Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę ogłoszeń - Megane 3 HB 1.6


jasiostasio

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, kacper69 napisał:

taniej  niż to auto z 2014 roku masz tu auto z połowy 2015 roku, fakt że diesel, ale z lepszym wypasem.

Auto nie ma jeszcze 3 lat.

A diesel w wersji Renault 1.5 dci to oszczędność lepsza od gazu

http://www.alphabetpoleasingowe.pl/sprawdzone-samochody-poleasingowe/renault-megane-63466

Niestety diesel odpada, robię zazwyczaj dosć krótkie odcinki (benzyna ma w pełni rozgrzany płyn już po ok. 3km zimą, diesel którym czasem jeżdżę po 6km łapie dopiero 50 stopni..), poza tym perspektywa problemów z wtryskami, turbiną, paliwem z auchana itd. mnie przeraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze autko bardzo fajne, nie żal byłoby wydać tyle pieniędzy za tak prezentujący się egzemplarz patrząc dla porównania na auto od AAA. Drugi tak jak mówili koledzy wyżej, biedna wersja, niemniej skoro masz blisko może warto byłoby zobaczyć, nawet jeśli autko się nie spodoba to zawsze to jakieś porównanie co do następnego widzianego egzemplarzu.

Co do autka 1.5dci również bardzo fajny silnik, jednak nie na krótkie odcinki, a widać po przebiegu, że to auto na takich nie jeździło, i szkoda go w sumie na jazdę po 3/5 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jasiostasio napisał:

Niestety diesel odpada, robię zazwyczaj dosć krótkie odcinki (benzyna ma w pełni rozgrzany płyn już po ok. 3km zimą

Oj chyba nie bardzo. No chyba, że pogrzejesz kilka minut na wolnych przed odjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wychodzi nawet parkując pod chmurką. Startuję z okolic ulicy Poleczki i gdy dojeżdżam do Okęcia wskazówka temperatury cieczy jest już w połowie skali (zaznaczam że dopiero w tym momencie włączam ogrzewanie) Nie rozgrzewam auta na postoju, ruszam od razu i jadę przepisowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym teraz jeździsz? Ja pisałem o ciągłej jeździe 3 km od ruszenia do celu bez postoju z ogrzewaniem ale jak postoisz gdzieś na światłach i ruch faktycznie wielkomiejski to jest szansa, że dojedziesz z nagrzanym płynem. W MIII przy automatycznej klimie musiałbyś zrzucać na "Lo", takie manewry jednak przy manualnej klimie są prostsze. No chyba, że całkiem wyłączysz nawiew do czasu nagrzania płynu ale to trochę bez sensu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę suzuki sx4 1.6 benzyna i manualna klima. Tu masz rację, z ogrzewaniem na full byłoby ciężko, z drugiej strony ogrzewanie w takich warunkach(5-10 stopni poniżej zera) bez webasto jest delikatnie mówiąc średnio skuteczne, przynajmniej w tym aucie. Moja trasa w jedną stronę to ok 10-12 km, gdybym miał jeździć 3km to aktualnie wybrałbym studencki bilet miesięczny lub rower. Tak czy inaczej, w połowie trasy jest już w miarę ciepło.

Zazwyczaj nie wyłączam nawiewu, co złego jest w wyłączaniu? Poza niekiedy parowaniem szyb.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, jasiostasio napisał:

 

Zazwyczaj nie wyłączam nawiewu, co złego jest w wyłączaniu? Poza niekiedy parowaniem szyb.

 

 

 

Właściwie chodzi tu o te parowanie szyb i bardzo niski komfort w czasie jazdy ( oczywiście mam na myśli jazdę zimą cały czas), chociaż na krótkich odcinkach tak najzdrowiej dla silnika, ale z drugiej strony przecież to auto jest dla nas nie na odwrót.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pełna zgoda, mając automatyczną klimę nawiewu pewnie i tak bym nie wyłączał (skoro na manualnej tego nie robię) tylko z uporem maniaka ustawiał LO lub zmienił swoje dość osobliwe przekonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie auto jeździ 2,5 km do pracy i to na około bo na skróty będzie z 1,8 no ale żona zawsze spóźniona i z tobołkami, w których książki etc. (nauczycielka), a po pracy na zakupy więc jakbyś jej @kacper69 powiedział, że ma iść piechotą lub jechać rowerem to by Cię przechrzciła :) Jak zimno to zmarznie, jak pada to zmoknie, jak ciepło i słonecznie to się spoci i makijaż te sprawy. A i targaj rower rano z piwnicy albo strychu i z powrotem. Nie dogodzisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet tak z czystej ciekawości, robiąc tak krótkie odcinki, szczególnie zimą auto się nie dogrzewa, jeśli w ogóle łapie temperaturę, nie masz żadnych problemów? O lato nie pytam bo przy +25 stopniach mój łapie 90* w "moment"

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam bo zimą i tak muszę przygotować żonie auto do jazdy więc zawsze odjeżdża z zapalonym minimum jednym kwadracikiem. A nawet jak tego nie zrobię to ona chwilkę pogrzeje i dojedzie do pracy z małym kwadracikiem zapalonym.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czik3n napisał:

dobrze, że ma elektryczny prędkościomierz, bo zupełna "bieda" chyba miała wskazówki o ile się nie mylę. 

Widzisz, dla Ciebie to bieda, a dla mnie auto bez mechanicznych zegarów to nie auto, tylko elektroniczna zabawka i mając nawet najbogatszą wersję wyposażenia wybrałbym mechaniczne zegary, jeśli tylko by się dało :) Ktoś bardzo potrzebował nawigacji, a reszta była mu zbędna, według mnie nie ma w tym nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się w 100 procentach a na marginesie sprostuję, że każda meganka ma cyfrowe wyświetlanie prędkości, dopiero bogatsze wersje typu RS czy GT mają wskazówki, sam odrazu zmieniłem na licznik z rs bo daremne są te zwykłe

i jeszcze była wersja GENERACION która była uważana za mega biede i miała wskazówki, ale ja bym tego do meganki nie zaliczał, to zwykłe clio w budzie meganki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!