Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DMC Przyczepy niehamowanej i hamowanej Modele Renault


Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie informacja na temat DMC przyczepy w modelach Renault. Informacja potrzebna przy wyborze modelu.
W internecie jest masa rozbieżnych informacji dlatego proszę o podawanie sprawdzonych danych (i w większości podawane są jedynie informacje o max masie przyczepy hamowanej).
Czy którakolwiek wersja Megane 2010-2015, lub Laguny 2010-2015 legitymuje się dopuszczalną masą całkowitą dla przyczepy niehamowanej na poziomie 750 kg?
Czy poszczególne egzemplarze tego samego modelu mogą mieć różne wartości? -choćby interpretacja diagnosty na pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu etc.
Proszę od dane z Waszych dowodów:
O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
(Proszę Moderatora o ewentualne update pierwszego postu z danymi)

DMC przyczepy Renault;

Renault Clio II ph II 1.4 16v 98km 2005r.
O.1 800kg
O.2 750kg
Renault Clio IV ph I 1.5 DCi 90km 2013r.
O.1 900kg
O.2 400kg

Renault Megane III ph III Grandtour 1.6 16v 110km 2014r.

O.1 1500kg

O.2  670kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M III ph III Grandtour 2016 (silnik 1.5 dCi 110 KM Energy)

O.1 - 1500 kg

O.2 - 665 kg

 

(5 kg mniej niż wersja benzynowa? Jak to?!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil toż to hicior :-) Swoją drogą nie miałbym odwagi ciągnąć za sobą 670 kg z tym silnikiem. Pewnie jakoś by się jechało ale... nie byłaby to najprzyjemniejsza jazda. Jak widać są różnice, może zależy od silnika? Chociaż idąc tym tropem diesle powinny mieć więcej z uwagi na ich charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Z kolei wersja 130 KM ma już sporo więcej. Może - choć to dziwne - zależy to od mocy, a nie od momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może potraktowali 1.6 16V jak wcześniej - 113 KM o ile pamiętam :-) Stąd te 5 kg. Głupie, no ale... Może to kwestia masy auta, u mnie: G - 1362 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sięgam trzeci raz po DR - ostatni :-D

F.1 - 1889 kg

F.2 - 1889 kg

F.3 - 3189 kg

G - 1362 kg (dla porządku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie o tym że dane podawane w DR są o kant d..py potłuc.

Bo zgodnie z rozporządzeniem MT to hamulec najazdowy (stosowany w większości przyczep hamowanych) w Polsce nie spełnia definicji wynikającej z rozporządzenia - tam jest napisane "hamulec uruchamiany z pozycji kierowcy".

I w tym rozporządzeniu jest napisane, że - stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy musi być jak 1,33:1.

Czyli trzeba liczyć samemu - bierzesz DMC auta i dzielisz przez 1,33 - wtedy wychodzi jaką masę może mieć przyczepa hamowana (żeby było zgodnie z naszymi przepisami).

 

Jedyne pocieszenie jest takie, że sami Policjanci nie bardzo łapią się w tych przepisach i czasami może nikt nie wnikać w to jaka powinna być masa tej przyczepy.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pbet - niby pyta o DMC w dowodzie, ale jednocześnie pisze, że mu to potrzebne do WYBORU MODELU.

Czyli będzie chciał ciągać coś za sobą - a wtedy przepisy są już ważne (chyba że ktoś ma czas na użeranie się z psami i potem na ściąganie ewentualnie innego auta, co by pociągnąć przyczepę)

Dla mnie to jest poj...na sytuacja w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!