Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej napędowy w Polsce - parametr HFRR, czyli jak to jest z tym smarowaniem wtryskiwaczy


niebianskaskurwoala

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma chyba podobnego tematu na forum, więc aby nie prowadzić dalszej dyskusji w temacie o wypalaniu DPF, tworzę nowy.

 

Chciałbym abyśmy dzielili się tutaj przemyśleniami na ten temat - zarówno jeśli chodzi o paliwa, jak i o dodatki do nich. Proszę jednak abyśmy wypowiadali się tylko na temat HFRR, czyli wskaźnika mówiącym o tym jak dane paliwo dobrze smaruje pompę, wtryskiwacze itd. (chodzi o to, żeby nie wchodzić na tematy poboczne typu "zatankowałem zimą i już nie odpaliłem"). Skupmy się tylko na HFRR, bo wokół tego parametru powstało naprawdę dużo mitów.

 

Na początek załączam znalezione przeze mnie w internecie (podkreślam to, bo nie chcę wydawać żadnych wyroków, że jedno paliwo jest takie, a drugie owakie) wyniki badań kilku koncernów. Badania są z lat 2014-2018, z różnych pór roku. Dla tych co nie chcą patrzeć w tabelki, podaję poniżej wyniki dla poszczególnych paliw (HFRR - im mniej, tym lepiej):

 

192 (?) / 300* / 331* Shell V-Power

377 Statoil Arktyczny

389 Tesco Eurodiesel

390 Topaz

390** / 399 / 150 (?) Orlen Diesel Eko

406 / 420 / 351* BP Ultimate

438 / 189 (?) Orlen Verva

420 Shell Fuelsave

454 BP Active

 

Co wynika z tych badań? Zakładając, że badania zostały przeprowadzone prawidłowo, nie było żadnych przekrętów itd, to BP to jakaś totalna tragedia - zwykłe paliwo ledwo załapało się w normie (max 460), zaś ultimate (paliwo premium) jest i tak gorsze od zwykłych paliw z innych stacji. Wątpliwe są dwa wyniki paliw Orlen, bo wyniki 150 i 189 (jak każdy poniżej 300), jest raczej jakąś pomyłką (jak ja je badałem, to miało 390, dlatego nie zostały uwzględnione przy sortowaniu). Wynik V-Power też budzi duże wątpliwości, ale ponieważ nie mam drugiego badania, to póki co zajmuje pierwsze miejsce.

 

Jeden z mitów pt. "to przez biododatki mamy gorsze smarowanie" rozwiewa załączony pdf, z którego wynika, że HFRR spada wraz ze wzrostem udziału estrów roślinnych w paliwie.

 

Potwierdza się jednak teoria, że za granicą są lepsze paliwa (przynajmniej pod względem HFRR) - wszystkie te 3 wyniki są w Polsce niespotykane.

 

Jako ciekawostkę dodam, że jedna z badanych benzyn (nie załączam wyniku, żeby nie mieszać) miała oznaczony parametr HFRR na poziomie 420, a to oznacza, że część smaruje gorzej, niż benzyna (szok).

 

Jeśli macie jakieś wyniki, także z dodatkami typu 2T, to zachęcam do dzielenia się nimi :-)

 

* wynik z jakiejś zagranicznej stacji (nie uwzględniane przy sortowaniu)

** wynik prywatny (bez potwierdzenia w załączniku)

32206021815_929c1a90e0_o.jpg

bp.jpg

bp-ultimate.jpg

orlen.jpg

shell.jpg

Shell VPD.JPG

import_contents_BAR0-0044-0059-httpir_ptir_orgartykulypl110ir1102411pl.pdf

hfrr-diesel-213365531806357815.png

IMG_20160727_204639a.jpg

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!