Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kto kupuje elektryki, np. ZOE Renault ?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ostatnio żona sprowokowała mnie do myślenia podrzucając temat zakupu elektryka.

Wiec nazbierałem różnych ofert z parametrami ( wszystko ze stron Renault PL ) i wpadłem w depresję.

Katalogowa najniższa cena zakupu ZOE to 132 tys zł

Katalogowa najniższa cena zakupu Megane 4 kombi dci to .... 67 tys zł  . Porównywałem do Megane 4 , bo sam mam megane 3 dci, tak żeby żonie szybciej to wybić z głowy.

Oczywiście wielkość aut jest bardzo różna,  ZOE jest mniejszy, więc  porównanie cenowe powinno wypaść na jego korzyść.

Już sama różnica w cenie daje ~ 65 tys oszczędności przy zakupie diesla.

A za te 65 tys zł, to mogę kupić tyle ON, że wystarczy na 320.000 km .  Mi to wystarcza na jakieś 8 lat jazdy, a kilku osobom wystarczyło by to nawet na 15-20 lat jazdy.

Tak policzyłem spalanie ~4 litry ON/100 km i cenę ON po 5 zł/litr.

Dodatkowo diesel ma nieograniczony zasięg, a ten ZOE w porywach robi do 300 km, więc wyjazd np. z Wawy nad morze , lub w góry to prawdziwa wyprawa z przygotowaniem logistycznym i planowaniem trasy , gdzie da się go doładować.

W specyfikacji tego ZOE znalazłem jeszcze , że nie może on ciągać przyczep bez hamulca. Dziwne, bo nawet mały Fiat nie miał takich ograniczeń.

I tu nasuwa się pytanie: Kto właściwie kupuje te drogie elektryki?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet pytałem w salonie. Zoe to ciekawostka. Nikt nie liczy na sprzedaż. Rejestracja w Polsce to głównie dealerzy. 

Przecież zoe to elektryczne clio. W środku to samo wyposażenie. Bagażnik to goła blacha. Byłem na jeździe próbnej. Faktyczny zasięg to 250-300 km. 

Kto to kupi? Kogo stać na wydanie na clio 150 000 zł. Kupują to osoby zamożne, często dla swoich dzieci, jako ciekawostka, fani motoryzacji. 

Za granicą ludzie kupują i3 czy nissana lub toyote.

Za granicą czyli powiedzmy w Skandynawii...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem anty-elektryczny (w kwestii samochodów), wręcz uważam, że jak najbardziej trzeba robić kroki naprzód i kiedyś nastąpi TA zmiana, ale musi być sensownie przeprowadzona. Niezbyt szczególnie polecam serial z Halle Berry pt. "Extant: Przetrwanie" (bo jest średni), ale pokazuje w tle (gł. sezon 1) życie codzienne ludzi w niedalekiej przyszłości - samochody autonomiczne, elektryki i jako zabytki gdzieś tam się pojawiają spalinowe rodzynki. Jeśli tak by to miało wyglądać kiedyś, za paręnaście lat - to fajnie. Ale dzisiaj? Jak piszecie wyżej: ciekawostka, kaprys bogatego fana motoryzacji. A temat nakręca nagonka na diesle - choć mam dwa, nie będę oddawał w ich obronie życia :) - ale uważam, że jest to jeszcze przedwczesna ich śmierć. Czytam ostatnio Auto Świat (bo na Onecie się pojawiają artykuły) i tamci, za Niemcami, wieszczą już tylko elektryczną przyszłość (najbliższą) i rżną diesle równo piłą mechaniczną ("Zakaz wjazdów diesli do miast" itp.). Najlepiej to byłoby chyba tego nie czytać, przeczekać szum, zobaczyć na własne oczy jak zmienia się świat i rosną jak grzyby stacje ładowania w miastach i wsiach - i wówczas przemyśleć zakup elektryka (jeśli cena pozwoli).

 

PS: jako ciekawostkę napiszę, że na chorwackiej wyspie Pag widziałem kompletnego elektryka (nie pamiętam czy to był Leaf, ale możliwe) z niemieckimi blachami. Stał przy kwaterach i ilekroć obok niego przechodziłem, zastanawiałem się czy ktoś przyjechał na wakacje tak jak ja (ca. 1100 km) i ładował się co 300 km przez kilka godzin, czy przytargał go na lawecie (wiem, bez sensu...) ew. kupił na miejscu i tam używa, ale blachy ma niemieckie (z jakiegoś powodu - mniejsza o to). Na tejże wyspie widziałem również Teslę, podpiętą do ładowania, również na niemieckich numerach. Czyli ktoś to jednak kupuje i UŻYWA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryki to póki co taka ciekawostka, a kupują je głównie ludzie zamożni, którym i tak wszystko jedno, czy auto jest na prąd czy na benzynę i spala 15 l/100km. Cóż, każda nowa technologia jest kosztowna, a auta elektryczne dopiero raczkują. Na pewno sami pamiętacie ceny pierwszych płaskich telewizorów, a już takich plazmowych to w ogóle. Było nowe, a teraz się upowszechniło i jest na kieszeń każdego.

Osobiście jednak nie widzę wielkiej przyszłości przed elektrykami i naprawdę mocno zastanawiam się nad tym, dlaczego koncerny nie skupiają się bardziej na zasilaniu wodorem.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, droopy napisał:

Osobiście jednak nie widzę wielkiej przyszłości przed elektrykami i naprawdę mocno zastanawiam się nad tym, dlaczego koncerny nie skupiają się bardziej na zasilaniu wodorem.

Obecnie dostępne auta na wodór to póki co też elektryki, tylko zamiast baterii mają własną elektrownię (ogniwo paliwowe).

 

Na razie problemem jest, z tego co pamiętam, tania przemysłowa metoda pozyskiwania wodoru bez wykorzystania paliw kopalnych.

Edytowane przez jack3226
edycja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii elektryków to na tę chwilę wszystkich nas bardziej stać na elektryczny motor ;) Taki Zero S kosztuje coś w granicach 40 tysięcy złotych, choć za to w sumie też można kupić nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!