Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Intercooler / Chłodnica powietrza / 2.0dci M9R 160KM


piocool

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Po zakupie CLIPA zaczynam drążyć w kwestii diagnostyki swojego auta i chciałbym się Was poradzić odnośnie intercoolera seryjnie mocowanego do 2.0 dci.

Obrazek poglądowy wedle mojej wiedzy :

PrzeplywPowietrza.thumb.png.2c79b4a23ec7995f71e4a201771fdc2a.png

Czy ktoś może mi potwierdzić, że CLIP nie diagnozuje żadnego parametru związanego z intercoolerem, pozwalającego na ocenę jego stanu? (#temperatura powietrza dolotowego mierzona jest przez przepływomierz przed intercoolerem)  Brak temperatury na wejściu/wyjściu, czy ciśnienia na wejściu ...
Jedyny fakt świadczący o jego poprawnej pracy można zatem chyba wnioskować jedynie z czujnika ciśnienia doładowania, który znajduje się za intercoolerem, porównując zmierzone przez niego ciśnienie z ciśnieniem jakie generuje turbina ?

W moim przypadku w Megane III GT - Turbo to Garrett GTA1749V? - max ??

Zmierzone wartości przez CLIPA na czujniku ciśnienia doładowania:

PR041 - Ciśnienie doładowania  - 800rpm (idle) - 1024mbar , 2000rpm - 1750mbar , 3000rpm - 2100mbar , 4200rpm - 2827mbar (podczas jazdy)

 

Zmierzone 2827mbar "za" intercoolerem może składać się w "doładowanie turbiny" + ciśnienie atmosferyczne ? Dobrze to liczę? Co by świadczyło raczej o szczelności intercoolera czy to raczej zbyt daleko wysunięte wnioski ?

 

Co do stanu w jakim obecnie znajduje się moja sztuka przy 150kkm przebiegu :

Lewa / strona pasażera / chłodniejsza

20180808_191420.thumb.jpg.2ff3305003a73fe2beedc19996ac6e2c.jpg20180808_191444.thumb.jpg.fcb299547a5914175b4b1909eb7b9e82.jpg20180808_191525.thumb.jpg.24a73fb744d70854fbc91d658e98172a.jpg20180808_191512.thumb.jpg.2fbd8aaa91ef7ac04c5d12346806df47.jpg

Prawa strona / strona kierowcy / ciepła (widoczne zapocenie):

 

20180808_190953.thumb.jpg.7402f72af110efb14187160ba22b9755.jpg20180808_191142.thumb.jpg.a2bb35191dbff10b2965878e65fa8eac.jpg

 

Zastanawiam się na ile u mnie jest okej a na ile nie ... Nie słychać by syczał przy dodawaniu gazu z zewnątrz. W kabinie przy przyśpieszaniu i wszystkim zgaszonym, słychać lekkie syczenie ale nie wiem czy to nie turbina :)

Na dzień dzisiejszy z ciekawostek ASO Gdańsk - Intercooler 144969107R w cenie 1400zł -10% :)

 

W temacie pewnie wypowiedział by się kolega @_Lewel_ który wymieniał IC na customowy, jednak wiem, że auto już sprzedał.

Link 1 Link 2

Pozwolę sobie zacytować w temacie :

Cytat

Seryjny IC starcza na "jeden strzał". W sensie wciskamy gaz podjedziemy ze dwa, trzy biegi i temp. w dolocie skacze na tyle, że ecu obcina dawki.

Cytat

Przy odrobinę cieplejszym otoczeniu seryjny cooler po pierwszym mocniejszym naciśnięciu gazu grzeje się i w dolocie temp. dochodzi do 60 stopni.

 

Czy zgodnie z powyższym, "temperatura w dolocie" nie do końca (wcale?) odzwierciedla "pracę" intercoolera ?

Czy ktoś zna seryjną "pojemność układu" intercoolera?

Jest na forum może ktoś kto wymieniał/modził/diagnozował intercooler ? Podzielcie się wiedzą proszę :)

Edytowane przez piocool
Spójniejszy temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!