Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V MII - nierówna praca w zakresie 2000-3000obr/min


dccman

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

Mam problem z którego opisem nigdzie się nie spotkałem.

Silnik w trakcie zwiększania obrotów jakby się "przytykał" na chwilę wracał do normalnej pracy i znów się "zatyka" itd.

Występuje to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.

Szczególnie jest odczuwalne na drugim biegu (włączenie klimy pogłębia uciążliwość).

Nie ma znaczenia czy dodaję gazu (od 1500obr/min) powoli/płynnie czy wcisnę "do dechy" - silnik zwiększając obroty w ww zakresie nie zwiększa prędkości obrotowej "równo" (wygląda to tak jakbym na chwilę zdejmował nogę z gazu - tak jakbym "pompował" gazem).

Mam nowe świece, nowe cewki Beru.

Klip nie pokazuje błędów.

 

Spotkaliście się z podobnym zjawiskiem?

Macie jakieś wskazówki?

Pozdrawiam

dccman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na przepuszczający zawór KZFR. Przyśpieszasz, a koło jest przesunięte na max i zapłon przesunięty do przodu. Samochód nie ma mocy i się dusi, a spalanie chwilowe jest b. duże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie wykazuje jego błędu - ale komputer "widzi" cewkę zaworu (tylko pod kątem rezystancji/prądu) nie widzi czy zawór się przestawia - dobrze myślę ?

Jak go wykręcę i nim będę potrząsał (wzdłuż jego osi) - powinien delikatnie terkotać czy być "cicho" ;) ??

Pytam, bowiem tani nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być cicho, a przy puknięcie o twardą powierzchnię od strony przeciwnej do cewki powinien lekko puknąć.

Ma monitorze silnika widać "biegający" kąt  przesunięcia zapłonu.

Jest drogi, ale czasami można reanimować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem zawór.

Cewka ciągnie 1,6A przy 13VDC.

Trzpień zaworu się przestawia...

Tylko, że

- podaję prąd - błyskawicznie się przestawia "od cewki"

- zabieram prąd - wraca ale jakoś tak pod koniec przesuwu... "niechętnie" jakby go coś blokowało i mocno zwalnia

Parę razy podałem napięcie i wypluł ze środka troszkę oleju.

Siateczka filtra na środku jest conieco zabrudzona (ale nie zatkana).

 

Korekta obrotów przy której występuje problem 1500-3000 obr/min - dokładniej się "przyjrzałem" w trakcie dzisiejszej jazdy.

Edytowane przez dccman
dodano korektę parametrów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że elektrycznie działa, to widział sterownik. Najważniejszy jest brak pukania, bo w przeciwnym wypadku nie ma  odcięcia oleju dla kola. Ciśnienie pompy smarowania jest duże na większych obrotach i w przepływach przez niego powstają anomalia.

Zawór jest sterowany szerokością prostokątnego przebiegu w zakresie 1400-3000. Powyżej przy przyśpieszaniu jest otwarty, ale jadąc bez obciążenia lub zwalniając musi się zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puka jak dostaje prąd - solidnie puka.

Tylko teraz - jeżeli jest sterowany wypełnieniem PWM to obawiam się, że to jego "zawahanie przed końcem powrotu" może powodować problem.

Skok do przodu jest błyskawiczny - powrót jest też w miarę szybki ale tylko jakieś 70% - pozostałe 30% idzie wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnej pracy zauważalny wolniejszy spadek o 100 obrotów do biegu jałowego to domykanie mechaniczne tego zaworu, które ponadto pokonuje ciśnienie wytworzone przez pompę smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik z pracy zaworu.

Muszę go przyciąć i wrzucę.

 

Silnik zachowuje się tak jak napisałeś.

Ociąga się ze zmniejszeniem obrotów.

"Na stole" nie musi walczyć z ciśnieniem i teź się "ociąga" z powrotem.

To źle czy tak ma być ?

Film z pracy zaworu.

Scięty do 720p.

Zwróćcie uwagę, że po "drugim" nie zdążył wrócić (ma ktoś z Was może nowy - i czy mógłby podejrzeć czy tak samo działa ?):

 

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest... uwalony... ??

Na tym filmie:

 

w 18:12 gość sprawdza - i jemu odbija "ładnie".

 

Czyli czeka mnie wydatek prawie 400PLN (??).

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!