Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V MII - nierówna praca w zakresie 2000-3000obr/min


dccman

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

Mam problem z którego opisem nigdzie się nie spotkałem.

Silnik w trakcie zwiększania obrotów jakby się "przytykał" na chwilę wracał do normalnej pracy i znów się "zatyka" itd.

Występuje to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.

Szczególnie jest odczuwalne na drugim biegu (włączenie klimy pogłębia uciążliwość).

Nie ma znaczenia czy dodaję gazu (od 1500obr/min) powoli/płynnie czy wcisnę "do dechy" - silnik zwiększając obroty w ww zakresie nie zwiększa prędkości obrotowej "równo" (wygląda to tak jakbym na chwilę zdejmował nogę z gazu - tak jakbym "pompował" gazem).

Mam nowe świece, nowe cewki Beru.

Klip nie pokazuje błędów.

 

Spotkaliście się z podobnym zjawiskiem?

Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam

dccman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na przepuszczający zawór KZFR. Przyśpieszasz, a koło jest przesunięte na max i zapłon przesunięty do przodu. Samochód nie ma mocy i się dusi, a spalanie chwilowe jest b. duże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie wykazuje jego błędu - ale komputer "widzi" cewkę zaworu (tylko pod kątem rezystancji/prądu) nie widzi czy zawór się przestawia - dobrze myślę ?

Jak go wykręcę i nim będę potrząsał (wzdłuż jego osi) - powinien delikatnie terkotać czy być "cicho" ;) ??

Pytam, bowiem tani nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być cicho, a przy puknięcie o twardą powierzchnię od strony przeciwnej do cewki powinien lekko puknąć.

Ma monitorze silnika widać "biegający" kąt  przesunięcia zapłonu.

Jest drogi, ale czasami można reanimować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem zawór.

Cewka ciągnie 1,6A przy 13VDC.

Trzpień zaworu się przestawia...

Tylko, że

- podaję prąd - błyskawicznie się przestawia "od cewki"

- zabieram prąd - wraca ale jakoś tak pod koniec przesuwu... "niechętnie" jakby go coś blokowało i mocno zwalnia

Parę razy podałem napięcie i wypluł ze środka troszkę oleju.

Siateczka filtra na środku jest conieco zabrudzona (ale nie zatkana).

 

Korekta obrotów przy której występuje problem 1500-3000 obr/min - dokładniej się "przyjrzałem" w trakcie dzisiejszej jazdy.

Edytowane przez dccman
dodano korektę parametrów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że elektrycznie działa, to widział sterownik. Najważniejszy jest brak pukania, bo w przeciwnym wypadku nie ma  odcięcia oleju dla kola. Ciśnienie pompy smarowania jest duże na większych obrotach i w przepływach przez niego powstają anomalia.

Zawór jest sterowany szerokością prostokątnego przebiegu w zakresie 1400-3000. Powyżej przy przyśpieszaniu jest otwarty, ale jadąc bez obciążenia lub zwalniając musi się zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puka jak dostaje prąd - solidnie puka.

Tylko teraz - jeżeli jest sterowany wypełnieniem PWM to obawiam się, że to jego "zawahanie przed końcem powrotu" może powodować problem.

Skok do przodu jest błyskawiczny - powrót jest też w miarę szybki ale tylko jakieś 70% - pozostałe 30% idzie wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnej pracy zauważalny wolniejszy spadek o 100 obrotów do biegu jałowego to domykanie mechaniczne tego zaworu, które ponadto pokonuje ciśnienie wytworzone przez pompę smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik z pracy zaworu.

Muszę go przyciąć i wrzucę.

 

Silnik zachowuje się tak jak napisałeś.

Ociąga się ze zmniejszeniem obrotów.

"Na stole" nie musi walczyć z ciśnieniem i teź się "ociąga" z powrotem.

To źle czy tak ma być ?

Film z pracy zaworu.

Scięty do 720p.

Zwróćcie uwagę, że po "drugim" nie zdążył wrócić (ma ktoś z Was może nowy - i czy mógłby podejrzeć czy tak samo działa ?):

 

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest... uwalony... ??

Na tym filmie:

 

w 18:12 gość sprawdza - i jemu odbija "ładnie".

 

Czyli czeka mnie wydatek prawie 400PLN (??).

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!