Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check engine


Kubala97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zapaliła mi się kontrolka Check Engine oraz Service. Samochód jeździ normalnie, nie odczułem żadnych spadków mocy, większego spalania. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z rury wydechowej. Po podłączeniu w warsztacie do komputera wykazało, że katalizator (Nie pamiętam dokładnie kodu błędu). Błąd skasowałem, było dobrze przez tydzień. Jak wyjechałem poza miasto kontrolka się znowu zapaliła. Problem leży w katalizatorze ? Jeśli tak to czy da radę zamienić na strumienice ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest numer błędu.

Prawdopodobnie chodzi o sondy katalizatora. Co powiedział mechanik, który wziął kasę? 

Należy w pierwszym rzędzie zobaczyć;

  - szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda,

  - stan instalacji sond pod autem,

  - pomierzyć napięcia na sondach ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI, 

  - jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach, należy auto przegonić na wysokich obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączę się do tematu (nie będę dublował istniejących) - chodzi pewnie o błąd P0420 - zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy - mam dokładnie to samo u siebie o 2 mc ... najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Dziś po podłączeniu do PCMSCAN wykrzaczyło właśnie błąd P0420 i żadnego innego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie co powiedział mechanik to nie wiem, bo Ojciec pojechał do niego i mechanik nie pokazał mu kodu tylko powiedział coś podobnego co kolega wyżej napisał. Pojadę do innego mechanika i jeszcze raz sprawdzę.

Po mieście jazda standardowa do pracy, do sklepu i do domu. W weekend wyjechałem poza miasto, przy wyższych obrotach właśnie zapaliła się lampa Check engine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy -

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, onomatopeja napisał:

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

 

To że katalizator pomału pada to się domyślam ... bardziej dziwi mnie fakt, że kontrolka zapala się a po jakimś czasie sama gaśnie ... tak jak to zresztą było w dniu dzisiejszym ... gdzie po 3 dniach dziś sama zgasła .... 

 

Wymiana katalizatora do najtańszych nie należy więc wstrzymuje się z tym tematem .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Proponuje;

  - sprawdzić szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambdą

    (  pada łącznik elastyczny przed katem, tzw. "plecionka" ),

  - sprawdzić świece i cewki,

  - sprawdzić i pomierzyć napięcia na sondach, 

 -  auto przegonić na wysokich obrotach,

 -  błąd P0420 może być reperkusją w/wym błędów,

 Czy nie było ;

 - awarii wtrysków?

 - awarii uszczelki pod głowicą,

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora?

- czy nie było dużego zużycia oleju?

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ?

 Warto zamiast zamiennika katalizatora, kupić używany katalizator z rękojmią rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione .... problemu z cewkami nie ma (silnik nie szarpie, uruchamia się, żaden inny błąd nie wyskakuje)

Czy nie było ;

 - awarii wtrysków? - trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane więc 

 - awarii uszczelki pod głowicą,- trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane ale nie widać oznak żeby było coś z silnikiem robione

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora? - na chwile obecna nie widać żadnej oznaki ubycia płynu / oleju

- czy nie było dużego zużycia oleju? - raczej nie, oleju nie ubywa wogólne od 2 000 km ....

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ? - na razie sonda jest fabryczna bez wymieniania ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!