Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PROBLEM PRZY ODPALANIU


miecznikx1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam proglem przy odpalaniu meganki wskazówka opada  tak na 500/400   obrotów poczym wraca na około 800 .

wymienione :

saiece

cewki

zawór kzfr 

czujnik połozenia wałka rozrządu

koło kzfr wymieniane okolo 15 tys temu

 

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Proponuje przeczyścić układ dolotowy a szczególnie;

  - przepustnicę (wymiana oringów  + adaptacja po czyszczeniu ),

  - map sensor ( zapewnienie szczelności ),

  - wymienić filtr powietrza.

Ostatnio dużo tematów na forum, odnośnie problemów z obrotami z powodu montażu nie oryginalnych regulatorów napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wymieniany arternator z regulatorem napięcia 

 

przepustnice z niecały rok temu czysciłem

filtr powietrza wymieniony 

wydaje  mi się że układ dolotowy jest szczelny 

 

a  jak sprawdzić regulator napięcia, czy jest taka możliwość  ?

Edytowane przez miecznikx1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz problem z falowaniem obrotów to należy wykonać to co zaleciłem.

Czy po zmianie alternatora nie było problemów z obrotami? W jakim momencie ten problem wystąpił.

Jaki alternator ( marka ) zastosowałeś i z jakim regulatorem?

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falowanie obrotami nie występóje

Ten problem występuje przy pierwszym  uruchomieniu jak samochód postoi z pół dnia .

 

arternator stardax

 

no i tak jakby troszkę nie nierówno chodził 

Edytowane przez miecznikx1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego jest nieszczelny to takie zjawisko może występować po dłuższym staniu, a szczególnie latem jest zauważalne.

Jeśli obroty są za niskie w  granicach do 10 sekund to możemy to  podejrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystne dla stanu pracy silnika jest;

    - przeczyścić styki, złączki, wtyczki ( kontakt 60 ), ze szczególną uwaga stanu łączy elektrycznych  do;

         map sensora, przepustnicy, sond lambda, w UPC ( zawilgocenie ),

   -  sprawdzić stan wężyków ( ich drożność i szczelność ), map sensora, przepustnicy ,serwo hamulca, filtr węglowy, odma , 

   -  sprawdzić  szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda, oraz stan

       sond ( sondy z czasem się starzeją i pracuje coraz gorzej i wolniej ),

   -  gniazda świec i cewek muszą być czyste i suche,

   -  wykasowanie parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika,

   -  wymiana uszkodzonego regulatora napięcia ;  

  -   przy dużej ilości jazd po mieście, warto dać mocno po garach na wysokich obrotach,   

  -   pilnować stanu oleju w pobliżu maximum oraz lepkości 5W40, ( elektrozawór KZFR ).

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!