Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
key

Megane II phI Problem ze światłami cofania

Recommended Posts

Witam,
mam mały ( choć dla mnie już duży ) problem w mojej Megane II 1.6 16v. A mianowicie:
Od jakiegoś czasu doświadczyłem braku świateł cofania, poszperałem w internecie i po sprawdzeniu najprostszych rzeczy typu żarówki , wtyczki itd doszedłem do wniosku , że to czujnik w skrzyni biegów. No i faktycznie tak było, mechanik zadowolony po wymianie , mówi działa ! Przyjeżdżam na miejsce i co? ... Działa , tylko , że nawet bez włączonego biegu wstecznego . Jest szansa , że były jakieś inne rodzaje tego czujnika? Nie wiem, może z dłuższym "bolcem" ? Ja tego nie montowałem, jutro jeszcze raz jade do mechanika, aby zdemontował i przyrównał ze starym.

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie, staram się doprowadzić mojego trupa do jako takiego stanu działania. Pozostał mi jeszcze czujnik temp zewnętrznej i zwijacz, ale to temat na oddzielną historię .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, również szwankuje mi nieco ten czujnik - światła po wrzuceniu wstecznego zapalają się raz natychmiast, raz wcale a raz ze sporym kilkunastu sekunowym opóźnieniem.... nie wiem gdzie może tkwić problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Najlepiej odpiąć wtyczkę czujnika i zewrzeć na niej piny od wstecznego. Jeśli światła zapalają się i gaszą bez problemu to czujnik. Czujników były chyba dwa rodzaje, czyli jeden z 3 pinami lub dwa czujniki z dwoma pinami każdy. Zamiana jest więc raczej niemożliwa, bo wtyczki nie pasują. One chyba coś są słabe. Ja wymieniałem czujnik trochę ponad rok temu (też wsteczny nie działał) to jakiś czas temu zauważyłem, że o ile wsteczny działa, tak nie widzi luzu. Przy próbie odpalenia luz + hamulec wyświetla komunikat "select neutral". Już się uwalił, choć brak widoczności luzu mi nie przeszkadza i będę jeździł póki wsteczny nie padnie ;)

Jak Tobie @Adamerio przy połączeniu na krótko dalej będą się takie kwiatki pokazywały, to trzeba sprawdzić wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, rozumiem, jak świateł nie ma w ogóle , ale żeby świeciły na stałe? Jeszcze się z takim czymś nie spotkałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w drugą stronę. Odpiąć wtyczkę (sprawdzić czy światła zgasły :P ), potem miernikiem zbadać przejście na czujniku dla pinów odpowiedzialnych dla wstecznego. Jeśli przejście jest nie tylko na wrzuconym wstecznym, no to odpowiedź jest jasna, gdzie problem ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2018 o 11:19, droopy napisał:

Jak Tobie @Adamerio przy połączeniu na krótko dalej będą się takie kwiatki pokazywały, to trzeba sprawdzić wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.


O której wtyczce mowa bo nie kojarzę O.o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o kostkę R2 na poniższym rysunku. Na pinie 14 jest sterowanie światłami cofania.

kostka.PDF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem winowajcę, jednak czujnik drugi również nie do końca sprawny. Wystający element blokował się po wciśnięciu. Na "sucho" nie było to tak widoczne, jednak po wyciągnięciu ze skrzyni od razu dało się zauważyć , że coś jest nie tak. A dodatkowo co zauważyłem , to stary czujnik przy sprawdzaniu miernikiem wykazuje zwarcie po wciśnięciu wystającego elementu , ale nie w pełnym zakresie. Musieli coś spaprać na produkcji, najwidoczniej coś się wyciera i brak styku ( zwarcia ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie coś spaprali. Pamiętaj, że ten czujnik może mieć 3 pozycje. Albo pokazuje wrzucony dowolny bieg do przodu (kompletny brak zwarcia), albo wrzucony luz (zwarcie jednego z bocznych pinów ze środkowym), wrzucony wsteczny (zwarcie drugiego bocznego pinu ze środkowym). Także zwarcie będzie w różnych miejscach w różnych położeniu tego "guziczka".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×