Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II FL 1.6 jakie LPG?


bkroy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozważam zakup używanego Megane II grandtour 1.6 (wersja po FL, ale po pierwszym FL).

Auto planuję zasilać LPG i zastanawiam się nad wyborem instalacji. Stąd mam kilka pytań:

1. czy silnik Megane dobrze znosi zasilanie LPG, bo jeżeli te samochody są w ogóle nie przystosowane do tego paliwa, to nie ma sensu dyskutować o szczegółach (typu jaka instalacja, producent itd)?

2. jeżeli dobrze znosi paliwo LPG, to jaką instalację wybrać i jakiego producenta? Na chwilę obecną rozważam instalację klasyczną sekwencję, bez wodotrysków.

 

Jako kierowca mam doświadczenie ok 11-letnie w jeździe na LPG:

- Mazda 323 z 1996 r. z LPG opartą o sterownik Stag 300 (coś wspaniałego, na gazie zrobione ok. 120 tys ok). W ponad 10 letniej eksploatacji instalacja i samochód nie wykazywały żadnych problemów (po okresie gwarancji nawet nie jeźdzę na przeglądy instalacji, nie pamiętam kiedy wymieniałem filtry czy regulowałem instalację). W samochodzie żadnego zużycia oleju, jedynie co trzeba pamiętać o regularnej wymianie świec + przewody + palec rozdzielacza cewki. Spalanie LPG przy autostradowej prędkości 9,0 litra/100 km LPG.

- Focus I 1.6 z LPG BRC sequent 24 - instalacja i jej elementy dużo słabsze niż w STAG. Problemy z instalacją to reduktor - raz regenerowany i ostatnio wymieniony (po regeneracji jeździł 3 lata/30 tys km). Samochód moim zdaniem dużo gorzej znosi gaz od Mazdy. Spalanie oleju zauważalne, spalanie LPG do 10,5 litra/100 km. Świece i przewody o wiele bardziej czułe niż w Mazdzie, zamiast zwykłego palca rozdzielacza trzeba wymieniać cewki.

 

Stąd mając na uwadze powyższe doświadczenia plany do Megane są na sterownik STAG. Pytanie czy Megane z tą instalacją będzie równie dobrze pracować jak moja stara Mazda?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG to tylko sterownik, nie możesz kierować się tylko nim. Ważniejsze są pozostałe podzespoły instalacji, a przede wszystkim wtryskiwacze oraz reduktor i to, żeby gazownik nie władował do środka pociętego węża ogrodowego... 1.6 w MII bardzo dobrze znosi gaz, Renault zresztą montowało LPG również w salonie, masz nawet miejsce na wlew gazu pod klapką, gdzie lejesz paliwo.

Jak znajdziesz dobrego gazownika, który nie wrzuci instalacji pod maskę tylko ją zamontuje, a później rzetelnie wyreguluje to powinieneś się cieszyć bezawaryjną jazdą, chyba że kupisz trupa (wiadomo jak to w Polsce jest). Moja pali około dyszki teraz latem po mieście i 9-10 na autostradzie (~140 km/h z odpaloną klimą).

Swoją drogą źle robisz, że filtrów nie wymieniasz w tej Maździe. Kosztują grosze, wymienić można samemu w kilka minut. Zdziwiłbyś się, jak zanieczyszczony jest gaz w tym kraju, może i jeździsz bezproblemowo, ale takim zachowaniem skracasz żywotność instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaraz po zakupie M2 2.0 zamontowałem Staga na listwie. Co ciekawe to w promieniu 60 km od mojej miejscowości jest co najmniej 4 dobrych gazowników i wszyscy montują Staga. Koszt od 2700 do 3000 w zalleżności od zakładu. Spalanie ok 11/100km. Jeżdżę już rok. Ok 15000 przejechane. Nawet nie zauważam, że na gazie jeżdżę. Butla w kole 57litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki za info. Pytam pro forma, samochodu jeszcze nie kupiłem, ale auto jest pewne z małym przebiegiem (z rodziny, kupione w salonie, nie uderzone itd.).

Moje pierwsze pytanie dotyczy tego czy w ogóle warto wsadzać lpg w ten silnik. Focus, którym jeźdzę generalnie bardzo źle znosi gaz i 1.6 jest słabym silnikiem do gazu w Focusie I (1.8 podobno dużo lepiej się sprawują). Wypalone gniazda zaworowe, spalanie oleju, płyny chłodniczego, generalnie rozdzczelniony silik (specyficznie zaciąga powietrze na biegu jałowym).

Jeżeli megane miałoby również być słabe do lpg, wówczas zostałbym na benzynie.

 

Co do instalacji Mazda vs Focus wg mnie wygrywa Mazda i STAG. Reduktor bez problemu jeździ, nie ma problemów z instalacją póki co.

W BRC z Focusa był regenerowany reduktor po ok. 80.000 tys km i wymieniony na nowy w tym roku (po 120.000 km) + wymiana wtryskiwacza z listwy. W mojej okolicy (Wrocław) dostęp do gazowników z BRC jest dużo słabszy niż Stag, co sprawia że prawdopodobnie nie chcą montować BRC.

 

Z lpg silnik w megane spala wam olej? Jakieś problemy z regulacją instalacji zaraz po montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przejrzysz sobie forum to zobaczysz, że ten silnik jest wręcz stworzony do gazu, prosta konstrukcja, bez turbo i innych bajerów. Najgorsze jest to, że jak jest w dobrej kondycji, to może dobrze jechać nawet na słabo zestrojonej instalacji, choć oczywiście będzie to powolnie prowadziło do jego destrukcji. Dlatego tak ważne jest, żeby zlecić montaż fachowcowi, a nie januszowi z garażu przy stodole ;) Co do oleju to nie wiem, mam za krótko w tym aucie LPG póki co. Na pewno przed założeniem od wymiany do wymiany (robię to co 10-12 tys. kilometrów, czyli co roku mniej więcej) nie musiałem ani kropli dolewać.

Ja mam ze sterownikiem Lpgtech wpinanym do OBD, ciekawe rozwiązanie bo zbiera sobie informacje ze sterownika silnika, więc powinno lepiej to działać. Do tego wtryski Barracuda, reduktora teraz nie pamiętam niestety. Po wyjechaniu od gazownika, który zakładał, gdybym sam za to nie płacił to nie wiedziałbym, że jeździ na gazie, bardzo fajnie pracuje, nie czuję jakichś spadków mocy przy jeździe na podtlenku lpg.

Jeszcze co do reduktora i tego, że po 80k był regenerowany, to wcale nie jest tak słabo. Wymieniałeś w ogóle filtry w tym aucie? Jak w Maździe tego nie robiłeś to może w tym drugim też? Ja w MI filtry gazu wymieniałem regularnie, a i tak przy regeneracji reduktora, którą sam sobie robiłem, znalazłem pod membraną mnóstwo oleistej cieczy, takiego mazutu, który do tego nie chciał się zmyć z wnętrza parownika, trzeba było go porządnie szorować. Jak Ty nie zmieniałeś to w reduktorze mogło być ciekawie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!