Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie oleju 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Piszę na forum ponieważ moi mechanicy już nie mają pomysłu co jest powodem usterki.. 
Mały opis.. 
Wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą -> regeneracja głowicy plus wymiana uszczelki i rozrządu. 
Po set.. kilometrach zaczęła mrugać kontrolka OLEJ, zmiana czujnika nic nie pomogła -> wymiana pompy oleju. 
Robię kolejne setki kilometrów zaczyna mrugać , następnie na jałowym świeci na stałe kontrolka OLEJ -> podłączenie manometru 750 obr czy 3000 obr ciśnienie ponad 3 bar, takie same ciśnienie na zimnym i ciepłym. 
Co jest dodatkowo dziwnym objawem po zrobieniu np 10 km zaczyna świecić na stałe kontrolka OLEJ a czasem mruga po zgaszeniu i odczekaniu chwili następnie odpaleniu kontrolka OLEJ nie świeci. 

Jakieś propozycje gdzie zajrzeć co sprawdzić aby znaleźć winę tej "dziwnej" usterki 

Pozdrawiam i dziękuje za każdy pomysł bo mi już ręce opadają :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kondzio85 napisał:

podłączenie manometru 750 obr czy 3000 obr, ciśnienie ponad 3 bar, takie same ciśnienie na zimnym i ciepłym. 

1/ Kontrola ;

   - styku elektrycznego na czujniku ciśnienia, 

   - stanu przewodu elektrycznego czujnika,

2/ Wymiana na sprawny, oryginalny czujnik ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powinni Ci wkręcić w miejsce czujnika manometr i z niego odczytać wartości,aby wykluczyć usterkę silnika czy sprawdzić wydajność pompy oleju, jeśli tego nie zrobili to patałachy totalne, nie ma możliwości żeby ciśnienie było takie samo przy wartościach jakie podałeś, chyba że usterka okablowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kondzio85 napisał:

Czy może ktoś chętny sprawdzić mi miernikiem oporność miedzy żyłą idącą do czujnika a masą (silnikiem) ??

Przyjeżdżaj, chętnie Ci zmierzę tę oporność. Normalnie na zgaszonym powinno być 0 omów, na uruchomionym nieskończoność. Jest to czujnik zero-jedynkowy, działa jak włącznik do światła.

 

1 godzinę temu, krzychu73 napisał:

Powinni Ci wkręcić w miejsce czujnika manometr i z niego odczytać wartości,aby wykluczyć usterkę silnika czy sprawdzić wydajność pompy oleju, jeśli tego nie zrobili to patałachy totalne

W pierwszym poście kondzio 85 napisał, że podłączyli manometr i mierzyli ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 3.08.2018 o 21:34, aniewa napisał:

Przyjeżdżaj, chętnie Ci zmierzę tę oporność. Normalnie na zgaszonym powinno być 0 omów, na uruchomionym nieskończoność. Jest to czujnik zero-jedynkowy, działa jak włącznik do światła.

Wiem że tak on działa, źle się wyraziłem bardziej chodzi mi o oporność w celu wyeliminowania przetartych lub urwanych kabli które idą do tego czujnika..czy ktoś u siebie może sprawdzić i podać.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!