Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana silnika 1.9 dCi 120 km


Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Już wyżej napisałem Ci jakie mogą być różnice.

Trzeba w kocu programować wtryskiwacze ? Chciałbym jednak zostawić te które mam w sprawnym

silniku. Były robione 40 000 km temu. A te co mam w uszkodzonym to nie mam pojęcia o ich stanie. Po powrocie z nad morza wezmę się za to, mam nadzieje, ze pójdzie bez problemów. Jakieś jeszcze uwagi odnośnie wymiany silnika ? Lepiej wsadzać z cała skrzynia czy osobno silnik osobno skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz wtryski to musisz zaprogramować. Może być tak, że odpali bez programowania ale nie będzie mocy, albo silnik będzie pracować na 1000obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, meganecoupe02 napisał:

Jak zmienisz wtryski to musisz zaprogramować. Może być tak, że odpali bez programowania ale nie będzie mocy, albo silnik będzie pracować na 1000obr/min

Programowanie tylko CLIP ?  Jaki koszt takiego programowania? Jeszcze takie pytanie. Jest jakas stronka która po VINie sprawdzi mi dokładne oznaczenie skrzyni? Auta z uszkodzonym silnikiem

rosyjska strona nie chce mi wyszukać :/ 

Edit. Jak wyglada przypisywanie wyryskiwacza ? Skąd wziąć jego numer ?

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer jest na wtryskiwaczu, 6 lub 7 znaków (cyfry i litery). Śpisz sobie te numery i później wpisujesz clipem lub innym komputerem (nie wiem jakie inne obsłużą, może kts)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak na przyszłość, jakby ktoś nie wiedział.

Oznaczenie silnika po VIN F9Q, to w zasadzie oznaczenie na bloku F9A. Obydwa moje silniki miały takie oznaczenie. Silnik z roku 2003 a silnik z roku 2005 różnił się tylko kilkoma śrubkami zamiast 18 były Torxy. Wyjęcie silnika z samochodu bez podnośnika do silników ( Opuszczenie na paletę z deskami ) trwa około 4/5 godzin pracując samemu. Nowy silnik został wyczyszczony, paski/rolki posprawdzane. Profilaktycznie wymienione podkładki pod wtryskiwaczami, uszczelki turbiny, kolektora dolotowego. Cały dolot/egr wyczyszczony z nagaru. Odma zalana benzyną wypłukana przedmuchana. Geometria turbosprężarki wyczyszczona, wszystko chodzi płynnie. Na dzisiaj koniec prac, silnik czeka na włożenie do samochodu. Mam nadzieję, że pójdzie równie sprawnie, jak i wyjęcie. Numery wtryskiwaczy mam spisane ( 6 znaków ). Oraz jestem umówiony na komputer w środę u znajomego ( cena 50 zł ). Pozdrawiam i zachęcam odważnych do próby takich prac, nic strasznego.

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca skonczona, silnik na miejscu. Układ paliwowy odpowietrzony, samochód odpalił w zasadzie od strzała. Żadnych niepokojących dźwięków w pracy silnika, obroty 900. Nie wszedł w żaden tryb awaryjny, lecz po 3 odpaleniach wyskoczył Check Engine, lecz po chwili zgasł. Nie ma żadnego problemu z odpalaniem, przyspieszaniem kopceniem. Czy będzie konieczne to dopisywanie wtryskiwaczy? Z kilku mankamentów jakie zostały mi do zrobienia to : 1 przewód od IC ma dziurkę, muszę wymienić oraz świecący AIRBAG. Wtyczki pod fotelami sprawdzone są okej, podczas jazdy okazao się, że tempomat nie działa, do tego słychać stukanie przy kręceniu kierownicą. Obstawiam, że ten AIRBAG to od zerwanej taśmy zwijacza. Da się to jakoś naprawić bez wymiany zwijacza?

Jeszcze jest jeden problem który mnie dopadł, mianowicie, chyba źle założyłem linke od maski. Po 3 otwarciach spadła prawdopodobnie nie moge otworzyc maski. Jakiś pomysł jak otworzyć maske awaryjnie?:"D

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie jest konieczne, ale to oznacza dokładność dawek jeśli wtryski się odda do sprawdzenia w Bosch. Wracają z nową symboliką.

Świecenie poduchy to najczęściej połączenia przy fotelach. Błąd silnika, bo przerwał zasilanie w paliwo. Złapał czujnik na filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to moim zdaniem przy fotelu wtyczka, sprawdzalem psikałem SPRAYEM, do tego podczas kręcenia kierownicą słuchać takie stukanie ( nie od blokady ), oraz tempomat na kierownicy nie działa. Podjade na komputer w celu wpisania tych numerów, zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski zostały dopisane. Efekt jest, samochód troszkę inaczej odpala, tak płynniej, troszkę lepiej się zbiera, oraz spalanie jest o 3 l mniejsze :D Czyli wróciło do normy przy tym silniku. Jednak dopisanie wtryskiwaczy ma spore znaczenie. Cała wymiana silnika poszła chyba sprawnie, reszta co została mi do zrobienia to już elektryka itp. Z 99% sobie poradze, lecz mam jeden problem odnośnie zwijacza. Komputer potwierdził moje obawy odnośnie zerwanej taśmy zwijacza. Słychać cykanie, tempomat nie działa, komputer pokazuje błąd obwodu czujnika 1 i 2 poduszki kierowcy, Definitywnie jest to taśma zwijacza. Czy kupując taśmę jestem w stanie zrobić to sam ? Czy lepiej dać spokój i kupić używany cały zwijacz? Kolejne pytanie, jak potem ustawić zwijacz w pozycji 0? Żeby przy maxymalnym skręceniu kierownicy w lewo czy prawo nie strzelia taśma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie taśmy masz wszystko na YT.

56 minut temu, MechanikAmator napisał:

 Jednak dopisanie wtryskiwaczy ma spore znaczenie. 

Olbrzymie dla używanych wtryskiwaczy po zmianie oznaczeń, ale znam takich, którzy to wykasowują, najczęściej przez różne ciśnienia sprężania w cylindrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie u mnie na cylindrach mierzyłem jakiś czas temu odchyłka była 0,7 bara największa z tego co pamiętam. Nie wiem jak teraz. Co polecacie zrobić z zwijakim i taśmą? Jak ogarnąć to najtańszym kosztem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ogromny temat na forum dotyczący zwijacza, nie ma sensu łączyć wymiany zwijacza i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!