Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16V - Zawór KZFR / Kłopot z rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję rozwiązania kłopotów z moim samochodem. Samochód jest po wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołem KZFR, jakiś czas temu pojawił się problem z terkotaniem koła, wymiana zaworu nic nie dała, troszkę pomogło odpięcie wsówki z zaworu - silnik lepiej odpalał, ale wiadomo była że konieczna będzie ingerencja. I tak rozrząd był już do wymiany więc pogodziłem się z tym .

Nastąpił wyczekiwany remoncik, nowe koło, pasek, pompa , nowy olej. Przez pierwszy miesiąc wszystko OK. Niestety po tym czasie samochód po rozruchu chwilkę popracował i gasł - i tak w kółko, do momentu jak złapał temperaturę. Pomogło znów odpięcie zaworu, ale nie w tym rzecz - Przecież to ma działać. 

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ? 

 

i jeszcze jedno pytanie z innej beczki - czy włożenie karty do czytnika powinno rozblokować kierownicę nawet jeśli nie zaczęliśmy odpalać silnika ?

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Włożenie karty do czytnika nie odblokowuje kierownicy. Dopiero po odpaleniu silnika to następuje. (w wersji HF nie ma żadnej reakcji po włożeniu karty)

KZFR jest nietrwałe to fakt. Sam na NOWYM przejechałem około 10k km zaczęło się odzywać. Elektrozawór wymieniony na nowy. Nic to nie dało. U mnie co prawda silnik nie gaśnie po odpaleniu, ale terkot słychać (nie zawsze). Nie ma żadnej reguły i gwarancji ile taki KZFR powinien przepracować do zużycia... 

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zaraz zaraz - sugerujesz że to znów może być problem z kołem KZFR ? Nie ma żadnych niepokojących dźwięków oprócz tego gaśnięcia. Jakie są skutki długotrwałej jazdy z odpiętym zaworem KZFR - tylko to że nie korzystam z dobrodziejstwa zmiennych faz czyli dynamika jest gorsza, większe spalanie ? 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, PoleX napisał:

X

Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?

To że gaśnie po odpaleniu nie musi mieć związku ani z zaworem, ani z kolem.

Zawór zaczyna działać od 1400 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, jabrze napisał:

XXX

Hmm paliwo to oczywiście jedno z tropów, ale do mnie przemawia zawór i KZFR - zawór podpięty, gaśnie ; zawór odłączony - nie gaśnie.

Pozdro !

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik nie zglupieje jak często odczyta obroty wału - wyczyść jego czoło magnetyczne.  Jest jeszcze drugi czujnik-odpowiadajacy za przesunięcie samego zapłonu ale jest zabudowany i niezmiernie rzadko się psuje.

Możesz profilaktycznie sprawdzić opór elektrozaworu. 

Beznadziejne są NTY - szybko mięknie sprężyna zamykająca tłok i niezależnie czy podlaczony, czy też nie objaw jest podobny do Twojego szczególnie przy wysokich temperaturach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!