Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu tylko cyl 3


majkel_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 
Pisze do Was z prośbą o pomoc, bo już nie daje rady ze swoim autem.
x
Renault Megane 2ph1 2004r 1.6 16v 83kw 113km K4M  auto ma przejechane ponad 172 tys km
x
Auto mam od jakiś 8smiu miesięcy, od momentu kupna przez jakieś 3y m-ce byl spokój, po tym czasie zacząłem odczuwać delikatne poszarpywanie na niskich obrotach podczas ruszania i zmiany biegów.
x
Zostały wymienione świece,problem ustąpił na ok 1-2 tyś km, 
x
Następnie został wymieniony olej z filtrami na elf 5w40 9000nf, po około miesiącu znowu zauważyłem delikatne poszarpywanie.
x
Została wyczyszczona przepustnica, obroty trochę się uspokoiły i auto przez około 500km znowu jezdziło bez szfanku, po czym niestety problem znowu powrócił
x
 
-Rozrząd wymieniony (bez koła KZFR, - mechanik stwierdził ze nie ma koniecznosci przy tej wymianie, tylko przy nastepnej)
-została uszczelniona pokrywa zaworów
-wymiana cewek obecnie 2x beru 2x ori renault + świece NGK
 
Problem ustąpił na około 3y m-ce ,lecz znowu powrocił
x
wszelkie diagnozy i sugestie padaly oczywiscie na swiece i cewki,lecz to zostało wykluczone.
x
Auto trafiło do elektromechanika, bo kazdy twierdzil ze to wina elektryki
x
-sprawdzona elektryka (na ile rzetelnie to nie wiem) ale podobno wszystko okej
-test świec -ok
- test cewek - ok
- cienienie spręzania sprawdzone po 12 na cylinder
-wymieniny termostat
 
Pojezdzilem autem 3dni ok 30km i problem znowu powrocil :/ wie wrócilem do niego 
-test wtryskow (wszytsko okej)
--zamiana miejscami tez nie pomogła (ciągle wypadnie zapłonu na 3cim cyl)
-mowil ze wpuscil kamerę i w 3cim cylindrze stał olej ( diagnoza padłą na uszczelniacz zaworu)
-oddał mi auto pojezdzilem 7km i znowu to samo wypadanie cyl3.
 
Oddałemauto do "specjalistów od Francózów"
pojechałem do nich na wymiane uszczelniaczy zaworowych
-oni stwierdzili, ze to nie uszczelmiacze, zrobił podobno płukanke ( nie wiem co to), wymiana świec na ori renault, błedów nie ma i auto oddali
 
przejechaelm 50km i odczulem 1wsze objawy wypadania zapłonu, po 90km pierwszy raz check, pod kompem znowu wypadanie zapłonu cyl 3, auto cos tam jechao, brak mocy i uciazliwa jazda,ale sie "toczył"
x
były dziwne przerwy potrafil jechac przez 5km i poszarpywac, a przez kolejne 15km jechac jak rakieta, bez objawow, po czym znowu wracaly
 
obecnie niecale 200km i auto unieruchomione, wypadanie zapłonu cyl3
-po odpaleniu trzesie i rzuca całął budą i silnikiem
-prycha (kaszle) z wydechu
-wydaje mi sie ze zaczyna ubywac oleju, czuc smród z nawiewów
-po pierwszym dpaleniu dymi na siwo, po chwili ustaje
-na 3 ciej swiecy jest nagar oleju
-w zbiorniczku plynu chlodzacego czysciutko, nie ubywa
 
Już nie mam siły nikt nie moze mi pomoc,  a tez nie usmiecha oddac mi sie auta i szukac metoda prob i bledow i zosawic za naprawe 3-4tys, praktycznie polowa wartosci auta
x
co by nie było robione,  co nie kombinowane, problem pojawia się tylko i wyłacznie na 3cim cylindrze.
x
Spotkaliście się może z takim przypadkiem i moglibycie mi w jakiś sposób pomoc

x

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, majkel_g napisał:
-po pierwszym dpaleniu dymi na siwo, po chwili ustaje
-na 3 ciej swiecy jest nagar oleju
-w zbiorniczku plynu chlodzacego czysciutko, nie ubywa

1szy i 2gi myślnik powinien ci dać do myślenia i mechanik który mówił, że uszczelniacze zaworowe puszczają miał rację. Po odstaniu olej z zaworów przez uszczelniacze dostaje się do komory spalania i po 1szym odpaleniu po czasie puszcza "bąka". Skoro nie dymi podczas jazdy to raczej uszczelniacze do wymiany niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, majkel_g napisał:
obecnie niecałe 200 km i auto unieruchomione, wypadanie zapłonu cyl 3
-po odpaleniu trzesie i rzuca całą budą i silnikiem,
-prycha (kaszle) z wydechu,
-wydaje mi sie ze zaczyna ubywac oleju, czuc smród z nawiewów,
-po pierwszym dpaleniu dymi na siwo, po chwili ustaje,
-na 3 ciej swiecy jest nagar oleju
12 godzin temu, majkel_g napisał:
przejechałem 50 km i odczułem 1- wsze objawy wypadania zapłonu, 
 po 90 km pierwszy raz  check,
pod kompem znowu wypadanie zapłonu cyl 3,
auto coś tam jechało, brak mocy i uciażliwa jazda, ale sie "toczył",
były dziwne przerwy,  potrafił jechać przez 5 km i poszarpywać,
a przez kolejne 15 km jechać jak rakieta, bez objawów,
po czym znowu wracały,
 

 

 

12 godzin temu, majkel_g napisał:
-wymiana  cewek  obecnie ;    2  x  beru,  2  x   ori  renault  +  świece NGK
 

W reno kolejność cylindrów liczy się od kola zamachowego,

Sprawdzić ;

  -  suchość i czystość świec i cewek,

  -  zamienić miejscami cewki,

  -  wg, mnie cewka na 3 cylindrze jest do wymiany, ( wymienić na beru ) gdyż raz przekazuje napięcie a raz nie i dlatego ;

       - prycha ( kaszle) z wydechu,

      - czuć smród z nawiewów ( cewka przeciążona cieplnie )

      - po pierwszym odpaleniu dymi na siwo, po chwili ustaje,

     -  na 3 -ciej świecy jest nagar oleju – ponieważ cewka do wymiany,

 -  odepnij akumulator na 0,5 h ,

 -  po podpięciu ponownym, wykonaj adaptację przepustnicy i ciesz się z jazdy.

Bardzo dużo informacji znajdziesz w temacie ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!