Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeII 06r 1.6 16v wchodzi w tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowym użytkownikiem Megane2 CC 1.6 16V i nie znam jeszcze dobrze tego auta a już mam problem. Megi wchodzi w tryb awaryjny przy naciśnięciu pedału gazu ,przed rozgrzaniem silnika czyli kilka minut zachowuje się normalnie, ale po pełnym nagrzaniu silnika wystarczy tylko dotknąć pedał i pokazuje się Błąd Wtrysku a skaner jaki posiadam pokazuje DF196 brak komunikacji pedału ścieżka1. posiadam drugi pedał na podmianę ale ich zamiana nic nie daje. Skaner pokazuje też płynną zmianę napięcia na obu sciezkach.
Czy to może być przepustnica? Po załączeniu zapłonu bez odpalania auta, słychać ciągłe brzęczenie przepustnicy nic się nie wyłącza po czasie...czy tak powinno być? 
Bardzo proszę o jakieś porady bo niestety autko nie chce odjechać z garażu :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być przepustnica, możesz bardzo tanio kupić jakąś używaną i sprawdzić. Skoro wymieniłeś potencjometr gazu i nic to nie pomoże to zainteresuj się złączami/kostkami - wyczyść oraz ciągłościami przewodów. Ale zacząłbym od przepustnicy. Ponadto poradził bym Ci, żebyś poszukał kogoś z CLIPem i sprawdził nim błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za podpowiedż ,kostki i złącza oczyszczone z WD40 ...bez zmian ,za kilka dni dojedzie do mnie przepustnica ,podmienie i zobaczymy.

co do Clipa to nie mam tu nikogo (siedze w UK) chyba ze sam kupie ale nie wiem czy ogarne to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD 40 to odrdzewiacz z przewodzącym olejem, który służy do odkręcania śrub. Musisz jak najszybciej go zobojętnić.

Do styków elektrycznych są inne środki.

Nie łączy obwód odwzorowania polozenia w przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek nie jest to dedykowany środek do elektryki, ani też do odkręcania śrub, ale nie jest to w żaden sposób olej przewodzący niskich napięć prądu elektrycznego.

Generalnie taki środek do wszystkiego i niczego, dosyć dobrze wypiera wilgoć, zresztą takie było jego pierwotne zastosowanie. Sprytny marketing dorobił resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiedziałem ,a jaki srodek użyć do elektryki?

 

ok ju z wiem ,kupie Kontakt 60,

co do auta to musi poczekać po wyjeżdzam na tydzień ale..

Clipa narazie nie ma i sprawdzam tym co mam i oto wnioski:  napięcie prądu na obu ścieżkach pedału gazu zmienia się płynnie,napięcie prądu na śieżkach przepustnicy zmienia się do czasu wejścia auta w tryb awaryjny- po nagrzaniu silnika... wtedy zostaje tylko płynna zmiana prądu na scieżce2 przepustnicy a scieżka1 nie pracuje mimo zmian napiecia na pedale gazu

chyba sterownik wtedy blokuje ,ponieważ mimo wykasowania  błędu i komunikatu jcection check nawet na zimnym już nie ma łączności....ale

.... ale do czasu odpięcia akumulatora...komp traci pamięć?...po podpięciu akumulatora wszystko wraca do normy  i znowu wszystko dziala "normalnie" do czasu nagrzania silnika...

po powrocie z urlopu za kilka dni zajme sie tym dalej,dojedzie druga przepustnica i może ktoś z clipem sie znajdzie do diagnozy

dzięki za podpowiedzi:-Dczekam na więcej:-D...pozdrawiam i dam znać o postępach lub niepostępach<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dokładnie to opisałeś. Błąd wtrysku kasuje się przez odcięcie zasilania. Wystarczy zamknąć i otworzyć samochód. W pamięci zostaje tylko jako błąd historyczny. Jakbyś dał radę rozebrać przepustnice, to zwróć uwagę na ścieżki i przyleganie suwaka. To może być miejsce gdzie powstaje zakłócenie sygnału, w następstwie czego sterownik wyrzuca błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!