Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Akcja serwisowa] Przeprogramowanie komputera wtrysku (wg ASO) w 1.5 dCi (Megane III phIII)


konwil

Rekomendowane odpowiedzi

Zostawiłem przed chwilą samochód - Megane III faza III, prod. 2016, silnik 1.5 dCi 110 KM Energy - w ASO (drobne tematy gwarancyjne - do usunięcia przed 22.05.2018, kiedy kończy się gwarancja) i przy okazji przyjmowania auta, w komputerze pojawiła się informacja o akcji serwisowej, pt. "Przeprogramowanie komputera wtrysku". Nie otrzymałem wcześniej żadnej informacji e-mailowo, nie ma nic również w serwisie My Renault. Oczywistym jest - ale dla pewności napiszę to - że i ASO było lekko zaskoczone. Po południu może będę wiedział coś więcej (mam nadzieję, że się nic nie pogorszy), niemniej informuję Forum na bieżąco. A może ktoś już coś wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pomijam fakt zdziwienia w ASO, gdyż bardziej istotnym faktem jest, że mój samochód był w styczniu '18 w serwisie (olej, filtry...). Może wówczas sprawa była za świeża... No nic, dzięki @kataryniarz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Jak po odebraniu auta z ASO i "przeprogramowaniu" komputera wtrysków?

Odczułeś jakąś różnicę na +/- ?
Gorzej/lepiej się zbiera?
Mniej/więcej pali?
Ja również ostatnio będąc w ASO zostałem poinformowany ze jest akcja serwisowa (rocznik 2016r, 1.5 DCI) - ale nie zgodzilem sie w tym dniu bo powiedzieli ze to zajmie ok 2h a musialem szybko odebrac auto.

Troche sie boje ze cos to zepsuje bo nasz egzemplarz malo pali (w miescie srednia 5.5) i jak na 110KM fajnie sie zbiera w porownaniu do Megane III 2014r ktora mielismy z takim samym silnikiem. I teraz nie wiem czy poprzednia Megane byla zamulona i ta jezdzi normalnie czy ta jezdzi lepiej niz seria... ;)

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.6 literki PL- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pol_sc, pytanie podstawowe: czy faktycznie samochód spala Ci 5,5 litra na 100 km? Bo jeśli tak, to szczerze gratuluję umiejętności - ja w Krakowie >>przed przeprogramowaniem<< miewałem wskazania w komputerze poniżej 6-ciu litrów, ale przy dystrybutorze się to nie sprawdzało (komputer zaniżał o ok. 0,5-0,6 litra / 100 km). Po przeprogramowaniu nie zauważyłem w zasadzie żadnej różnicy w jeździe, natomiast wskazanie komputera wydaje się być bardziej prawidłowe - ca. 6,3-6,4 l / 100 km (w tym momencie, jazda raczej 100% Kraków, licząc z obwodnicą autostradową). Aby coś stwierdzić w kwestii zaprzestania oszukiwania na spalaniu, muszę wyjeździć przynajmniej jeden zbiornik paliwa, co jeszcze nie nastąpiło (ale już zatankowałem po przeprogramowaniu, więc test jest w trakcie).

 

Jeżdżę codziennie także drogami z prędkością dozwoloną 70-80 km/h, zdarza mi się wjechać na A4 (obwodnica miejska), startuję czasem ze skrzyżowania energicznie :arrow: myślę, że odczułbym mułowatość, bo wsiadając do Megane II 1.5 dCi 106 KM, którym obecnie jeździ żona - mam wrażenie, że samochód jest zdecydowanie mniej żwawy (przejechałem nim wcześniej blisko 100 000 km). Dodam, że oba samochody to kombi ("trójka" waży 1362 km, "dwójka" zdaje się blisko 100 kg mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil dziękuje za cenne informacje.
Oczywiście parametry które podałem są według tego co podaje komputer pokładowy, nigdy nie robiłem testu z zatankowaniem do pełna, przejechaniu 100km i zatankowaniu ponownie, ale hmm moze powinienem żeby sprawdzić realną wartość spalania.

Średnie spalanie naszej Megane III PHL GrandTour z ostatnich 5000km to 5,9l/100km w mieście, oczywiście według komputera.

Generalnie i tak jestem mega zadowolony ze spalania oraz z osiągów auta, biorąc pod uwage że Żona jezdzila ostatnio Corolla 1.6  (132KM) Automat ktora wedlug komputera palila 11-12litrow beznyny w miescie i to by sie zgadzalo z tankowaniem 3 razy w miesiacu ;/

 

Podejrzewam, że tego update'u nie unikne predzej czy pozniej przy wizycie w ASO, ale skoro uzytkownik jest zadowlony to po co psuć? ;)
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pol_sc napisał:

Oczywiście parametry które podałem są według tego co podaje komputer pokładowy, nigdy nie robiłem testu z zatankowaniem do pełna, przejechaniu 100km i zatankowaniu ponownie, ale hmm moze powinienem żeby sprawdzić realną wartość spalania.

Wg mnie bardziej miarodajne jest "wyjeżdżenie" całego paliwa z baku, bo tych >>setek<< jest wówczas 8-9 :-) Jakby coś się u mnie zmieniło, a przede wszystkim nie grało przy tankowaniu - poinformuję tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!