Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check engine


Kubala97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zapaliła mi się kontrolka Check Engine oraz Service. Samochód jeździ normalnie, nie odczułem żadnych spadków mocy, większego spalania. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z rury wydechowej. Po podłączeniu w warsztacie do komputera wykazało, że katalizator (Nie pamiętam dokładnie kodu błędu). Błąd skasowałem, było dobrze przez tydzień. Jak wyjechałem poza miasto kontrolka się znowu zapaliła. Problem leży w katalizatorze ? Jeśli tak to czy da radę zamienić na strumienice ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest numer błędu.

Prawdopodobnie chodzi o sondy katalizatora. Co powiedział mechanik, który wziął kasę? 

Należy w pierwszym rzędzie zobaczyć;

  - szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda,

  - stan instalacji sond pod autem,

  - pomierzyć napięcia na sondach ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI, 

  - jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach, należy auto przegonić na wysokich obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączę się do tematu (nie będę dublował istniejących) - chodzi pewnie o błąd P0420 - zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy - mam dokładnie to samo u siebie o 2 mc ... najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Dziś po podłączeniu do PCMSCAN wykrzaczyło właśnie błąd P0420 i żadnego innego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie co powiedział mechanik to nie wiem, bo Ojciec pojechał do niego i mechanik nie pokazał mu kodu tylko powiedział coś podobnego co kolega wyżej napisał. Pojadę do innego mechanika i jeszcze raz sprawdzę.

Po mieście jazda standardowa do pracy, do sklepu i do domu. W weekend wyjechałem poza miasto, przy wyższych obrotach właśnie zapaliła się lampa Check engine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy -

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, onomatopeja napisał:

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

 

To że katalizator pomału pada to się domyślam ... bardziej dziwi mnie fakt, że kontrolka zapala się a po jakimś czasie sama gaśnie ... tak jak to zresztą było w dniu dzisiejszym ... gdzie po 3 dniach dziś sama zgasła .... 

 

Wymiana katalizatora do najtańszych nie należy więc wstrzymuje się z tym tematem .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Proponuje;

  - sprawdzić szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambdą

    (  pada łącznik elastyczny przed katem, tzw. "plecionka" ),

  - sprawdzić świece i cewki,

  - sprawdzić i pomierzyć napięcia na sondach, 

 -  auto przegonić na wysokich obrotach,

 -  błąd P0420 może być reperkusją w/wym błędów,

 Czy nie było ;

 - awarii wtrysków?

 - awarii uszczelki pod głowicą,

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora?

- czy nie było dużego zużycia oleju?

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ?

 Warto zamiast zamiennika katalizatora, kupić używany katalizator z rękojmią rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione .... problemu z cewkami nie ma (silnik nie szarpie, uruchamia się, żaden inny błąd nie wyskakuje)

Czy nie było ;

 - awarii wtrysków? - trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane więc 

 - awarii uszczelki pod głowicą,- trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane ale nie widać oznak żeby było coś z silnikiem robione

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora? - na chwile obecna nie widać żadnej oznaki ubycia płynu / oleju

- czy nie było dużego zużycia oleju? - raczej nie, oleju nie ubywa wogólne od 2 000 km ....

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ? - na razie sonda jest fabryczna bez wymieniania ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!