Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z poziomem płynu chlodniczego


gruku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Normalnie masakra jakaś. Mechanik wymienił mi uszczelkę, rozrząd i niby to jest ok ale mówi, że silnik się kończy, że słychać jakieś stuki z dołu silnika. Mówi, że wał lub panewki ale bez rozebrania ciężko powiedzieć. Normalnie mam dość. Kupiłem samochód za 28tyś zł zrobiłęm nim 200km i od miesiąca był w naprawie a teraz że silnik do wymiany. Wydałem 4tyś zł i  klops. Czy ktoś posiada silnik 1,4TCE na sprzedaż za jakieś rozsądne pieniądze bo te na allegro to jakiś kosmos.

Szkoda słów;( Myśle nad zamontowaniem silnika 1.6 zamiast 1.4 czy jest taka możliwość?. Silnik 1.6 kosztuje 1-2tyś zł. Czy będe potrzebował coś więcej?

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w normalnej cenie silnika 1.4 tce nie znajdziesz. Dobry nie uszkodzony do wydatek koło 5-7 tyś złotych po kompletnym remoncie koło 14 tyś zł. Masz możliwość nagrać te dźwięki ? Być może nie będzie to takie złe jak mechanik mówi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, w 11-12 sek. w momencie przegazówki faktycznie słychać jakby delikatnie panewka popukiwała. Tak po za tym nie słychać nic niepokojącego, silnik chodzi prawidłowo. Oczywiście idzie to zweryfikować zrzucając miskę olejową i odkręcając dół silnika. W tym że na tyle przegazówek słyszałem to tylko raz na tym filmiku. Być może na obciążeniu silnika (Wysoki bieg i gaz do dechy z małej prędkości) będzie bardziej słyszalne. Czy na tym filmie silnik był rozgrzany ? Dobrze by było wrzucić jeszcze filmik zaraz po odpaleniu czy stuka czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W piątek będzie rozbierany dół to zobaczymy. Ze słów mechanika wynika że jak się rozgrzeje to bardziej puka. Czy są dostępne panewki dla tego silnika bo nie znalazłem nic w necie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaj kolegę Witmana. Co do samych panewek - jeżeli ktoś wymieniał olej co 30 tys km to niestety będą do wymiany. Jeżeli chodzi o UPG - czy po rozebraniu góry silnika mechanik sprawdził czy nie ma jakiś na cylindrze w miejscu uszkodzenia uszczelki?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.09.2018 o 15:21, gruku napisał(a):

Czy są dostępne panewki dla tego silnika bo nie znalazłem nic w necie. Pozdrawiam

Rozwiń  

są w ASO na bank dostaniesz. Jest jedno ALE ;) Do tego silnika są tylko panewki nominalne. Nie ma panewek na "1szy czy 2gi" szlif wału. Reasumując jeżeli wał jest wporządku, nie trzeba szlifować to spokojnie wymieniasz i jeździsz. Jeżeli wał trza będzie szlifować (zmienić jego wymiar nominalny) to jest kapa. Trza wymienić wał (najlepiej z jakiegoś uszkodzonego silnika w którym wał jest dobry i za grosze - tu może być problem bo te silniki nawet uszkodzone się cenią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @gruku już nawiązał kontakt ze mną, wstępna analiza jest taka, panewki są poharatane od opiłków znajdujących się w oleju, wygenerował je rozciągnięty łańcuch, który rżnął pokrywę zaworów i obudowę rozrządu, do tego stanu przyczynił się też olej i przepełniony filtr oleju, które były pewnie wymieniane co 30tys. płyn z pod UPG też dostawał się do obiegu i panewki tego nie wytrzymały. Nie wiadomo jak długo silnik jeździł z tym zanieczyszczeniem nie sądzę, żeby to się stało nagle.

Widzieliśmy i robiliśmy już trochę silników po nieszczelnej UPG, zdecydowana ich większość nie miała problemów z zatartymi panewkami czy wałkami w głowicy. Mieliśmy jakiś czas temu klienta, który ściągną sobie ze Szwajcarii Megankę z kulejącym silnikiem, przebieg coś ponad 200tys. tam również łańcuch zaorał obudowę i pokrywę, opiłki zdołał przechwycić w miarę świeży filtr oleju, więc panewki ocalały.

 

 

pokrywa glowicy rozrzadu wytarcie.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś np. w ASO czy to autko ma faktycznie taki przebieg ? Auta z LPG potrafią mieć tak jak diesle duże przebiegi, zwłaszcza auta z zachodu.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

znajomy dorabiał panewki do bmw m3 w tej firmie :

http://www.panewki.pl/pl/62/Oferta

chodziło to zacnie a auto non stop używane w sporcie = drift.

Do silnika bmw s50 akurat producent nie przewidział szlifu i nadwymiaru ale po złożeniu części od tej manukaftury to chodziło jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!