Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie podczas jazdy - Megane I 1.6 16V


szwychtenberg94

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Mam następujący problem z Meganem: w losowych momentach silnik potrafi zgasnąć, po czym przez pewien czas nie ma szansy na ponowne uruchomienie. Najczęściej do czegoś takiego dochodzi w trakcie zmiany biegów (wolne obroty). Jeden raz zauważyłem, że przed zgaśnięciem obroty silnika gwałtownie podskoczyły do około 2-3 tys., chyba też po wrzuceniu na luz, natomiast po załączeniu biegu silnik gwałtownie tracił obroty i w końcu zgasł.

Może ktoś z Was miał podobny problem. Przeglądając wątki na forach, jako potencjalne przyczyny typuję silnik krokowy, pompę paliwa, czujnik położenia wału. W przypadku tego ostatniego sprawdziłem jego rezystancję - czujnik w temperaturze otoczenia miał około 240ohm, natomiast po podgrzeniu wartość ta dochodziła do 360ohm - czy to świadczy o jego uszkodzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, 

Niestety ale problem nadal występuje. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, czujnik położenia wału, przeczyściłem silnik krokowy i jego gniazdo. Jednak objawy nie wskazują mi na silnik krokowy, ponieważ samochód potrafi się dusić podczas jazdy na biegu. Otwarcie przepustnicy pomaga silnikowi wrócić na obroty - tak jakby przez moment  brakowało paliwa. 

Inny objaw jaki zauważyłem to gdy samochód jest na luzie obroty potrafią skoczyć do 2 tysięcy (utrzymują się), a po załączeniu biegu i próby ruszenia silnik momentalnie gaśnie i nic ma w tym momencie żadnej reakcji na pedał gazu. Co więcej praktycznie za każdym razem objawy takie pojawiają się po rozgrzaniu silnika. 

Czy diagnostyka komputerowa mogłaby pomóc w znalezieniu przyczyny problemu? Sam już nie wiem co mogłoby powodować takie problemy - może sterownik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 20 czerwca napisałem ;

Do wymiany czujnik położenia wału, filtr paliwa, powietrza.

Do czyszczenia; silnik krokowy, przepustnica, map sensor.

Świece i cewki muszą być czyste i suche. 

- Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są brudne i zawilgocone.

  Przerwa pomiędzy elektrodami świec powinna być ok.0,7 mm do 0,8 mm.

-Jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie.

  Pomaga wymiana sondy przed katalizatorem, tylko na oryginał.

1 godzinę temu, szwychtenberg94 napisał:

Czy diagnostyka komputerowa mogłaby pomóc w znalezieniu przyczyny problemu?

- Diagnostyka u kumatego mechanika z clipem potrafi znacznie skrócić czas dochodzenia do setna

  sprawy oraz zapobiec wymianie szeregu sprawnych części.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się jak najszybciej podjechać z autem na komputer. Dziękuję za tamten post - część z wymienionych rzeczy już zrobiłem. Po prostu zauważyłem te dodatkowe objawy i postanowiłem je wypisać z nadzieją, że może ograniczą obszar poszukiwań usterki. 

 

Usterka naprawiona. Po podłączeniu pod komputer okazało się, że winę może mieć czujnik lambda lub czujnik temperatury płynu chłodniczego. W pierwszej kolejności wymieniłem czujnik temperatury. Od tej pory wszystko działa jak należy. 

Dziękuję jeszcze raz za pomoc 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam forumowiczów. Od niedawna jestem szczęśliwą ("nieszczęśliwą" ?) posiadaczką Megan III. Mam podobny problem jak poprzednicy. Myślałam, że tylko ja mam taki problem, że auto gaśnie podczas jazdy. Ale mnie pocieszyliście i nie, że nie jestem odosobnionym przypadkiem. Myślałam, że może podczas zwalniania przy dojeżdżaniu do skrzyżowania za szybko zwalniam lub za szybko sprzęgło czy coś i że może gwałtowny spadek obrotów powoduje, że auto gaśnie. Ale ostatnio jadąc średnicówką i przy zmianie biegów auto po prostu sobie gasło. Raz mi się zdarzyło, że nie chciało od razu zapalić. Dopiero przy 3 próbie. Dodatkowo jak auto gaśnie to od razu wariuje ESP i wyskakuje "ESP wyłączone", "ESP włączone".

I tak po analizie moich przypadków - czy temperatura zewnętrzna może mieć wpływ? Wydaje mi się, że problem jest jak temp. zewnętrzna jest powyżej 25-27 stopni. Z rana gdy teraz jest około19-20 stopni jakoś auto nie gaśnie. Będę wdzięczna za wszystkie podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Geber85 napisał:

auto gaśnie podczas jazdy.

Silnik wymaga generalnego przeglądu;

   - świece, cewki, filtry, olej,

   - kiedy wymieniany rozrząd?

   - co z zespołem kzfr- elektrozawór kzfr,

Warto po takim przeglądzie, użyć clipa do oceny co boli silnik!!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Auto kupione 2 m-ce temu i po zakupie oddane do mechanika na standardowy przegląd jak po zakupie - m.in. wymiana oleju, świec, filtry chyba też ?(niestety podejście mechaników z tłumaczeniem klientowi-kobiecie co zostało zrobione często jest olewane, jakby kobieta w ogóle nic nie rozumiała... ?)

Rozrząd wymieniany bodajże w 2019r. o ile dobrze pamiętam z kartki pod maską.

Czyli pozostaje oddać do mechanika, tylko kwestia czy znajdzie problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Geber85 napisał:

niestety podejście mechaników z tłumaczeniem klientowi-kobiecie co zostało zrobione często jest olewane,

jakby kobieta w ogóle nic nie rozumiała...

Kłania się wychowanie tzw ; '' mamin synków "

  - za komuny - było dużo gorzej!!!

  - radzę korzystanie z obecności; męża, ojca, kolegi,

11 minut temu, Geber85 napisał:

Rozrząd wymieniany bodajże w 2019r. o ile dobrze pamiętam z kartki pod maską.

Takim informacją nie warto ufać;

   - koniecznie potrzebny kumaty mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 - koniecznie potrzebny kumaty mechanik

To jest słowo klucz - a o takiego ciężko, przynajmniej w mojej miejscowości. W załączeniu zdj. z wymiany rozrządu - teoretycznie wymieniony 50 000 km temu. Na ile to jest prawda tego nie wie nikt ?

Dzięki za wszelkie sugestie.

1661178114440.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Minął rok i niestety problem wrócił. Tak jak pisałam o ile temp. na zewnątrz poniżej 24 stopni to auto chodzi bez zarzutu. Gdy auto stoi na słońcu, temp. na zewnątrz powyżej 25 stopni, auto przy hamowaniu np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania traci obroty do 500  i potem w mgnieniu oka do 0 i zaczyna się miganie "ESP włączone" "ESP wyłączone". Auto wtedy gaśnie, czasem gdy wskazówka na obrotomierzu jest na 0 to jeszcze udaje się "odbić" dodając gazu. Na jakiś forach czytałam, że winna może być przepustnica, ale też spora część praktyków podaje za winowajcę czujnik sprzęgła. Znalazłam też stwierdzenie "Wrzuć na luz podczas jazdy i porównaj prędkość spadania obrotów z prędkością spadania obrotów na postoju.
Przydaje się to przy dużych upałach kiedy to kompresor klimy lubi mocno obciążyć silnik." A dodam, że właśnie przy wysokich temp. na zewnątrz i włączonej klimie jest ten problem. Gdy temp. jest niższa i jest nawet włączona klima to problemu nie ma. Jak hamuję to nie muszę manewrować biegami, mogę nawet gwałtownie zahamować na danym biegu i obroty też spadną do 500 ale auto się zatrzyma i nie zgaśnie. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Gaśnie podczas jazdy - Megane I 1.6 16V

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!