Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DF008 potencjometr położenia pedału gazu,scieżka1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam Renault Scenic,1.5 dci,86 km.Otóż od pewnego czasu borykam się z problemem,tzn : w zakresie wolnych obrotów jadąc autem jest takie przycięcie sie ,tak jakby auto przez chwile nie dostawało paliwa.Pózniej odpuszcza.Po podpięciu interfejsu diagnostycznego wywala błąd który napisałem w temacie.Wymieniłem już dwa potencjometry od gazu ale jest to samo.Może ktoś podpowie co dalej robić.Tylko i wyłącznie pokazuje ten błąd.A na desce pali się Elecronic fault z pomarańczowym napisem Service.Nawet po skasowaniu błędu ,napis ten nie znika.Nie wiem może wypadało by posprawdzać od tej kostki co jest wpięta w pedał gazu przewody które tam dalej sobie wędrują gdzięś,tylko gdzie?Na pewno do sterownika komputera i jeszcze gdzieś.Tylko nie wiem jak się za to zabrać.Podpowiecie coś koledzy.Pozdrawiam

Edytowane przez arek14051978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jest to połączenie taśmy z pinami gniazda ( podwójnego potencjometru ) w samym pedale. 

Wymontować i pomierzyć sam pedał w różnych położeniach. Po rozebraniu i wyjęciu taśmy dokładnie wyczyścić miejsca styku. Docisk za pomocą sprężynującej blaszki - praca zegarmistrzowska pod lupą. 

Przewody idą bezpośrednio do sterownika. Może wystarczyc wyczyścić całą wtyczkę - ilość jej odpinan ograniczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko rozumiem.Ale ten sam był problem na pierwszym pedale potencjometru.Po podpięciu pod interfejs diag.,pokazało ze potencjometr pedału .Zmówiłem drugi lecz używany, od benzyny.Zamontowałem i jest to samo.Pomyślałem że jeśli od silnika benzynowego,to może być inny zakres czytania na tym potencjometrze pedału,wiec postanowiłem zamówić jeszcze kolejny.Tym razem taki jaki powinien być z takim samym numerem seryjnym od 1.5 dci.I ten sam objaw.Przy niskich obrotach( a przeważnie przy redukcji z 2 na 3 bieg) taki objaw następuje.Więc ,nie sądzę że 3 pedały gazu były by uszkodzone i dawały taki sam objaw tj.tak jakby brak dopływu paliwa .Ale pod komputerem diagnostycznym ewidentnie wywala błąd potencjometra gazu.Wiec może  nie wina w tym potencjometrze tylko gdzieś pomiędzy przewodami które wychodzą do sterownika i pózniej bynajmniej mi się tak wydaje  wędrują jeszcze na  zasilanie przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arek14051978 napisał:

A na desce pali się Elecronic fault z pomarańczowym napisem Service. Nawet po skasowaniu błędu, napis ten nie znika.

Electronic fault + Service, pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków.

Czy jeździłeś ostatnio po dużych kałużach? Byłeś na myjni??

Sprawdzić drożność odpływów podszybia, czy nie stoi tam woda?

Czy akumulator sprawny, wystarczająco naładowany??

Czy jest dobre połączenie z masą?? 

Sprawdzić i przeczyścić bezpieczniki na klemie "+"

Czy masz szczelną obudowę bezpieczników ?

Rozpiąć akumulator i dokładnie przeczyścić każdy jeden styk UCH oraz UPC. ( Kontakt 60 )

Do przeglądu również wiązka kabli, gdyż ściśnięte przewody to może być przebicie, zwarcie przy udziale wilgoci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki to komputer diagnostyczny, bo może naprowadzasz nas na zły tok myślenia?

Z ogólnego komunikatu ten jako jeden z wielu może wchodzić w jego sklad.

Rozumiem, że nie można go wykasowac chociaż do rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był gość co ma kts bosch,sprawdzał i taki własnie błąd wysakuje.Ja dla porównania zrobilłem to swoim snooper.I taki ssam opis.Wiec wydaje mi sie ze nie odbiega od tego ktsa.Błąd wykasowuje normalnie sie ,bez problemu.Na postoju jak go odpale i jak mu pozwiekaszam obroty pedałem gazu ,to nie ma takiego nartwego puntku jak by mu brakowało paliwa.Takiego przyciecia sie.W trakcie jazdy ten objaw jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz diesla. Zrobiłbym monitor pracy silnika. Szczególnie ważne procenty błędów położenia i jak one wyglądają dynamicznie.

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Electronic fault + Service, pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków.

Andrzej słusznie Ci podpowiada że dla nas jest to błąd transmisji sygnałów.i niekoniecznie pedału gazu. Sygnał jest zakłócony wskutek zaśniedziałych połączeń lub oporów mechanicznych aparatury ze wskaźnikiem położenia i sterownik "głupieje" przejmując kontrolę, oraz sygnalizuje awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze być przyczyną,czujnik hamulca stopu.Bo na innym forum też jestem i już 3 osoba z rzędu mi pisze ,ze prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik pedału hamulca ewentualnie coś nie łączy.Jeśli nawet by tak było to co on ma do czujnika potencjometru gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik hamulca i czujnik górnego położenia sprzęgła biorą udział w stabilizacji wolnych obrotów. Hamulca to akurat dla diesla, czyli jest duży związek.

Bardzo słuszna uwaga.

Można go sprawdzić clipem w UCH, ale również po wymontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arek14051978 napisał:

prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik pedału hamulca ewentualnie coś nie łączy.

Należy się schylić i zobaczyć stan tego czujnika, prawdopodobnie nadaje się do wymiany tak jak i sprzęgła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ponownie.Dziś wymieniłem ten czujnik stopu hamulca.Problem przerywania w zakresie niskich obrotów ustąpił,można powiedzięc że jest wszystko ok.Ewidentnie widać było że ktoś już grzebał przy starym czujniku,bo był oblany cały silikonem.Błedy wszystkie pokasowałem interfejsem diagnostycznym.Ale napis ELECTRONIC FAULT I KONTROLA SERIVE nadal sie palą.Gdzie moze być przyczyna,może ktoś coś podpowie jeszcze.Dziekuję za pomoc.Pozdrawiam

 

Aha odpinałem wszystkie kostki od komputera silnika ,czysciłem i wpusciłem tam preparat aby  te styki odsniedziały,ale nic nie pomogło z tym napisem co sie pali na desce aby znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Należy wymienić czujnik od pedału sprzęgła,

- Odpowiedzieć pozytywnie na wszystkie zadane pytania przeze mnie, 

57 minut temu, arek14051978 napisał:

Aha odpinałem wszystkie kostki od komputera silnika ,czysciłem i wpusciłem tam preparat aby  te styki odsniedziały

- Aby prawidłowo i skutecznie przeprowadzić operację usuwania zaśniedziałych styków należy zastosować; 

  - spray KONTAKT 60 - w celu rozpuszczenia tlenków i innych osadów,

  - następnie KONTAKT WL - który zmywa wszelkie pozostałości po rozpuszczonych tlenkach,

  - KONTAKT 61 - w celu pokrycia styków powłoką ochronną. Czekamy aż  warstwa ochronna wyschnie,  przed podłączeniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem.Więc najpierw muszę sprawdzać to co Pan mi napisał wczesniej

Witam.PROBLEM PANOWIE ROZWIĄZANY .Dziś trochę pogrzebałem w scenicu.Dostałem się do skrzynki z bezpiecznikami,tak jak zasugerował kolega Andrzej 2010. Wyjąłem ją ,wszystkie kostki podpinałem ,wyczyściłem styki,spryskałem kontakt 60.Złożyłem  wszystko z powrotem w całość.Ale komunikat Electronic Fault i Service tak jak był ,tak pozostał.Postanowiłem podłączyć jeszcze raz pod interfejs diagnostyczny i zeskanować .Błędy wszystkie pokasowałem i nadal to samo.Ale podkusiła mnie jedna rzecz .W tym programie do diagnozowania samochodu,są dwa warianty diagnostyki  czyli szyba i normalna tzn.bardziej szczególowa..Zawsze robiłem scan szybką diagnostyką.Zrobiłem tym razem Normalną,wiadomo ze się to dłużej schodzi ale  ok.I o dziwo co wyszło po zeskanowaniu normalnym.Następujący błąd:Monitorowanie ciśnienia opon 31,32,33,34.Wywnioskowałem ze dlatego ten komunikat wyskoczył bo na pewno nie ma czujników w oponach.Kiedyś gdy kupiłem ten samochód ,nie było takiego komunikatu Elektonic Faulti i Service.Wiec domyślam się że przy zmianie kół całych z letnich na zimowe , w któryś nie było tych po porostu czujników zamontowanych.I komputer widział usterkę.W programie  diagnostycznym ,miałem tam kilka obcji tzn, kalibracji ,przyuczenia czujników i wyłączenie całkowite.Wiec postanowiłem wyłączyć całkowicie tą obcje w sterowniku silnika.I problem napisu Elektronic fault i Service ,znikł na dobre.Oby:):).A wiadomo tak jak pisałem wyżej w poście problem z przycinaniem się na wolnych obrotach w trakcie jazdy i tak jakby nie dostawał przez chwilkę paliwa,spowodowany był tym że był uszkodzony czujnik pedału stopu.Dziekuje jeszcze raz Panowie za podpowiedzi ,wszelkie.Pozdrawiam

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!