Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie podczas jazdy. Nie odpala od czasu do czasu. Wadliwy sterownik silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Od ponad miesiąca męczę się z Megane II 1.6 + LPG z 2006 (112 KM)

 

1) Zaczęło się od zgaśnięcia po przejechaniu ok 500m (jazda na benzynie). Obroty silnika powoli spadały do zera, brak reakcji na pedał gazu. Potem po ok. 5 min.i 5-6 próbach odpalania silnik zaskoczył. Za każdym razem rozrusznik kręci tylko nie może 'wejść na odbroty'

2) W ten sam dzień po przejechaniu ok 1km (jazda na gazie) ten sam problem. Szczęśliwie silnik odpalił tak jak w pkt 1)

W obu przypadkach miałem wrażenie, że słyszałem lekki pisk z okolic przepustnicy.

 

Auto oddałem do jednego mechanika, w komputerze zero błędów, auto stało kilka dni, nie udało się mechanikowi wygenerować tego problemu.

Następnie kilka tygodni jeżdzenia, 2-3 razy powtórzyła się sytuacja z pkt 1)

 

3) Następnie po wizycie na myjni, po 100 m obroty wolno spadły do zera i samochód już nie odpalił. Kręciłem może 15 razy, czasami wchodził na 1-2 sek na obroty ale zaraz gasł. Zholowałem auto na parking.

Nie miałem możliwości podładować akumulatora, więc po 2-3 dniach, laweta i do innego mechanika. Tam mechanik odpalił od razu po podłączeniu do urządzenia rozruchowego.

Tam po kilku dniach diagnozy, mechanik stwierdził, że winny jest akumulator (miałem 5-cio letnią Vartę), ponieważ wiele razy mieli problem ze spadającymi do zera obrotami i uruchomieniem (patrz pkt 1)) a po wymianie akumulatora na nowy, problemy ustąpiły.

4) Wątpiący w diagnoze ale zadowolony, że auto jeździ, odebrałem auto i po zrobieniu ok 600 km, problem powrócił. Tym razem auto zgasło podczas jazdy na autostradzie, przy prędkości ok 140km/h, kiedy z powodu braku lpg silnik, przełączył się na benzynę. Obroty silnika zaczeły spadać (tak jak przy puszczeniu 'gazu'), plus brak reakcji auta na pedał przyspieszenia, oraz próby odpalenia z biegu.

Na poboczu po ok 10 min. i wielu próbach uruchomienia, wezwałem lawetę. Oczywiście po przyjechaniu do domu (ok 100 km) auto po zrzuceniu z lawety odpaliło i teraz normalnie jeździ na gazie i benzynie.

Moim największym podejrzanym wydaje się być sterownik silnika, jednak będę wdzięczy za inne sugestie i porady aby zdiagnozować problem.

Dzięki z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pierwsze sugestie.

Dlaczego podejrzewacie czujnik położenia wału?

Jakby był wadliwy to chyba powinien być błąd zapisany po podłączeniu pod komputer.

Jaki wpływ tutaj miałby akumulator i fakt, że ostatnia awaria była przy przełączaniu z lpg na benzynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest czujnikiem chimerycznym oraz masz problemy z rozruchem.

Aż dziw bierze, że mechanicy nie sugerowali jego zmiany, gdyż jest on w I wszej kolejności podejrzanym elementem,

przy tego typu niedomaganiach. Poczytaj na forum.

Czujnik chimeryczny i efekt wiadomy.

Proponuje zmianę świec na nowe oraz zmniejszenie odstępu elektrod do ok.0,7 mm.

Świece i cewki muszą być czyste i suche.

Poczytaj temat z mojej stopki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest źródłem odniesienia dla alternatora, czyli napięciem w instalacji i jego stabilnoscia. Stary utrzymywał wyższe napięcie, czyli sterownik bardziej się nagrzewał i cała instalacja pobierała większą moc. Przez czujnik położenia również płynął wyższy prąd.

Ten błąd jest do wyłączenia zapłonu.

Kasuje się, żeby po ustaniu uszkodzenia umożliwić zjazd awaryjny, a nie czekać za lawetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!