Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

proszę o pomoc w diagnozie problemu jaki ostatnimi czasy zaczął występować w moim aucie tzn. po przerwie kilku godzin (np. po nocy) samochód nie może odpalić. Akumulator wymieniony na nowy tydzień temu. Słychać, że rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Do rozruchu dochodzi najczęściej po 5-7 próbach, następnie jest to lekkie zaskoczenie motoru i fiasko a przy kolejnej próbie silnik odpala. Dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemów z uruchomieniem silnika. Ponadto po odpaleniu silnik przez krótką chwilę trzęsie jakby nie palił na wszystkie gary, dopiero po wciśnięciu pedału gazu silnik dostaje obrotów i już utrzymuje właściwe obroty.
Tutaj moja dywagacja:

1. Czy jest to wina rozrusznika (uszkodzony bendiks)?

2. Czujnik położenia wału/wałka rozrządu? Do ewentualnego wyczyszczenia lub wymiany?

 

Poza tym notorycznie wraca błąd "skontroluj układ wydechowy" ale sądzę, że jest to powiązane z użytkowaniem LPG lub jakimś defektem instalacji elektrycznej sondy za katalizatorem. Nie chciałbym inwestować kasy na chybił trafił bo niestety sytuacja mi na to nie pozwala.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz LPG to taki standard na początek przy problemach z porannym rozruchem. Zakręć całkowicie gaz na butli, wypal to co zostało w układzie, a później zrób parę kilometrów na samej benzynie, zostawiając na noc auto dalej z zakręconym zaworem LPG. Często winna jest nieszczelność, gaz dostaje się do układu cały czas i po dłuższym postoju odpalasz na dwóch paliwach, stąd problemy. Jak nie pomoże to można kombinować dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak poleciłeś, zakręciłem gaz na butli i przejechałem 20km~ zostawiając samochód na noc z zakręconą instalacją LPG. Poranny rozruch powiódł się za pierwszym razem lecz nie jakoś idealnie bo samochód trochę się męczył i kręcił przez chwilę ale jednak odpalił przy pierwszej próbie. Zastanawia mnie fakt skąd wziął się ponownie gaz w instalacji, w takiej ilości że mogłem przejechać dystans 1km~ pomimo zakręconej butli. Po pracy czyli po kolejnych 9h postoju na parkingu ponownie silnik odpalił pierwszym razem i sytuacja adekwatna do tej z ranka, również trudny rozruch i znowu dystans około 1km przejechany na gazie po czym dopiero sygnał o końcu LPG w układzie. 
Myślę, że dobrą opcją aby się dowiedzieć co z tym gazem się dzieje, będzie wypalenie paliwa LPG które mam w butli tak aby już nic nie mogło przeciekać do dalszej części instalacji. 
Co może być uszkodzone w instalacji LPG powodując przedostawanie się gazu do dalszej części układu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się uruchamiasz auto na gazie, czy odpalił na benzynie (z problemami), a później po nagrzaniu pomimo odcięcia gazu na butli przełączył się na chwilę na LPG i kawałek jechał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, lukasz243243 napisał:

zakręciłem gaz na butli i przejechałem 20 km~ zostawiając samochód na noc z zakręconą instalacją LPG.

Zastanawia mnie fakt skąd wziął się ponownie gaz w instalacji, w takiej ilości że mogłem przejechać dystans 1 km~

pomimo zakręconej butli.

Szczelność zaworu butli do kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądzę dlatego chcę całkowicie opróżnić LPG z samochodu by wykluczyć tą ewentualność

 

Podrzucam jeszcze krótki film który pokazuje jak wygląda ten niepokojący rozruch. 

Witam ponownie, czy ma ktoś z Was pomysł co może powodować ciężki rozruch pokazany na filmie? 

Gaz całkowicie wypalilem więc myślę że można już go wykluczyć. Owszem jest dużo lepiej bo samochód odpala za pierwszym razem ale nie tak jak powinien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!