Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
niebianskaskurwoala

Ogólne Olej napędowy w Polsce - parametr HFRR, czyli jak to jest z tym smarowaniem wtryskiwaczy

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Nie ma chyba podobnego tematu na forum, więc aby nie prowadzić dalszej dyskusji w temacie o wypalaniu DPF, tworzę nowy.

 

Chciałbym abyśmy dzielili się tutaj przemyśleniami na ten temat - zarówno jeśli chodzi o paliwa, jak i o dodatki do nich. Proszę jednak abyśmy wypowiadali się tylko na temat HFRR, czyli wskaźnika mówiącym o tym jak dane paliwo dobrze smaruje pompę, wtryskiwacze itd. (chodzi o to, żeby nie wchodzić na tematy poboczne typu "zatankowałem zimą i już nie odpaliłem"). Skupmy się tylko na HFRR, bo wokół tego parametru powstało naprawdę dużo mitów.

 

Na początek załączam znalezione przeze mnie w internecie (podkreślam to, bo nie chcę wydawać żadnych wyroków, że jedno paliwo jest takie, a drugie owakie) wyniki badań kilku koncernów. Badania są z lat 2014-2018, z różnych pór roku. Dla tych co nie chcą patrzeć w tabelki, podaję poniżej wyniki dla poszczególnych paliw (HFRR - im mniej, tym lepiej):

 

192 (?) / 300* / 331* Shell V-Power

377 Statoil Arktyczny

389 Tesco Eurodiesel

390 Topaz

390** / 399 / 150 (?) Orlen Diesel Eko

406 / 420 / 351* BP Ultimate

438 / 189 (?) Orlen Verva

420 Shell Fuelsave

454 BP Active

 

Co wynika z tych badań? Zakładając, że badania zostały przeprowadzone prawidłowo, nie było żadnych przekrętów itd, to BP to jakaś totalna tragedia - zwykłe paliwo ledwo załapało się w normie (max 460), zaś ultimate (paliwo premium) jest i tak gorsze od zwykłych paliw z innych stacji. Wątpliwe są dwa wyniki paliw Orlen, bo wyniki 150 i 189 (jak każdy poniżej 300), jest raczej jakąś pomyłką (jak ja je badałem, to miało 390, dlatego nie zostały uwzględnione przy sortowaniu). Wynik V-Power też budzi duże wątpliwości, ale ponieważ nie mam drugiego badania, to póki co zajmuje pierwsze miejsce.

 

Jeden z mitów pt. "to przez biododatki mamy gorsze smarowanie" rozwiewa załączony pdf, z którego wynika, że HFRR spada wraz ze wzrostem udziału estrów roślinnych w paliwie.

 

Potwierdza się jednak teoria, że za granicą są lepsze paliwa (przynajmniej pod względem HFRR) - wszystkie te 3 wyniki są w Polsce niespotykane.

 

Jako ciekawostkę dodam, że jedna z badanych benzyn (nie załączam wyniku, żeby nie mieszać) miała oznaczony parametr HFRR na poziomie 420, a to oznacza, że część smaruje gorzej, niż benzyna (szok).

 

Jeśli macie jakieś wyniki, także z dodatkami typu 2T, to zachęcam do dzielenia się nimi :-)

 

* wynik z jakiejś zagranicznej stacji (nie uwzględniane przy sortowaniu)

** wynik prywatny (bez potwierdzenia w załączniku)

32206021815_929c1a90e0_o.jpg

bp.jpg

bp-ultimate.jpg

orlen.jpg

shell.jpg

Shell VPD.JPG

import_contents_BAR0-0044-0059-httpir_ptir_orgartykulypl110ir1102411pl.pdf

hfrr-diesel-213365531806357815.png

IMG_20160727_204639a.jpg

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×