Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam. Pękła mi końcówka sprężyny z przodu, więc czeka mnie wymiana. Przeglądam sklepy internetowe z częściami samochodowymi, ustawiam parametry mojego auta i wyświetlaja mi się różne typy sprężyn dla mojej meganki. Np. na iParts  >>>>KLIK<<<<

dla producenta SACHS wyświetla mi kilka modeli 997 908, 997 907, 998 832, 997 909 Jak dobrać odpowiedni rodzaj do mojego auta? Dodam że moja meganka II fl to rocznik 2007 silnik 1.616V benz. 112KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdemontowałem sprężyny stare KAYaba i założyłem firmy JAMEX o nr katalogowym - 392953. Teraz auto ma taka sama wysokość jak fabrycznie. jak zrobię fotki to wstawię:)

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wygląda teraz normalnie - przód i tył wyglądają na tym samym poziomie a nie jak wcześniej miałem zamontować e sprężyny Kayaba to była masakra. Wyglądał wcześniej mój samochód jak motorówka. Jeśli zdjęcia nie pokazują tego to zrobię inne ładniejsze i uzupełnienie o nowe fotki. Pozdrawiam.

IMG_20200425_134937.jpg

IMG_20200425_135004.jpg

IMG_20200425_141407.jpg

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pod koniec zeszłego roku z tyłu pękła jedna ze sprężyn i musiałem wymienić polecono mi kayabe i takie wybrałem (starych sprężyn jak na złość nie zabrałem od mechanika) . Jakiś czas później wymieniłem z przodu też na kayabe (tym razem stare sprężyny zabrałem).

Ogólnie stwierdzam, że sprężyny są kiepskie i daleko im do parametrów oryginałów - stoi wyżej, prowadzi się mniej pewnie i czuć, że są sztywniejsze. Ogólnie w najbliższym czasie będę chciał wymienić je na oryginały - z przodem nie będzie problemu na starych są kropki niebieska i biała z tyłem gorzej bo nie pamiętam jakie były kropki na sprężynach. Świta mi, że kropki były różowo-białe, ale ręki nie dam sobie uciąć. W serwisie powiedzieli, że do mojego modelu na tył są dwa typy sprężyn niebiesko- czerwone i różowo-białe (czyli 50 na 50). Wyczytałem na forum, że kolory oznaczają twardość i w tym przypadku pierwsze są twarde, a drugie miękkie. 

 

Czy ma ktoś megankę II grandtour  rocznik 2005 z oryginalnymi sprężynami z tyłu i byłby skłonny sprawdzić jakiego koloru ma kropki na sprężynach z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Postanowiłem opisać mój problem i rozwiązanie. Może komuś się kiedyś przyda.

W mojej Megane II CC 1.6 pękła przednia sprężyna. Standardowo odwiozłem do mechanika z prośbą aby sam zamówił odpowiednie sprężyny i je zamontował. 

Mechanik zamówił sprężyny Kayaba RH2711- ponoć powinny pasować do tego modelu niestety efekt wizualny można było określić skrótem WTF!  

Prawie 15 centymetrów prześwitu. ?

 

20210319_171420.thumb.jpg.faa097f594759b7d6751540d21c4181d.jpg

 

 

Postanowiłem szukać odpowiednich sprężyn na własną rękę i finalnie zdecydowałem się na sprężyny MTS -35 mm. 

Poniżej dokładna specyfikacja: 

1745206495_20210415_140435(1).thumb.jpg.2040afcef4985f288dd1bb5886546bc7.jpg

 

Polski dystrybutor nie miał ich na stanie (jedynie komplet przód - tył), więc trzeba je było zamówić bezpośrednio u producenta. Szacunkowy czas dostawy miał wynieść 2 tyg. -  niestety przeciągło się do trzech tygodni, ale finalnie warto było czekać, ponieważ efekt w pełni satysfakcjonujący. 

 

20210423_172928.thumb.jpg.5dab0511702923a476104ec8f0488d54.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 19.04.2020 o 19:45, clive120 napisał:

Jednak zdemontowałem sprężyny stare KAYaba i założyłem firmy JAMEX o nr katalogowym - 392953. Teraz auto ma taka sama wysokość jak fabrycznie. jak zrobię fotki to wstawię:)


Cześć,

A powiedz jaki masz teraz prześwit z przodu i tyłu? 

Czy po tych kilku już miesiącach obsiadł jeszcze przód? 

Ja mam podobny problem ze sprężynami KYB - jak piszecie motorówka .Drażni mnie ten wygląd i zastanawiam się albo nad Jamex392953 lub Jamex -35 -tylko się trochę boję tej sztywności zawieszenia jeśli chodzi o Jamex-35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na jemexy 392953 i przód jest niżej teraz jest prześwit 10cm Świerzno po wymianie może jeszcze się ułożą. 

Myślę że jeszcze z 2cm opadnie.

 

Na Kayabah rh2711 był prześwit 15cm ,a po 2tygodniach 12,5cm.

 

Różnica Jamexy miększe zawieszenie lepiej pracuje- porównywalnie do oryginałów. 

Kayaba twarde zawieszenie sprężyny minimalnie pracują, przez co zawieszenie jest twardsze niż powinno.

Jamexy grubszy pręt od KYB o 0,3mm.

Zobaczymy za 2tygodnie czy osiadą do tych 8cm prześwitu.

Ale już auto wygląda normalnie, a nie jak motorówka.

Dodam że auto ma standardowe ogumienie 195/65 R15 

IMG_20210724_151213.jpg

IMG_20210724_150910.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda dość dziwnie, ale jak jeździ się lepiej to jest OK.

 

moim zdaniem powienieneś założyć takie sprężyny z cieńszym drutem
Sprężyna pojedyńcza ERL d=11,00 mm RENAULT MEGANE II Furgon / kombi (KM_) 1.6 (KM0C) Eibach R10166

 

lub zestaw który ja zawsze montowałem do samochodów - obniża delikatnie i bardzo polepsza prowadzenie.

Sprężyny obniżające Eibach Pro-Kit RENAULT MEGANE II Furgon / kombi (KM_) 1.6 (KM0C) Eibach E10-75-003-05-22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ale 400zl płacić za sam przód sprężyn ?- dla mnie za drogo biorądz pod uwagę że to stary samochód.

Teraz jest na jamexach 10cm jak zejdzie na 8cm będzie ok jak nie to obniże na obejmach.

 

Edytowane przez DanielR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!