Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

powietrze w przewodzie paliwa/odma


pawlak219

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  ostatnio miałem nieszczelność w układzie paliwa (ciekło pod autem na złączce) i wymieniany był przy okazji filtr paliwa (przez warsztat), zauważyłem że mam powietrze w wężyku paliwa idącego od gruszki do filtra, pytanie jak się pozbyć powietrza z tych przewodów? dodam że samochód działa normalnie bez szarpania itp, ale nie wiem czy to ma wpływ na delikatny spadek mocy autka?

Wiem ze jest odpowietrzenie ale po jego naciśnięciu syknie powietrzem, ale zaraz sika paliwem, a powietrze dalej jest.

 

Drugie pytanie jest o "zapocone" miejsce pod złączką od węża odmy, czy to oznaka zapchania się węża odmy? można ten przewód zdjąć i np. przeczyścić z obu stron np. czyścikiem do hamulców, żeby nie rozbierać tej puszki bo z tego co wyczytałem to nie można jej rozebrać bez uszkodzenia a nie mam jeszcze kupionej nowej odmy.

Poniżej zdjęcia wężyków z powietrzem oraz odmy.

IMG_20180725_100532.jpg

IMG_20180725_100437.jpg

IMG_20180725_100527.jpg

Edytowane przez pawlak219
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam ;

 I/ Filtr paliwa powinien być markowy; mann, knecht, purflux,

     - założyć nowe przewody paliwowe ( b.dobre są silikonowe ) z gruszki do filtra paliwa jak i z filtra do pompy wtryskowej,

        plus opaski zaciskowe metalowe, porządnie zacisnąć,

     - zakupić nową gruszkę paliwa z dwoma zaworkami zwrotnymi, 

     - nie może być powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

     - poczytać temat; Powietrze w przewodach paliwowych ,

II/ Odmę olejową należy zdemontować i dokładnie przeczyścić, zwracając uwagę na drożność wszystkich odpływów,

III/ Zawór odmy olejowej, czyli puszkę z membraną należy rozebrać i ocenić stan membrany, bo to głównie od jej stanu 

      zależy, że do układu dolotu nie dostają się opary oleju i nie zapycha się; egr, katalizatory, turbina czy fap.

       Stosować markowy olej do silnika i wymieniać co 10.000 do 12.000 km.

       Skontrolować szczelność i drożność wszelkich wężyków.

      Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego powietrza pomyślałem że spróbuje zrobić tak, zdejmę wężyk od pompy, i zacznę pompować gruszką aż całe powietrze wyleci i zacznie lecieć samo paliwo, mogę tak zrobić zda to egzamin? potem się okaże czy powietrze się pokaże od nowa czy nie, wtedy zmienie filtr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemarkowy filtr, ma nieprawidłowe gabaryty, uszczelki i zamiast pomóc to zaszkodzi.

Przewody silikonowe przeźroczyste, odpowietrzamy na zaworze filtra.

Przy takim przebiegu, raczej należy stosować nowe elementy aby nie było niespodzianek i dodatkowej pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie mam o odme ściągnąłem wąż idący od wlewu oleju do separatora (boje się go rozebrać bo podobno potem go nie można złożyć tylko trzeba nowy) i widzę przez ten otwór sprężynę w środku i pytanie czy to oznacza że jak widać sprężynę to membrana jest uszkodzona, czy po prostu z tej "perspektywy" jest ona widoczna? 

pytanie drugie czy ma ktoś linka gdzie mogę w necie kupić taki kompletny wąż odmy oryginał bądź dobry zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tego powietrza jest niewiele i go nie przybywa, to możesz to olać.

Ja też mam taki niewielki bąbel powietrza w rurce za gruszką.

Powstał pewno po niedokładnym odpowietrzeniu układu po wymianie filtra paliwa.

Jeżdżę już tak ponad pół roku i nie widzę problemów.

Gorzej, jak bąbel robi się coraz większy, to znaczy , że gdzieś uszczelka  albo łączówka puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawlak219 napisał:

(boje się go rozebrać bo podobno potem go nie można złożyć tylko trzeba nowy)

Zawór odmy olejowej jest rozbieralny.

Jeżeli membrana jest cała i nie uszkodzona to wystarczy jej przeczyszczenie.

Polecany zawór oryginał, nie zamiennik, nie chińczyk, to ; ZAWÓR ODMY RENAULT MEGANE II SCENIC 2 1.9 DCI

Sprawdzić czy drożny jest przewód z puszki odmy do misy olejowej.

Nie może być powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową. 

Jest to warunek konieczny dla trwałości pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!