Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z poziomem płynu chlodniczego


gruku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Normalnie masakra jakaś. Mechanik wymienił mi uszczelkę, rozrząd i niby to jest ok ale mówi, że silnik się kończy, że słychać jakieś stuki z dołu silnika. Mówi, że wał lub panewki ale bez rozebrania ciężko powiedzieć. Normalnie mam dość. Kupiłem samochód za 28tyś zł zrobiłęm nim 200km i od miesiąca był w naprawie a teraz że silnik do wymiany. Wydałem 4tyś zł i  klops. Czy ktoś posiada silnik 1,4TCE na sprzedaż za jakieś rozsądne pieniądze bo te na allegro to jakiś kosmos.

Szkoda słów;( Myśle nad zamontowaniem silnika 1.6 zamiast 1.4 czy jest taka możliwość?. Silnik 1.6 kosztuje 1-2tyś zł. Czy będe potrzebował coś więcej?

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w normalnej cenie silnika 1.4 tce nie znajdziesz. Dobry nie uszkodzony do wydatek koło 5-7 tyś złotych po kompletnym remoncie koło 14 tyś zł. Masz możliwość nagrać te dźwięki ? Być może nie będzie to takie złe jak mechanik mówi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, w 11-12 sek. w momencie przegazówki faktycznie słychać jakby delikatnie panewka popukiwała. Tak po za tym nie słychać nic niepokojącego, silnik chodzi prawidłowo. Oczywiście idzie to zweryfikować zrzucając miskę olejową i odkręcając dół silnika. W tym że na tyle przegazówek słyszałem to tylko raz na tym filmiku. Być może na obciążeniu silnika (Wysoki bieg i gaz do dechy z małej prędkości) będzie bardziej słyszalne. Czy na tym filmie silnik był rozgrzany ? Dobrze by było wrzucić jeszcze filmik zaraz po odpaleniu czy stuka czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W piątek będzie rozbierany dół to zobaczymy. Ze słów mechanika wynika że jak się rozgrzeje to bardziej puka. Czy są dostępne panewki dla tego silnika bo nie znalazłem nic w necie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaj kolegę Witmana. Co do samych panewek - jeżeli ktoś wymieniał olej co 30 tys km to niestety będą do wymiany. Jeżeli chodzi o UPG - czy po rozebraniu góry silnika mechanik sprawdził czy nie ma jakiś na cylindrze w miejscu uszkodzenia uszczelki?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.09.2018 o 17:21, gruku napisał:

Czy są dostępne panewki dla tego silnika bo nie znalazłem nic w necie. Pozdrawiam

są w ASO na bank dostaniesz. Jest jedno ALE ;) Do tego silnika są tylko panewki nominalne. Nie ma panewek na "1szy czy 2gi" szlif wału. Reasumując jeżeli wał jest wporządku, nie trzeba szlifować to spokojnie wymieniasz i jeździsz. Jeżeli wał trza będzie szlifować (zmienić jego wymiar nominalny) to jest kapa. Trza wymienić wał (najlepiej z jakiegoś uszkodzonego silnika w którym wał jest dobry i za grosze - tu może być problem bo te silniki nawet uszkodzone się cenią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @gruku już nawiązał kontakt ze mną, wstępna analiza jest taka, panewki są poharatane od opiłków znajdujących się w oleju, wygenerował je rozciągnięty łańcuch, który rżnął pokrywę zaworów i obudowę rozrządu, do tego stanu przyczynił się też olej i przepełniony filtr oleju, które były pewnie wymieniane co 30tys. płyn z pod UPG też dostawał się do obiegu i panewki tego nie wytrzymały. Nie wiadomo jak długo silnik jeździł z tym zanieczyszczeniem nie sądzę, żeby to się stało nagle.

Widzieliśmy i robiliśmy już trochę silników po nieszczelnej UPG, zdecydowana ich większość nie miała problemów z zatartymi panewkami czy wałkami w głowicy. Mieliśmy jakiś czas temu klienta, który ściągną sobie ze Szwajcarii Megankę z kulejącym silnikiem, przebieg coś ponad 200tys. tam również łańcuch zaorał obudowę i pokrywę, opiłki zdołał przechwycić w miarę świeży filtr oleju, więc panewki ocalały.

 

 

pokrywa glowicy rozrzadu wytarcie.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś np. w ASO czy to autko ma faktycznie taki przebieg ? Auta z LPG potrafią mieć tak jak diesle duże przebiegi, zwłaszcza auta z zachodu.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

znajomy dorabiał panewki do bmw m3 w tej firmie :

http://www.panewki.pl/pl/62/Oferta

chodziło to zacnie a auto non stop używane w sporcie = drift.

Do silnika bmw s50 akurat producent nie przewidział szlifu i nadwymiaru ale po złożeniu części od tej manukaftury to chodziło jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!