Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16V - Zawór KZFR / Kłopot z rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję rozwiązania kłopotów z moim samochodem. Samochód jest po wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołem KZFR, jakiś czas temu pojawił się problem z terkotaniem koła, wymiana zaworu nic nie dała, troszkę pomogło odpięcie wsówki z zaworu - silnik lepiej odpalał, ale wiadomo była że konieczna będzie ingerencja. I tak rozrząd był już do wymiany więc pogodziłem się z tym .

Nastąpił wyczekiwany remoncik, nowe koło, pasek, pompa , nowy olej. Przez pierwszy miesiąc wszystko OK. Niestety po tym czasie samochód po rozruchu chwilkę popracował i gasł - i tak w kółko, do momentu jak złapał temperaturę. Pomogło znów odpięcie zaworu, ale nie w tym rzecz - Przecież to ma działać. 

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ? 

 

i jeszcze jedno pytanie z innej beczki - czy włożenie karty do czytnika powinno rozblokować kierownicę nawet jeśli nie zaczęliśmy odpalać silnika ?

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Włożenie karty do czytnika nie odblokowuje kierownicy. Dopiero po odpaleniu silnika to następuje. (w wersji HF nie ma żadnej reakcji po włożeniu karty)

KZFR jest nietrwałe to fakt. Sam na NOWYM przejechałem około 10k km zaczęło się odzywać. Elektrozawór wymieniony na nowy. Nic to nie dało. U mnie co prawda silnik nie gaśnie po odpaleniu, ale terkot słychać (nie zawsze). Nie ma żadnej reguły i gwarancji ile taki KZFR powinien przepracować do zużycia... 

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zaraz zaraz - sugerujesz że to znów może być problem z kołem KZFR ? Nie ma żadnych niepokojących dźwięków oprócz tego gaśnięcia. Jakie są skutki długotrwałej jazdy z odpiętym zaworem KZFR - tylko to że nie korzystam z dobrodziejstwa zmiennych faz czyli dynamika jest gorsza, większe spalanie ? 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, PoleX napisał:

X

Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?

To że gaśnie po odpaleniu nie musi mieć związku ani z zaworem, ani z kolem.

Zawór zaczyna działać od 1400 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, jabrze napisał:

XXX

Hmm paliwo to oczywiście jedno z tropów, ale do mnie przemawia zawór i KZFR - zawór podpięty, gaśnie ; zawór odłączony - nie gaśnie.

Pozdro !

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik nie zglupieje jak często odczyta obroty wału - wyczyść jego czoło magnetyczne.  Jest jeszcze drugi czujnik-odpowiadajacy za przesunięcie samego zapłonu ale jest zabudowany i niezmiernie rzadko się psuje.

Możesz profilaktycznie sprawdzić opór elektrozaworu. 

Beznadziejne są NTY - szybko mięknie sprężyna zamykająca tłok i niezależnie czy podlaczony, czy też nie objaw jest podobny do Twojego szczególnie przy wysokich temperaturach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!