Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ktory element jest napinaczem?


Vorg

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w podrozy i daleko mam do mechanika, a wydaje mi sie ze pasek klinowy jest zbyt naciagniety. Prosze zeby jakis dobry gosc wskazal ktory element jest napinaczem :-)

1532102793513-2067951386.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz jest automatyczny, więc nic go nie wyregulujesz. Jest to na zdjęciu to drugie czarne kółko (bardziej w głębi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mireczek, wysłałem Ci wiadomość. Nie zawsze mogę używać polskich znaków, bo jak piszę z telefonu to tam ich nie ma. Ludzie, jak wymienić tą rolkę napinacza i pasek, bo jest uszczerbiona!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie jak idzie pasek. Wkładasz klucz oczkowy na śrubę w rolce i odginasz, żeby poluźnić i zdjąć pasek. Następnie wykręcasz 2 śrubki i wkładasz w to miejsce nowy. Po przykręceniu robisz kluczem oczkowym pokonujesz siłę przeciwną do sprężyny naprężacza żeby pasek założyć. Sprawdzasz, czy siedzi dobrze na wszystkich rolkach i popuszczasz, żeby wyjąć klucz.

Sprawdzasz jeszcze po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno małe pytanie - w Sam Naprawiam jest napisana taka uwaga: "Zakładając pasek napędu osprzętu trzeba dopilnować, aby wewnętrzny rowek w kołach pasowych został wolny". Otóż który rowek to wewnętrzny? I co to są koła pasowe? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Przy okazji, jeżeli ktoś inny będzie to czytał, to znalazłem mega pomocny artykuł szczególnie dla naszego pancernego silnika Renault k4m http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/rodzaje-i-wymiana-paskow-napedu-osprzetu/w8b44p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, chciałbym napisać sprawozdanie ze zmiany paska i napinacza. Musiałem dokupić klucz nasadowy 13, ale zwykły 13 też trzeba mieć. Teraz wiem dlaczego mechanicy tak przeklinają samochody Renault. Konieczne było zdjęcie przedniego koła od strony pasażera i dokładne wsparcie auta bo trzeba wsadzić głowę pod tarczę hamulcową żeby dostać się do napinacza, bo jak ktoś ma trochę wyobraźni to może zwizualizować sobie co się stanie z czaszką człowieka podczas zsunięcia/malfunkcji lewarka i upadnięcia tej tarczy na głowę wraz z całą masą samochodu przypadającą na tą stronę koła. 

Tak więc po zdjęciu koła i osłon błotnych luzujemy kluczem napinacz do góry i drugą ręką zdejmujemy pasek. Potem chcąc zmienić napinacz używamy klucza nasadowego do odkręcenia dwóch śrub, jedną od dołu drugą od góry. Napinacz trzeba wymanewrować przez szczelinę od dołu.Żeby zmienić rolkę napinacza trzeba wsadzić śrubokręt w dziurę na obudowie napinacza i równocześnie kluczem 13 naciągać rolkę. Żeby z powrotem założyć pasek postanowiłem że ostatnim kołem będzie pompa wspomagania bo ma niskie krawędzie. Do tego musiałem użyć pomocy drugiej osoby, bo nie ma jak naciągać napinacz od dołu i zakładać pasek od góry jednocześnie. To wszystko. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy to normalne że koło wału korbowego tak ciężko chodzi że nie da się kręcić ręką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!