Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z poziomem płynu chlodniczego


gruku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem autko grand Scenic III 1.4TCE. Autko odpala ok,przyspiesza ok, przy jeździe utrzymuje temperaturę ( 2 kreski niebieskie). Wszystko działa ok  ale jak wymieniałem olej zobaczyłem że w zbiorniku jest bardzo niski poziom płyny chłodniczego gdzieś ok cm powyżej dolu zbiornika Dolalem litr płynu i okazało się że stan ustalił się na minimum więc dolalem jeszcze z pół litra do zgrzewu zbiornika. Przejechałem 150km i okazało się że poziom jest znowu lekko poniżej minimum. Rano jak silnik ostygł poziom wrócił na poziom zgrzewu. No ale na drugi dzień samochód stał przed blokiem okazało się że poziom znowu jest minimum więc dolalem znowu do miejsca  zgrzewu zbiorniczka. Przejechałem 150km i sprawdziłem że poziom jest znowu minimum. Na gorącym silniku odkręciłem korek i poziom się podniósł do zgrzewu. Co m o tym sądzić?. UPG?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba to nie wystarczy, moim zdaniem korek smierdzi spalinami i jak podświetliłem płyn chłodniczy w nocy to na jego powierzchni zobaczyłem tłuste koła. Pewnie olej, kurde chyba jednak uszczelka. Jutro zrobię test testerem CO2 i się wyjaśni. Ile powinna kosztować wymiana uszczelki pod głowicą w 1.4TCE żeby nie dać się oszukać na niewiadomo jakie pieniądze. Nie ma to jak kupić samochód zrobić nim 250km i już pakować w niego poważne pieniądze eh. Z góry dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem, okazało się, że przedziurawiłem kamieniem chlodnice, wymieniłem na zamiennik nissensa wlałem po raz któryś kolejne litry borygo i śmiga już 14tysiąc. Niemniej jednak zrób test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem test i mam mieszane uczucia :). Rozgrzalem silnik i wlałem płyn przez 2-3 minuty trzymałem na obrotach ok.2000. Po 5-6 minutach płyn niebieski, czyli ok. Wlałem druga próbkę i przegazowalem na ok 3-3.5 tys przez półtorej minuty o potem na jałowym przez kilka minut tak gdzieś ok 7-8 minuty przegazowalem na 3-4 tys i zrobił się zielony.  Ogólnie przez 5 minut jest niebieski dopiero jak mocno przegazowalem to po 6-8 minutach robi się zielony ale czy to nie tak że wchodzi w reakcję z powietrzem po takim czasie?. Jak prawidłowo wykonać taki pomiar. Sprawdzałem dziś węże na gorącym silniku są mięciutkie, jak robiłem test to płyn był z 0.5cm ponad zgrzewu więc przybyło. Zgodnie z poprzednim postem  kupię nowy korek i zobaczę. Pod korkiem oleju nie ma żadnych nieczystości jest czysty.

IMG_20180724_193530.jpg

IMG_20180724_194419.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest niewielka nieszczelność na uszczelce to dopiero przy mocnej przegazówce się kolor płynu zmieni. A uszczelki w 1.4 tce to jest norma co znajdziesz w odpowiednim temacie. Ogarnięty mechanik zrobi to w granicy 2.5 k zł do 3k zł (jak dasz zrobic przy okazji głowicę tj. wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów) to koło 4 klocków licz. No i obowiązkowo rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 4k to już z rozrządem. Jak kupowałem samochód to wziąłem gwarancję cargwarant. Obejmuje uszczelkę pod głowicą. Max suma to 2.5tys więc doplacilbym niewiele. Tylko czy niewielka nieszczelność uznają czy nie. Jestem ciekawy czy jakby inne 1.4TCE zrobiły test na obrotach 4-5k to by im nie wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gruku napisał:

Tylko czy niewielka nieszczelność

A co to znaczy "niewielka"? Jak masz taką gwarancję (ubezpieczenie pewnie to jest tak na prawdę) to rób jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gruku napisał:

Jestem ciekawy czy jakby inne 1.4TCE zrobiły test na obrotach 4-5k to by im nie wyszło

Na mnie nie licz bo moje auto 4 tys/obr widziało może ze 2 razy od kąd je mam xDDDD a mam już auto prawie 2 lata :DDDD Ja już jestem po wymianie uszczelki i w sumie płyn mi trzyma elegancko (od wymiany ok 10 mcy temu - dolałem może ze 100 ml na oko może mniej bo każdy płyn lekko odparuje po czasie przez korek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód oddany do mechanika, zobaczymy co wyjdzie. Mam pytanie trochę z innej beczki. Pod szybą między podszybiem a silnikiem jest taka mata wygluszajaca czy coś z uszczelką. Mata ta u mnie jest porwana i leży na komorze silnika. Jak nazywa się ta mata i gdzie mogę ją dostać bo chciałbym za jednym zamachem ja zmienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

część podszybia, jest to zasadniczo kawałek kartonu obszyty materiałem i u każdego z czasem to opada (taka konstrukcja niczym nie usztywniona). Szukaj jako "podszybie scenik 3" to znajdziesz ale przyglądaj się stanowi tego bo często sprzedają juz ledwo dyszące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xx

Z tego co widzę to jest na tym jeszcze jakaś gumowa uszczelka czy coś. A ma ktoś moze jakiś numer tej części. Czy ta mata pasuje od scenica 3 do grand scenica 3? 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Czy ktoś wie jaki jest numer tej izolacji pod szybą o którą pytałem wcześniej lub kto ma taką na sprzedaż bo nie mogę tego znaleźć. Jeszcze jedno. Czy ktoś może mi podać numer oryginalnego rozrządu grand scenic iii 1.4tce. Pozdrawiam

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!