objaw występuje tylko na 1 biegu a auto ma dopiero 47 tys przebiegu i nie ma żadnych innych objawów, typu wysoko biorące sprzęgło. ASO twierdzi (na telefon), że albo brudna przepustnica albo komputer wtrysku. Czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał? Czy możliwe jest, że przyczyną jest brudna przepustnica? Dodam, że objaw po przegazówce na światłach raczej nie występuje. Nie zaobserwowałem, żadnych innych "przepustnicowych" objawów takich jak trudność w odpalaniu czy falujących obrotów. W samochodzie skończyła mi się gwarancja w listopadzie i taka heca :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara przepadłość sprzęgła z tym silnikiem. Poszukaj na forum, było b.dużo takich przypadków.

Z pewnością dużo jeździsz po mieście, w korkach.

Które z kolei jest to Twoje auto?

Odpowietrzyć układ, wymienić płyn hamulcowy, nauczyć się puszczać sprzęgło w tym modelu. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze ale prawo jazdy mam 14 lat i du jeździłem autami rodziców, fakt po mieście jeżdżę dużo ale sprzęgła używam normalnie.

PS. Czy w tym silniku układ sprzęgła jest wspólnym układem hydraulicznym z hamulcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a szarpanie przy ruszaniu nie może być objawem padającego łożyska oporowego, choć w aucie z przebiegiem 47 000 km to wprost niepojęte, a może kolega po prostu nie może wyczuć sprzęgła? Ja tez miałem z tym mały problem jak kupiłem Megankę mimo, że mój staż jako kierowcy wynosi prawie 27 lat, ale dotychczas nigdy nie miałem auta ze sprzęgłem hydraulicznym i mam wrażenie, że zupełnie inaczej operuje się sprzęgłem hydraulicznym niż sprzęgłem sterowanym linką

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem czy inaczej? Mój staż za kółkiem to 37 lat, mam czwarte auto z hydraulicznym sprzęgłem i mówiąc szczerze między linką a hydrauliką nie widzę żadnej różnicy, no chyba że w miękkości pedału, ale z tym też bywało różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały swój staż jako kierowcy przerabialem na renowkach (scenic I ph II, espace IV ph II i teraz od 4 i pół roku Meganka) wymienię płyn i zobaczymy. To szarpanie jest bardzo mocne o wysokiej częstotliwości. Zupełnie inne niż przy przydlawieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mich64 napisał:

szczerze między linką a hydrauliką nie widzę żadnej różnicy, no chyba że w miękkości pedału, ale z tym też bywało różnie.

może tylko mi się wydaje, ale jeżeli chodzi o moje poprzednie auto a obecne to w kwestii "miękkości" pedału w końcu nie boli mnie lewe stopa:lockd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to się zgadza. Pedał sprzęgła z hydrauliką zasadniczo powinien być bardziej miękki chyba , że sprzęgło już się kończy, mam tak w yaris II.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. W sobotę auto uległo samonaprawieniu. Pojeżdziłem trochę i ani razu objaw nie wystąpił. Ale idąc tropem z tego wątku płyn hamulcowy został wymieniony a układ sprzęgła odpowietrzony. Mam nadzieję że więcej takich hec nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!